fredag 25 november 2011

Advent

Årets adventsljusstake blev en enkel variant. Fyra blockljus på favoritfatet och så en krans av olivkvistar och lite spansk mossa (den uppmärksamma ser även två små fåglar kika fram bland bladen). Nu väntar vi bara på att få tända det första ljuset!
I helgen ska jag bli en bra bloggvän igen. De sista dagarna har varit helt galet hektiska med marknaden, kransbeställningar m.m. Vet att jag har frågor som inte hunnit besvaras både i kommentarsfält och på mail, men jag ska fixa det under helgen.

Idag väntar en träff med en utav mina bästa vänner och imorgon ska jag och barnen försöka göra det lite adventsfint här hemma. Kanske kan det även bli tid för lite bakning och pyssel. Mysigt!


Ha en fin adventshelg!
Kram Marie

36 kommentarer:

sologbolig sa...

God morgon!
For en fin adventskrans du har laga. Ønsker deg ein flott dag og ei fin helg. Klem.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint...jag ska visa min advents ljustake på Söndag !
Ha en fin advents helg
Kraaam Anette

SIMONA sa...

good morning... nice that advent decoration... have anice day
simona

pernilles.com sa...

Godmorgen min ven. SÅ fint og enkelt. Me like :-)) Ha´ en dejlig dag. KH Pernille

Lilla Huset sa...

Önskar dig en riktigt fin och avkopplande adventshelg, alltid skönt att få litet tid till att landa. Din adventsstake ser så fin ut!/Kram Merja

amelie sa...

Så fin och speciell advents arrangemang du har gjort! Ditt hem är sååå fint! Kul att se bilderna från marknaden också!
Ha en skön helg och en fin advent Marie! Ses nästa helg i köpenhamn!
Kram Amelie

Ardisia sa...

Hej Marie!
Förstår att du, och andra i din branch, har mycket att göra den här årstiden. Glöm inte att njuta också!

Så fin adventsljustake! Jag har också byggt en enkel iår. Längtar att få tända det första ljuset :)

Ha en underbar helg, njut av vännen sällskap!
KRAM
Mia

Vita små hjärtan sa...

Du har så himla fint!
Å det låter som du ska ha en riktigt trivsam helg.
Ha det så gott.
Kram Agnetha

vitaspets sa...

Åhh så fint .... enkelt och vackert Ha en trevlig helg Kram Karina

shabby chic og lavendel sa...

Så fin den er... koselig med småfuglene på. :)
Ha ei finfin adventshelg!
Klem

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Vilken fin adventsljusstake du har gjort. Jag kommer också att göra en med blockljus i år för första gången, de andra brinner ner så fort ju :)
Ha en jättemysig dag
Kram kram
Jessica

Hulda sa...

Fin og enkel adventskrans du har satt sammen. Den likte jeg. Passet godt hjemme hos deg, Marie.

vi i villa ville kulla sa...

Önskar dej detsamma!!!!
Kram Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken fin och vacker adventsljusstake du har gjort.Bara så fin.Önskar dej en mysig advetshelg.Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Vilket vackert adventsarrangemang du gjort med blockljusen, den fina olivkransen och de söta små fåglarna! Det enkla är oftast det vackraste.

Önskar dig och familjen en riktigt mysig adventshelg!

Varm kram Renate

spetsar och änglar sa...

Så vackert!

Önskar dig en fin första Advent!
/Heléne

Sofia sa...

Åh, så fint.... i all enkelhet.
Får önska dig en trevlig advent!
Kram Sofia

Skogslyckan sa...

Önskar dig en lugn och skön adventshelg! Missa inte att jag visar månadens dukning, årets juldukning på bloggen i helgen.
Ha en fin helg!
Kram Pia

Lantliv i Norregård sa...

Superfint adventsfat!!!

Ha en bra Helg Marie:))
Kram Malin

annashusidingtuna sa...

Hej!
Här väntar vi också på att få tända adventsljusstakarna, så fin din blev och vad söta de små fåglarna är.
Kram Anna

Gail sa...

Hello Marie, your wreath is lovely and all those goodies in your last ..oh so nice !! Happy weekend ! Gail x

Sussi sa...

Så fint med olivkvistar i adventskransen...och fåglarna var ju jättesöta! Enkelt och vackert!
Kram
Sussi

Grodmamman sa...

Jag har gjort en krans nu ikväll av mjuk-en som jag ska sätta ljushållare i nu till advent. Imorgon ska jag också adventspyssla och sätta upp stjärnor och stakar. Längtar!:)
Kram

☼Carolina Artesanías☼ sa...

Merry Christmas!
from Chile
c@

Vintage House sa...

Hej
Den är så vacker vännen..
Så underbart kul att få träffa dig idag:)
mysig helg på dig...
kram
sandra

Ann-Catrin sa...

Hej marie!

Så sör din adventsljusstake är.. det enklaste är det finaste tycker jag.
det andas advent och jul inne hos dig.. så vackert så!

kram till dig
Ann-Catrin

Magda sa...

Lovely!

Patricia sa...

Det enkla är oftast det vackra och kransen var jättefin .. och jodå jag såg fåglarna .. =)

ha en skön helg!
Kram Patricia

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken fin adventsljusstake du har gjort :o) Jag brukar alltid ha mina ljus på rad, men i år blir det en rund. En klassisk dansk variant ;o)
Hoppas att du njuter av adventshelgen med familjen!
Kram
Ulrika

Lilla Majken sa...

Så fint! Ha en trevlig advent!

Kram Therese

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar adventssöndag!
Ha den bästa dagen ♥
Kram Raina

nordingården sa...

Stilfullt och vackert! Och vilket fint marknadsbord du hade, jättekul att få se!!!

Mys i advensttid bloggkollega!!! mari.

LOPPISLIV sa...

Vad fint har det Marie, charmigt att ställa ljus på en fyrkantig tallrik. Just de där tallrikarna älskar jag, har 2 i olika storlekar, de är inte så lätta att hitta. Vilken fin och stor hög flaskställning du har där i hörnet bakom. Ha en fin kväll. Här stormar det rejält ikväll, känns skönt att sitta inomhus med lite tända ljus och glögg, inte ens hunden vill gå ut nu...hihiii

Kraaam Paula

G:a Affären sa...

Tycker du gjort så mysigt med lite mossa och krans, och kulorna ligger så fint där i kartongen.
Smart att använda flaskstället till marknaden, det ska jag komma ihåg.
Kvällen är sen men jag önskar dig ändå en fortsatt fin adventskväll.
Kram
/Cia

Jenny sa...

Tack Marie, ska kika i blomsteraffären efter sånt där vaxat papper:)

Hoppas du haft en riktigt trevlig första advent,vilken vacker ljusstake du har.

Kraam Jenny

Else sa...

Super super flot og enkelt lige som jeg kan lide det :-)Kram Else