tisdag 22 november 2011

Julpynt

Det fortsätter att komma fram lite nytt julpynt var och varannan dag här hemma. Än ser det dock inte speciellt juligt ut, bara lite adventsfint. För första gången på många, många år känner jag för lite röda detaljer här och var, vi får väl se hur slutresultatet blir.
Gillar verkligen gamla vackra julgranskulor. Men det är inte säkert att de kommer hängas upp, jag tycker de är minst lika fina där de ligger i sin kartong.
Precis som förra året har jag hängt upp en liten ståltråd framför spegeln här i vardagsrummet.  I år hänger där små julgransljushållare, förra året tror jag att jag hade små julgranskulor i fattigmanssilver. Bara att variera efter tycke och smak!
 Vill påminna om att imorgon onsdag kl. 19.00 kommer jag finnas med på "Adventsfint" i Korsberga bygdegård med min butik tillsammans med många andra utställare. Kommer nog bli en jättemysig kväll i julens tecken. Alla hälsas hjärtligt välkomna!

Ha en bra dag!
Kram Marie

38 kommentarer:

gamla skolan sa...

Mysigt det ser ut Marie !! Jag tycker också det är fint med dom gamla kulorna kvar i kartongen ! Dekorativt bara som dom är !
Kramar // Susanne ♥

Mariette sa...

Godmorgon!

Väldigt väldigt fint att bara låta kulorna ligga där i sin ask...man ser dem nästan bättre då på nåt sätt...sååå vackert...

Gillar din tråd där framför spegeln också.
MEN, du gör alltid så fint och med så mycket känsla!

Ha det riktigt bra denna adventsvecka!

Kram Mariette

vitaspets sa...

Himla så fint och duktig du er ....Gammla julkulor är såå fint , gillar din tråd framför spegeln . Ha en fin dag Kram Karina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie
Alldeles underbart fint där i sin lilla kartong!
Här små pyntat vi också bakade i går o det doftar såå gott
Tack för din hälsning och ha en jättefin dag
Kram Tina!!!!

Vita verandan sa...

Mysigt!
Jag kommer kanske förbi i morgon:)
Jag gör lite varje kväll hemma denna veckan också.

Kram Anna

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag är också sugen på rött till jul i år. Så fint med ståltråden framför spegeln, smart tips!!
Ha en bra tisdag.
Kram kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint! Å det är så fint med lite röda detaljer!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

spetsar och änglar sa...

Mysiga bilder.

Jag tycker också att det är vackert med julkulorna liggande ikartongen.

Ha en fin dag
/Heléne

Bellevuegård sa...

Jättefint julmys du gjort!

Kram Linda

lisashus sa...

Så mycket fint du har och vilket bra tips med ståltråden framför spegeln!
Lycka till imorron!
Kram
Lisa

Älskade pion sa...

Du har såååå mysigt där hemma.:)Lycka till på bygdegården,dina grejer kommer gå åt som smör.;)Kram Ulrika

Anonym sa...

Mysiga bilder! Vackert med kulorna i kartongen och en smart idé med ståltråden framför spegeln.

Lycka till på bygdegården!

Tisdagskram
Renate

Vintage House sa...

Hej vännen
kanonläckra bilder och kulorna är ljuvliga....
vi hörs igen : )
kram
sandra

Liisi sa...

Very beautiful. Love your blog! :)

Carole sa...

J'aime beaucoup ces mises en scène! Très joli.
Bonne journée
Carole

Sallys hus sa...

Åå Marie, så fint du gör!
Jag har spelat julmusik i ett par evckor nu...fast mest då jag är ensam...här vill maken också att jag väntar lite...;) Brukar få en ny skiva varje år eftersom jag oftast spelar samma om och om igen..;)
Din stjärna är så fin så fin!
Här ska det också börja julas till under veckan. Än så länge har det bara blivit pyntat ute.
Kram o ha en fin dag!
Katarina

linnea-maria sa...

Det är just den typen av röda detaljer som är så fina som du visar, och alldeles lagom mycket.kulorna ligger iallafall tryggare i sin låda än om du skulle hänga upp dem och den fina lådan får också vara framme. Kram

Vilmas Hus sa...

Va fint du har gjort!! Kanske ska jag ta mig en tur till Korsberga imorgon, låter riktigt mysigt!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Charlotte

Mys och hemtrevnad sa...

Ser jättemysigt ut som alltid hos dig! Kramis semlan

Malin's Hus sa...

Hej svejs! Ser toppenfint ut, längtar som en tok att få börja pynta, men för mkt jobb och för mkt köksrenovering uppehåller mig :) hoppas jag hinner till helgen minsann, kram

pernilles.com sa...

Øv der er så laaaangt op til dig - ellers ville jeg gerne have besøgt dig og de andre fine "julebutikker". Smukke billeder som altid. Knus og Kh Pernille

Gabriella sa...

så mysigt du gjort, jättefina ljushållare.
kram och lycka till imorgon.

Sofia sa...

Åh, så fint! Precis min stil...
Vilken knubbig liten gran, är det någon special gran? Eller har du klippt till den lite?
Ha det mysigt.... Kram Sofia

Min-Hus sa...

...youe style is great!!!

Hugs Anja

Mamma sa...

Ska bli mysigt att se saker från din butik imorgon, har varit på väg så många gånger men aldrig kommit tillskott, men i morgon;)

rosenälvorna sa...

Hej, jätterat och mysigt, gillade ståltråden med de små julljushållarna! Christina

Tinas vita bo sa...

Superfint!!
Tycker som du att kulorna ser såå fina ut som de är i kartongen!!
Här har det oxå blivit mer rött i år!! :)
Lite traditionell julfärg "måste" man ju ha!! hihi

Kramis Tina

Lantliv i Norregård sa...

Superfint:))

Synd att jag bor så långt bort...
Kram Malin

catherine sa...

bonsoir

je vous écris car j'adore ton blog, je me suis permise de mettre quelques photos sur mon blog, je vois que tu prépares sérieusement pour les fêtes,

pour la visite au magazin j'aurai aimé mais là j'habite vraiment trop loin,(france)

bisous

catherine

Hearthandmade sa...

oh its gorgeous!

Elins Lantliga Drömmar sa...

Hej,
Så mysigt det blir. Vilken toppen idé att låta kulorna ligga kvar i lådan. Vad fin granen är i soppterrinen. Ska bli spännande att följa utvecklingen av ditt julpyntande.

Ha en toppen kväll!
Kram Elin

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!

Så fint med juldekorationerna som smyger sig in mer och mer nu för varje vecka (för varje dag hos dig kan jag tänka ;)). Röda monogram är aldrig fel :)

Ja å så roligt det vore att träffas snart! Vi får höras mer om det över mejlen ;)

Kram kram!!!
Carina

Johanna Stålros sa...

N fick jag allt lite bakläxa här, har ju missat flera av dina fina inlägg på sistone, så himla mycket just nu...Men jag är så glad att jag kikade in här nu- för det är en sann fröjd!!! Men det här med att ni ska stå på "Adventsfint" i Korsberga kunde du h låtit bli att säga;) Varm kram Johanna

EvaB sa...

Så stämningsfullt och fint! Jag har också börjat lyssna på julmusik, roligt att läsa att fler börjar i tid...

Millygarden sa...

Antika julgranskulor är verkligen jättefina och som du skriver lika fina i kartongen. Har fått dille på dessa och har köpt så fort jag kommit över...och till min stor förvåning när jag lyfte ner lådan med pynt insåg plötsligt att jag har många fler än jag trott!

Ha en fin dag!
Kram Marina

Malin sa...

Mysigt och lantligt! Önskar jag kunde ha det så hemma.
Kram Malin

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det behövs inte så mycket för att det ska bli vackert och stämningsfullt! Du har pyntat jättefint:)
Hoppas att det gick bra idag.
Stor Kram Annelie ♥

Gamla skolan-Jennie sa...

Mmmm mycket inspirerande!! Du är så duktig på att styla!!! Älskar julgranskulorna i asken!

Imorgon åker jag på danskurs så att jag kan lära barnen att dansa bl.a hiphop...kan ju inte bli annat är roligt!

Ha en fin 1a adventshelg!

Kram Jennie