onsdag 5 oktober 2011

Rosa rummet

Mina rosa inlägg fortsätter, idag med en bild från Veras rum. När jag tittar mig omkring här hemma så inser jag att rosa är en färg som förekommer väldigt lite i vårat hus. Men i Veras rum är det rosa som gäller. Jag ääääääälskar rosa, säger Vera snart 5 år.
Veras allra bästa och käraste gosedjur Grisis var en gång i tiden också väldigt rosa. Men efter många års kramande och många varv i tvättmaskinen har han nuförtiden antagit en mer grå nyans, dock är han lika högt älskad ändå. Vi hade en smärre kris här hemma när han mystiskt försvann för ett år sedan, men som tur var dök han upp igen efter några (väldigt gråtfyllda) månader. Tror hela familjen var lika lycklig den dagen han återfanns!

Kram Marie

30 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt hon har det i sitt rum. Som en dröm för en femåring kan jag tänka mig.
Gillade verkligen hyllan på väggen.

Det är lite roligt att höra historier om barnens gisisar, de är så värdefulla och nog råkar de alltid komma bort någon gång och världen rasar för dem. Vi har försökt att förbereda oss och köpt två likadana som det ska skiftas mellan.

Kram Teres

Mys och hemtrevnad sa...

vera har ett underbart rum! Vilken tur att grisis kom tillrätta! Kramis semlan

amelie sa...

vilket mysigt rum! Ett sådant hade jag också velat haft när jag var liten :) Vilken tjej på 5 år gillar inte rosa?
Ha en bra dag Marie! Kram Amelie

Lilla Majken sa...

Vad bra att Grisis kom tillbaka. Det är så gulligt när barnen förälskar sig så i gosedjuren. Vi har också en Grisis här hemma som är väldigt kär. Så fint rum hon har lilla Vera. En sådan säng får gärna flytta in hos oss.

Ha en fin dag! Kram Therese

LOPPISLIV sa...

Ohhh så gulligt i lilla Veras rum, så sött med rosa till små tjejer. Det hade jag också till min lilla skrutta när hon var liten ( efter två pojkar var rosa ett måste..hihii) sen hade hon rött ett tag och nu vitt och svart :-))

Underbara bilder i förra inlägget, så snyggt med de rosa nejlikorna i kannan. Kraaaam Paula

Husprojekt Drömhus / www.lantligahem.se sa...

Ljuvligt vackert!
Förstår lilltjejen älskar sitt rum :)

Kram & ha en bra dag!
Tiina

Vita små hjärtan sa...

Så fint hon har det! Rosa är väl en riktig tjejfärg.... Min hade också rosa i massor då hon var liten!!!
Ha en fin onsdag.
Kram Agnetha

Min-Hus sa...

....very nice !!!

Anja

Ardisia sa...

Sicken tjejdröm! Gillar den kombinationen rosa & rustigt!

Ang dessa kära gosedjur. Min lille tappade sin snutte i mataffären förra veckan. Vi letade i en timma utan att hitta den. När vi kom hem vägrade han att lägga sig, han var så ledsen och även om han inte kan prata förstod man vad det berodde på: Snutten var borta!
På Maxi hittade de aldrig snutten (förmodligen hade något annat barn plockat den med sig hem?) men pappa hittade till slut, efter att ha besök sisådär 10 butiker en ny likadan som kom till våran räddning, då Kaspian godkände den och somnade nästan på en gång. Så de kan vara kära & viktiga dessa gosedjur...
Ha en fin veckoslut! Kram Mia

Vintage House sa...

Hej vännen
Tänkte igår att det var alldeles för längesedan vi sågs.....
Veras rum är så fint och sängen är ljuvlig.. Snart kan även jag ;)
lilla grisis:) Elvis har gose men han har 4 st som han kan tänka sig så det känns som det är ingen fara..
Vi hörs imorgon!
KRam
sandra

Anonym sa...

Vilket ljuvligt drömrum och sängen är helt underbar! Vilken tur hennes älskade Grisis kom till rätta.

Ha det bäst världens bästa Marie!

Onsdagskram
Renate

Millygarden sa...

Otroligt sött rum hon har lilla Vera!

Kram Marina

rustik charm sa...

Jättefint rum Vera har:)Tur grisis kom tillrätta. Minns att mitt älskade gossedjur var borta, nergrävd på dagis, när jag var liten. Jag var otröstlig i månader. Han kom fram när snön smällte:)

Ha en skön dag.
Kram Kristina

jennys dockhus sa...

vilket underbart rum!!!

Lantliv i Norregård sa...

Så fint du har det Vera!!!
Tur att lilla Grisis kom tillrätta oxå:)))

Kram till Er!
Malin

hemma hos lilla mej sa...

Bara så sött flickrum i rosa Vera har.Bara så fint med rosa.Vilken tur att grisis hittades.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

elin sa...

hej, jag tänkte höra om man kunde komma förbi din butik efter överenskommelse någon dag? bor i närheten nämligen. men hittade inget telenr så skrev här och hoppas på svar .. (:

Sara sa...

Hej hej!
Åh vilket härligt rum hon har!
Och så söt lilla Grisis är =)
Jag har inga barn själv ännu men jag har börjat samla på mig lite söta saker när jag varit på loppisar som en gammal gunghäst i trä,en trähund som man drar efter sig och lite annat, barnrum än nog bland det roligaste som man kan inreda =)) Det kan ju liksom inte bli fel.
Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka!
Kramar ifrån mig

En doft av hemmets ting sa...

Så gullig rosa rummet! Förstår att Vera älskar rosa och Grisis ;)

Vad vackrar allt du gjort med blommor varje gång du satt in bilder så blev jag "WOW" på kransar m.m...

Härligt butiken!
Må så gott och ta hand om er alla!
Mvh Lotta

Loella sa...

Fint rum har hon tösen. Vera är som jag, älskar ROSA!!! :)

Kramen
Loellan

Skogsfrun... sa...

underbart rum! och vad fint med rosa tema som du skrev i föregående inlägg!

Kram pernilla

Fia sa...

Kanonmysigt rum, mycket rosa men ändå precis lagom...<3
Ha det gott!
Kram fia

LjuvligaLjung sa...

Så fint rum Vera har!! Och grisis var ju super söt, förstår att det kändes bra när han dök upp igen:) Hihi. Mvh Michaela

Stenmur & Gärdsgård sa...

Söt Grisis... :-)
Härligt att kika runt här igen efter en lång tids frånvaro.... Har scrollat ner och dina inlägg är som alltid jätte trevliga och fina.

Ha en bra kväll,
Kram Malin f.d www.whiteseason.blogspot.com

Marie sa...

Hej Elin!

Självklart är du välkommen att komma förbi butiken någon dag. Du kan väl maila mig så kan vi komma överens om någon dag.
vitaranunkler@hotmail.com

Mvh Marie

Patricia sa...

Jag gillar Rosa men har nog inget rosa här hemma nuförtiden, men tänk på 80-90-talet .. oj va mycket gammelrosa jag hade i gardiner o dukar och gud vet allt .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Maria sa...

Fantastiskt fint, vilken flickdröm! Snyggt med väskorna under sängen, det "ruffar" till rummet lite.

Kram

Rosa drömmar sa...

Vilken underbar rosa dröm!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh hon har så fint rum, älskar själv rosa och även lillan som tur är. Efterlyser en liknande järnsäng i vitt är det något du har i butiken eller tips mottages gärna.
Kram Theres

Tinas vita bo sa...

Vilket underbart rum!!
Järnsängen är ju bara sååå läcker!!

Kramis Tina