fredag 2 december 2011

Jul i köket

Nu har jag börjat att julpynta köket. Inget avancerat dock, tog typ fem minuter att fixa. Men genast infann sig lite julstämning. Mysigt! 
Favoritkannan, som jag köpt av min vän Pernille, har blivit fylld med vita ranunkler.
I en stor gammal glasburk har jag ställt ner ett ljus och sen dekorerat med lite kottar.
Favoritskålen, funnen i min vän Randis butik, innehåller nu i juletider dekorativa (och goda) röda äpplen.
Obs! Vill påminna om att min butik är stängd den här helgen! Istället öppet nästa helg, den 10-11 december.

Trevlig helg!
Kram Marie

34 kommentarer:

lisashus sa...

Så fint du har på ditt köksbord och att du har hitta ranunkler den här tiden!!! Så fint!

Så snyggt med glasburken!
Kram
Lisa

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen !

Jätte fint och enkelt ! :)
Gillar det,här blir det inte heller så mycket av julpynt med tomtar;)

Typ ljus,äpplen och lite gröna och bruna kranssar..
Pepparkakor...
Var det i helgen när ni skulle bort?
Har ni det fullt upp?
Som det ser ut nu så kommer Tina och dom nästa helg. trots att jag jobbar...
Fick inte bytt mtt pass... :(
Men man dår njuta av det som det går eller hur?
Hinner du ses rill veckan?
Om jag kan köpa en liten julklapp av dig till ...
Kanske ni vill komma hit då på lördag efter att du har stängt?
Men vi kan ju höras. Hälsa .Trevlig helg!

Kramar Sirpa

ps...maileg om du ser ;) och orkar;)

Lilla Majken sa...

Jag förstår att du tycker om ranunkler, de är så vackra. Vad många fina kuddar som ligger i soffan. Fin julstämning.

Ha en härlig helg! Kram Therese

pernilles.com sa...

Så fint, hyggeligt OG julet det ser ud. Ha´en dejlig dag. Vi glæder os til vi ses. Knus og KH Pernille

Ardisia sa...

Hej Marie!
Vi har samma smak, nästan identisk julpynt har jag i köket. Är inte mycket för rött & tomtar så det blivit mest vitt naturmaterial. Man kan få det juligt ändå!

Nu får jag önska dig en trevlig helg! Kram Mia

ting med sjel sa...

Ser så veldig fint og hyggelig ut. Jeg har i går også hittat en STOR gammel fajanceskål, dem ser man ikke så ofte.
jeg ønsker dig en trevlig helg

Dagný

~ Ina ~ INAS HOUSE sa...

Vackra bilder! :)
Trevlig helg! Ina

Mys och hemtrevnad sa...

ser verkligen julmysigt ut...kramis semlan

Hilde sa...

Less is more:-) Super fint med enkle grep. Liker at det er litt - det har så stor virkning.
Klem Hilde

Min-Hus sa...

...nice !!!

Kram Anja

Malin's Hus sa...

Tjohooo så fint d blev! I love ranuklar!!!! Trevlig helg kram

HANNES DAGBOK sa...

NYDELIG!

Den Grønne Baljen sa...

koselig du har pyntet...og ser
du har fått deg Ranunkler... de er så fine..

ha en fin helg
kerstin

Anonym sa...

Så julfint du har på ditt köksbord! Fräscht med det röda mötet till dina vackra ranunklar. Danska färgerna och jag vet ditt hjärta klappar för vårt grannland.

Trevlig helg!

Kram Renate

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jag älskar de där kannorna ♥ har en stor och en liten i den modellen. Den lilla köpte jag av dig har jag för mig :)

Ser så mysigt ut vid ditt köksbord! Fick en minnesbild från en av de gånger jag suttit där och fikat :))

Ja, vi kan väl höras över helgen på mailen, skulle vara så himla kul att ses. Det var ju urlänge sen nu..

Kram och ha en jättefin dag ♥
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk att du har hittat vita ranunkler nu...
Annars är det inte såmycket som behövs för att hitta stämningen. Lite rött och grönt och lite julmusik, och sen dofterna. Så är detklart!
Kram
marie

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad härligt med ranunkler nu .Bara så fint har du på ditt köksbord.Härlig glasburk.Önskar dej en en skön och mysig 2advent.Varm kram Rita ♥

majra1 sa...

Ser mysigt ut.
Jag har en likadan glasburk ser jag! :)
Älskar den!
Och vita ranunkler är ju såå vackert!

Mari

CC sa...

Nu får man ju lust att leta efter lite fräscha ranunkler!
Kram Cherstin

Vårt liv i norr sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!

/helena

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint du fixat till det! Vitt och det röda så fint ihop!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Sofia sa...

Sååå fint med vita ranunkler och röda äpplen... jag gillar också verkligen att pynta med äpplen, så enkelt och fint.
Ha det bra, kram Sofia

vitaspets sa...

Så fint på ditt köksbord ...Önskar dig en trevlig helg Kram karina

Hanna sa...

Så fint du har fixat.
Kram
Hanna

Lottas Fotografi sa...

Så fint det är med kottar och ljus!
Trevlig andra advent!
Kram Lotta

Vintage House sa...

Hej
så fantastiskt vackert det blev och ranunkler med äpple en skön skön mix och skålen är ju bara fantastisk...
massa mys till dig...
kram
sandra

Tinas vita bo sa...

ja ibland behövs det inte mycket för att fånga den rätta stämningen!!
Det blev jättefint!!

ha en mysig helg
Kram Tina

Älskade pion sa...

Mysigt du har fått till det i köket.ha en skön helg.Kram Ulrika

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Nämen nämen dom där e ju riktigt fiiiiina :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Cozy Little House sa...

Your photos are timeless and phenomenal!
Brenda

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin andra advent!
Kram Annica.

Tina sa...

Så härligt juligt utan en massa öveflöd! Det enkla är det vackra..

Önskar dig en fin andra adventssöndag, kram Tina

Jennyshemochharmoni sa...

Mysigt! Det är verkligen en underbar tid nu. Hoppas allt är bra med dig vännen! Stor KRAM Jenny

Sallys hus sa...

Enkelt o fint!
Äpplen är heeelt underbara dekorationer!
kram Katarina