onsdag 21 december 2011

Julgran

I helgen kom granen på plats i vardagsrummet. Vi har egentligen ingen plats för någon gran, så det är därför den får stå lite intryckt där bakom soffan. Vet inte hur det kommer sig, men jag har en förkärlek för allt som inte är perfekt. Varje år kommer vi hem med den minst perfekta granen (den som de flesta andra tycker är jätteful, hihi). I år är den lång och smal och det fattas lite grenar här och där, men i mina ögon är den supercharmig.
Pyntet består av gammalt och nytt, silver, vitt och så en gnutta rött lite här och där.



Ha det nu så bra och så ses vi på fredag igen!

Kram Marie

48 kommentarer:

Gabriella sa...

så fint du har det..den perfekta granen kan man ju köpa men det är den fula som känns äkta svensk gran tycker jag hihi! har inte ens fixat gran än så var riktigt glad över din ..kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint...vår gran ryms egentligen inte heller, den blir lite intryckt vid vårt matsalsbord..men det är mysigt med gran, jag tänder den direkt då jag stiger upp på morronen...
Kraaam Anette

linnea-maria sa...

Åh jag tycker att din gran är jättefin! Vet du om den är gles så syns alla kulor bättre :) Kram /Therese

tatjana sa...

Liebe Marie,
wunderschön schauts bei dir aus, schöne Weihnachten wünsch ich dir
herzlichst Tatjana

SIMONA sa...

merry christmas Marie....i love your house..i will write you durin the holidays about the book ok...thanks
simona

Malin's Hus sa...

Den va väl jättesöt! Och fin fint pynt :)

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Wauhh... hvor ser det bare hyggeligt ud.
Ren Julehygge.

Ønsker dig og dine en Glædelig Jul.

Knus Susi

Ett Vitare Hem sa...

Är ganska skönt att se och känna att allt inte behöver vara perfekt för att vara just perfekt ;o)
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Vintage House sa...

Hej
Känns som vi har samma typ av gran, Mikael var och högg våran och det gick knappt gå i skogen för det var så blött.. Men som du säger det är charmigt och er är så vacker med alla härliga pynt...
Tritan mår sådär och vi ska till Vårdcentralen för att kolla om det är något febern vill inte ge med sig.....
Hörs imorgon
kram
sandra

Lilla Majken sa...

Det var en charmig gran. Min man köpte en stor och fin gran och jag vet inte var han hade tänkt att ställa den för vi har ett väldigt litet vardagsrum. Så det var bara att börja rensa grenar och nu står den intryckt i burspråket.

Kram, kram Therese

Mys och hemtrevnad sa...

granen är vacker trots att den var "fulast" hihi...allt ligger i betraktarens öga...kramis semlan

Dronninghuset sa...

SÅ KOSELIG INNE HOS DEG. OG DET FINE ENGLESPILLET PÅ BORDET. VAKKERT. ØNSKER DEG OG DIN FAMILIE EN RIKTIG GOD JUL.

STOR JULEHILSEN OG KLEM
FRA TOVE I DRONNINGHUSET.

Designe sa...

Superfint och jag håller med! Jag har oxå en förkärlek till allt som är lite skevt och icke perfekt! :)
Kram

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Vilka vackra bilder från ert vardagsrum, det är så ljust och fint, samtidigt varmt och ombonat.
Jag tycker att huvudsaken man tycker om sin gran själv så spelar det ingen roll hur andra tcker den ser ut :))
Ha en jättefin onsdag.
kram kram
Jessica

Lotta sa...

Så fin gran ni har Marie och det blir ingen jul utan gran !
Vackert och smakfullt pyntat!!
Ha en fin onsdag !!!
Kraam/lotta

Anonym sa...

Härliga Marie! Jag blir full i skratt min gran påminner väldigt mycket om din utseendemässigt men toppen är väldigt fin. Ser att du liksom jag varken har spira eller stjärna. Toppen är så fin i sig själv utan dekoration. Vår gran går också i vitt, silver och lite röda inslag. Nu kan jag liksom du se det charmiga och klädd blir den fulaste gran fin hihih;

En riktigt fin onsdag önskar jag dig!

Kram Renate

rosenälvorna sa...

Hej, så stämningsfullt och vackert. Såg din lilla ängel"ljusstake" på bordet, den har jag glömt att ta fram. Christina

Vitt och Blått sa...

Tycker att den var väldigt charmig och den passar perfekt i ert fiiina vardagsrum! Kram Ewa

amelie sa...

ÅÅÅh så fint du har det Marie!
Blir alldeles salig över varenda liten sak du har hemma hos dig!!!
Superfin gran! Håller med dig att de som inte är helt perfekta är de finaste!
Jättefint har du det hos dig! Älskar ditt hem!
Kram Amelie

Mina finaste sa...

Så mysigt och fint du ser ut att ha det!! Gran är ändå det bästa julpyntet så hos mig har den alltid varit med (även om när jag bodde i en etta och jag inte ens borde tänkt tanken :D ) Kram

Casa of Mia sa...

Så fint du har, granen ser jättehärlig ut kram

Anonym sa...

Tack för de härliga julbilderna du delar med dig av! Får man fråga vart den snygga, grå filten är köpt? God Jul!
/Sara R

My Shabby Streamside Studio sa...

Beautiful! Thanks for all your inspiration all year, Marie.

God Jul,

Sandy

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Granen blir ju så fin med allt pynt så egentligen behöver den ine vara perfekt...
Vi hade en sådan som du förra året, i år blir det en riktig Kalle-Anka-julgran.
Kram
Marie

Grodmamman sa...

Vad härligt att kunna tycka så om en gran, att den inte behöver vara perfekt!:) Jag är ganska kräsen när det gäller granar, men i år kände jag bara att skit samma. Vill inte betala 250:- för en gran som inte var helt perfekt när jag kunde få en hyfsad av svärfar gratis.
Jag ska försöka få in vår gran idag och dottern vill ha en liten gran i sitt rum, så jag får väl försöka uppfinna en granfot till den också!:)
Kram

lisashus sa...

Så fint du har det och granen ser jättefin ut - vilken julstämning!
Kram
Lisa

Min-Hus sa...

...your home looks beautifull!!

Anja

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilket underbart hem du ha... granen var ljuvlig...Räkna ner nu 1 dag kvar att jobba...sen juuuul kramis Maja

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så vackert så vackert! Du är så himla duktig att få det så smakfullt.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Ashley sa...

What a perfect tree and such a lovely room space! Xoxoxo

Tinas vita bo sa...

Underbara bilder!!!
Kulorna syns ju bara bättre när grenarna är lite glesare... hihi

Julkram Tina

Marjon sa...

Wonderful Pictures and you have a very nice Christmasdecoration in your House....greetings Marjon

Gamla skolan-Jennie sa...

Så vackert! Julgran är ett måste för mig! Ingen gran ingen jul!

Hoppas ni får en riktigt härlig jul med era fina tjejer!

Kramar Jennie

vitaspets sa...

Vilken fin gran giller ditt hem jätte mycket ... Kram Karina

Josefine sa...

Hvor har I pyntet fint op til jul:)

Gabriella sa...

SV: Tack för dina ord, de värmer!Blir så glad av dessa bilder, ser så ljust och härligt ut! Mysigt och ombonat.

Tina sa...

En lagom spretig gran, precis som jag gillar! Fint pynt också..

GOD JUL önskar jag dig, julkram Tina

Elna sa...

Du får ha en riktigt God Jul!

Kram

Malm's Verden sa...

Det er en meget flot julepyntet stue du har. Der ser rigtig hyggeligt og rart ud!
Jeg vil ønske dig og dine en rigtig dejlig jul
Knus fra Rita

Ulrike sa...

...wunderschön und dein Baum ist ein Traum...

schöne Weihnachten
Ulrike

Ardisia sa...

GOD JUL PÅ DIG & DIN FAMILJ
Kramen
Mia

Marie sa...

Hej Sara!

Den gråa filten är ett virkat överkast (inköpt på loppis) som var vitt från början innan jag helt enkelt färgade det grått.

GOD JUL!
Marie

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Va himla fiint du har det :)
å missa nu inte.....

C
H
R
I
S
T
M
A
S

P
A
R
T
Y

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Å jag önskar dig en
Riktigt GOD JUL
Håkan

Norr om Köpenhamn sa...

Härligt juligt hos dig och din gran är underbar :o) Vi har hoppat över gran i år, då vi reser till Jylland imorgon.

Önskar dig o familjen en riktigt God Jul o Gott Nytt År!
Kramis
Ulrika

Jenny sa...

Vilken härlig gran:)

Ha en riktigt GOD JUL med dina nära och kära Marie!

Kraam Jenny

C De-sign sa...

Så fint... min gran kommer in i morgon! Önskar dig en Riktigt God Jul! Varm julkram fr C

Gail sa...

Lovely and perfect in its imperfection ! Wishing you a wonderful Christmas ! Gail x

Ann-Catrin sa...

Oh så vackert marie!

Ett hus är som gjort för julen.. vackert in i minsta detalj

Vill önksa dig och de dina en riktigt fin JUL

Många kramar
Ann-Catrin