fredag 18 november 2011

Julkänslor

Mitt julpynt består av blommor, ljus, naturmaterial och dofter (som apelsin, kanel o.s.v).  Har jag bara dessa  saker runt
omkring mig så känner jag mig nöjd. Lägger man sen till lite julmusik så blir det riktigt bra och känslan av jul infinner sig direkt. Igår började jag så smått pynta lite inför advent. Jag klädde min stjärna med enris, tog in lite mossa, tände en massa ljus och så spelade jag julmusik för första gången den här säsongen (och det är sent för att vara mig, tror maken är jättenöjd med mig i år, hihi). Så nu börjar även jag känna att det faktiskt är så att julen närmar sig och det känns riktigt bra. Nu är det bara att pynta vidare!
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Tusen tack för alla kommentarer ni lämnar här hos mig, blir så glad!

37 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Så mysigt du har gjort
Har också börjat små pyssla
Ha en jättemysig Fredag
Kram kram

Hulda sa...

Kjempeflott! Så vakker stjerne med mose på. Det var et godt tips! Likte den grønne lampen din også! Så god stemning i bildene!

G:a Affären sa...

Härligt med inspiration inför advent, så fint du gjort! Och i förra inlägget visade du en sån vacker krans på kakelugnen.
Önskar dig en fin fredag.
Kramar
/Cia

Malin's Hus sa...

Hej Marie!

Nä nu får jag nog ta och lägga till dig på min blogga lista för jag glömmer bort dig ibland o missar ju en massa!!! ;)


gillar din blogg som tusan

Ha en riktigt skön helg

Kram Malin

Lilla Majken sa...

Vad fint du har du har gjort! Jag får börja lite smått idag.

Ha en fin helg! Kram Therese

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt, nu fick jag också lite julkänsla i kroppen !!
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt!!!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

amelie sa...

Gud så mysigt du har gjort hos dig Marie! Jag har också börjat så smått i veckan och i helgen hoppas jag att det finns tid för mer! Kanske lite julmusik också! Ha en underbar helg! Kram Amelie

linnea-maria sa...

Så fint! och alldeles lagom pyntat tycker jag. Kram /Therese

vitaspets sa...

Åhh så mysigt du har gjort . Nu fick jag lite julkänsla . Ha en trevlig helg Kramar Karina

Min-Hus sa...

....nice decoration!!!


Hugs Anja

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint!! Du har så rätt det behövs inte så mycket för att stämningen ska infinna sig.
Ha en bra fredag.
Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Ljuvligt fint!!!! Stor kram från mig.

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg en fin dag :-)

Lantliv i Norregård sa...

Jag gillar oxå natutmaterial:))
Så mysigt Marie!!

Kram Malin

Vita verandan sa...

Visst är det fint så, enkelt och charmigt. Hemma nu så luktar det så gott. Hyacinterna jag köpte av dig för två veckor sedan har slagit ut och det sprider en härligt doft.
Ha en fin helg!
Kram Anna

toves sammensurium sa...

Så vakkert og koslig du har det....jeg kan nesten kjenne de deilige krydderduftene komme mot meg:)
Jeg pleier forresten legge appelsinskiver på et brett på ene ovnen,og når jeg fyrer i den blir det en nydelig deilig lukt i hele huset:)
God helg
Tove:)

gamla skolan sa...

Så vackert du har gjort ! Jag har ännu inte börjat spela julmusik , har varit nära , men har lyckats hålla mig , haha !
Önskar dig en riktigt mysig helg!
Kramar // Susanne ♥

Vita små hjärtan sa...

Ja visst är det en mysig tid nu, förväntansfullt....
Så vackra bilder från ditt hem!
Ha en fin fredag!
Kram gnetha

Mys och hemtrevnad sa...

tittar in och önskar dig en go fredag...kramis semlan

lisashus sa...

Det ser verkligen jättemysigt ut hos dej, så inbjudande och vackert!
Önskar dej en härlig helg!
Kram
Lisa

rosenälvorna sa...

Hej, räcker ju alldelses lagom, jättefint och mysigt:) Christina

Den Grønne Baljen sa...

Så koselig du har det ... den stjerna likte jeg.. ja det går unna på dagene og ukene ..vanskelig å følge med..

Ønsker deg en fin helg
klem Kerstin

Elna sa...

Det ser jättemysigt ut och det behövs faktiskt inte så mycket för att få rätt stämning.
Ha en riktigt trevlig helg.

Kram

Gail sa...

Hello Marie, the room looks beautiful and cosy. usually we don't put any Christmas things up until about 16th December but now I cannot resist and will have to start at the beginning of advent ...yes this year we shall have a Scandinavian Christmas hihi !! my husband will be puzzled !! hihi .
Have a lovely weekend !
Gail x

Finally White sa...

Soooooooo beautiful....... love your pictures!!! Hugs Birgit

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Egentligen så är det ju bara det som behövs...
Kram
Marie

pernilles.com sa...

VIL HA´ !!!!!!!!!!!!
Stjernen altså. Den er bare SÅ fin.
Ha´en dejlig weekend. Knus og KH Pernille

LOPPISLIV sa...

Så fint du julpyntat Marie. Så mysigt med mossa i den stora vita skålen. Julmusik har jag faktiskt inte börjat spela här hemma ännu, försöker hålla mig till nästa helg :-))

Kramen Paula

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysig och förväntansfull tid just nu.Bara så himla fina bilder från ditt hem!Önskar dej en skön helg.Kram Rita ♥

nordingården sa...

Bara såååå vackert Marie!!! Älskar den där pläden/täcket du har hängade över soffan också! mari.

Sara sa...

Hej.
Jag tittar in hos vackraste dig och önskar dig den finaste lördag.
Tack för all inspiration du ger mig.
Varma kramar.
Sara

stricksonne sa...

deras inredning och möbler jag gillade henne väldigt, väldigt bra! älskar hälsningar från Tyskland av Angie

Casa of Mia sa...

Så fint!

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut! Mysigt.

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Underbart vackert och mysigt :)
Jag är också en person som älskar julen och spelar gärna tidigt julmusik, gamla godingar som Dean Martin, Bing Grosby och Frank Sinatra.. Underbart :)
Ha en mysig kväll.
Kram
Jessica

Norr om Köpenhamn sa...

Så mysigt du har gjort det :o) Nu börjar verkligen den rätta stämningen infinna sig. Jag spelade en julskiva igår för första gången och idag har jag börjat julpimpa ovanvåningen. Så himla mysigt!! :o)

Hoppas att du får en skön start på veckan!
Kramis
Ulrika