onsdag 14 december 2011

Mamma och barn julpyntar

Efter jobbet igår plockade vi fram lådan med julpynt och barnen roade sig i flera timmar med att pynta sina rum. Det är härligt att se dem fixa och dona med sån iver och glädje för man minns själv känslan som man hade inför jul när man var barn. Tomtar, glitter, smällkarameller och hemmagjort pyssel = julstämning för Elsa och Vera.
Två små granar, lärkkvistar, en ljuslila hyacint (som får mig att tänka på våren) och lite silver = julstämning för mamma Marie. Efteråt var vi alla lika glada och nöjda och myste med lite luciafika.
Ha en fin dag!
Kram Marie

28 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så mysigt det lät...fint med lärkkvistar;) Kram kram

Lotta sa...

Ja man är lite olika , men visst är det härligt !
Min lilla loppas rum är som att gå rakt in i en smällkaramell , medans sonen satte upp en liten gran med ljus , men han tyckte det blev fööör mycket med kulorna så de åkte ner i källaren igen .
Underbart vacker har du gjort i alla fall !!

Kraam/Lotta

Så Vitt Jag Vet sa...

Förstår det med barns iver. Jag har en brorson som har paketkalendern hos oss och han kommer in varje kväll
och vittjar den och så ser vi på Tjuvarnas jul tillsammans.. ( Vi bor i Finland så måste vara special arrangemang för att kunna se Sveriges tv )
Du har gjort det så vackert på din byrå !
Kraam
Sanne

Malin's Hus sa...

Så mysigt! Ja, jag kan hålla me dom att mamma och barn inte riktigt har samma stil.... Liam min store kille hatar att vi har så mkt vitt hemma. Han tycker vi ska måla om .haha.

Gillar ditt julpynt jättemkt . ser så fint ut med lärkkvistar. äger tyvärr ingen...

må så bäst!

K R A M

johanna sa...

Hej! Låter som en riktig mysig em. Fint du har gjort de på skänken. Är så glad för terrinen, tack för att du höll den åt mig. Ha en bra dag trots rusket! Kram Johanna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så koselig pynt hos deg..
ha en fin dag
klemklem

Ett Vitare Hem sa...

Visst har barnens glädje blivit en stor del av julen trots att mina stora barn i stort sett är vuxna så händer nåt när julpyntet tas fram det är en härlig känsla ;o)
Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram/Lena

Lilla Majken sa...

Visst är det roligt att pynta med barnen, jag brukar själv känna mig som ett barn när jag plockar upp och se vad som finns i lådan.

Riktigt fina bilder, igen.

Ha en fin dag! Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Vad mysigt!!! Å så otroligt vackra bilder!
Ha en fin onsdag.
Kram Agnetha

SIMONA sa...

the trees are sweets.kisse simona

shabby chic og lavendel sa...

koselige bilder og herlig pyntet!
Ha en fin dag! :)
Klem

Min-Hus sa...

....this looks so beautifull!!!

Hugs Anja

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Fina Marie !

Vad härligt det låter...
Du hade kunnat visa från tjejrnas rum med ;)
Vi ska också försöka få lite gjort och pyntat här hemma men jag tror att mina tankar är någång annanstans just nu.
Nästa år ska jag börja redan i början av november för då borde vi ha klart iallafall vårt stora lantkök ;)

Önskar dig med en fin onsdag och tack för dom fina bilderna!

Kramar Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

ps... korgen i förra inlägget?
Är den kvar?
Vad kostar den?
Kasn du sms isåfall ?
Kram

jag blev kär i den ;)

spetsar och änglar sa...

Vilken mysig pyntar dag!

Kram

nordingården sa...

Lyckliga Elsa & Vera som har en sån mamma! och allt är så vaninsigt vackert!!! mari.

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.

Ohh va vackert, stilrent men ändå varmt och mysigt :)
Kan tänka mig att ni hade mysigt tillsammans .
Stor Kram
Jessica

Sallys hus sa...

Hej Marie!

Så fint du gör!
Jag ler åt din beskrivning av barnens iver...
den går inte över...i alla fall inte hos Kajsa...hon vill pynta tidigt varje år och hon undrar alltid hur hon ska få plats med alla tomtar hon samlat på sig....jag försöker flika in att man kan ju spara dem till sen....när du typ fått egna barn....hihi...nä det är nog tur för dem att någon del av huset riktigt jäser över av pynt..haha..
Kram o ha en fin dag!
Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig pyntar dag.Åååå vad fint det blev.Ha en fin dag.Kram Rita ♥

Rosor och Spetsar sa...

Härligt när barnen blir så där glada och ivriga och förväntansfulla inför julen.
Och du har hjort det julfint också där på skänken
Kram
Annelie

PERNILLA sa...

..vackert....*ler

gamla skolan sa...

Åh ! Så vackert Marie !!! Precis min smak ! Kan tänka mig att döttrarna njöt av allt pyntandet !
Kramar // Susanne ♥

Ardisia sa...

Du är så duktig på att dekorera & pynta. Kan tänka mig att dina döttrar kommer att ärva mycket av den förmågan av dig!

Trevlig fortsatt vecka önskar jag dig Marie!
Kram Mia

vitaspets sa...

Åhh så vackra bilder ..... kram karina

idémakeriet sa...

Så mysigt det låter.
De små prinsessor har säkert gjord fint på sitt rum.
Ha en mysig kväll.
Kram Gerda

Tinas vita bo sa...

Underbart pyntat!!

Kram Tina

Vildas verkstad sa...

Hejsan... Vilken fin blogg du har med jätte fina bilder..

kram/vilda

Sivs hus sa...

Hei, Nydelige bilder:-) førjulsklem Siv