fredag 6 januari 2012

Ett stort hjärta

Nu är nästan all jul bortplockad hemma hos oss (förutom stjärnorna i fönstren, men de åker nog ner nu i helgen). Lika roligt som det är att ta fram sakerna innan jul, lika skönt är det att plocka bort allt. Men jag är lite lustig, för samtidigt som jag tycker det är en befriande fräsch känsla att få bort allt så tycker jag samtidigt att det blir väldigt tomt och kalt. 
Så igår tog pysselsuget fart och jag var ute i trädgården och rafsade ihop lite kvistar. In igen och  böjde ihop ett  stort hjärta som sen fick komma upp i ena fönstret i hallen. Blev genast lite mindre tomt i hallen och jag kände mig ganska nöjd.
Den vackra buketten med tulpaner fick jag av min mamma bara sådär helt utan anledning häromdagen, gissa om jag blev glad?

Önskar er en fin helg!
Kram Marie

Ps. Bara en liten påminnelse om att butiken är stängd nu i januari, åter öppet igen den 4-5 februari.

46 kommentarer:

Irene sa...

God morgon Marie,
du gjorde ett jättefint hjärta, ibland behövs det inte mycket för att det ska bli något fint. Vilka underbara tulpaner du fick av din mamma, färgerna passar jättefint ihop med kuddarna :-)
Jag önskar dig en jättefin helg.
kram Irene

Blechblueten sa...

Just wonderfull!

Prinsesse Elin sa...

God morgen.
Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg har begynt å plukke frem litt pasteller for å få en forsmak på våren. Litt fine blomster, noen fine puter og så har jeg begynt å male igjen. Maling er fantastisk i januar :) Ha en fin fredag og en deilig helg. Klem ♥

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Vad fint! Så enkelt och dekorativt. Vilken ljuvlig bukett, då blir man som gladast när man får något helt utan anledning.

Hoppas du får en fin dag!


Kram Jenny

Hulda sa...

Kjenner jeg blir glad av disse bildene! Så vakkert og vinterlig! Nydelig det hjertet du har laget. Likte også godt speilet som henger der. Vakkert alt sammen. :) Ønsker deg god helg. :)

Systrarna vitt sa...

Vad jämt och fint du fått hjärtat. det är såå skönt att få bort julen, mina stjärnor tar jag nog bort på Söndag, brukar också plocka bort en hel del saker för att liksom börja om och plocka fram sakta igen.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Liselott

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint hjärta du har gjort...jag håller med dig, det blir lite tomt efter Julen..
Kraaam Anette

Fróni sa...

Wonderful!!!!!! Thanks...

annashusidingtuna sa...

Hej!
Blev jättefint!
Kram Anna

Älskade pion sa...

Enkelt,men såååååå vackert."I det enkla bor det vackra".:)Ha en fin helg vännen.Kram Ulrika

Blommiga Rutan sa...

Vilket jättefint hjärta du gjort!

Härligt att få blommor, då blir man verkligen glad!

Önskar dig en skön trettondagshelg

Kram Anncathrine

Smultron på ett strå sa...

Så fint hjärta, gjort bara "så där", önskar jag hade den förmågan... Ha en trevig helg! //kram maria

Anonym sa...

Så fint hjärta du gjort. Tänk, jag hittade ju din fina blogg tack vare att jag sökte på björkrishjärtan för ett par år sedan. Här blir det nog också snart lite nya hjärtan:)
Kram Marita i Björkhagen

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Jag håller med dig det blir lite tomt när man plock bort julen men samtidigt skönt på nåt sätt, man börjar om :) Vilket fin hjärta du har gjort, ska försöka mig på ett jag med tror jag när det blir plusgrader igen.
Buketten med tulpaner är så vacker, den bästa gåvan är den som man får när man minst anar det :)
Ha en jättefin dag.
Kram på dig.
Jessica

LOPPISLIV sa...

Jag håller med det blir lite tomt men det är samtidigt det tomma avskalade känslan som jag gillar såhär efter julen, ja man är lite konstig...hihiii Nu vill jag bara skala av ännu mer och plocka bort allt i mina ögon onödigt plotter här hemma :-)) Underbar tulpanbukett du fick av din mamma, ser så krispigt och fint ut!! Kraaaam Paula

lisashus sa...

Ja, visst är det skönt att plocka bort julgrejorna. Lite kalt blir det allt, men du har verkligen gjort fint med hjärtat och tulpanerna!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Gabriella sa...

jätte fint♥ nu lär jaG NOG UT OCH PLOCKA PINNAR..KRAM

Britt Granberg sa...

Hej, underbara färger och blommor! Nu längtar jag till våren vi "hoppar" över vintern, tycker jag. Men under alla vackra blommor ser jag de finaste av hantverk, små handsydda knappar....underbara!Jag älskar allt vackert hantverk. Jag fortsätter att njuta av din blogg som följare. Doftande Hälsningar Britt på lavendela-Linneglädje

linnea-maria sa...

Vad fint du gjorde! Kram

Johanna Stålros sa...

Ja visst blir det tomt...fint hjärta! Önskar dig en fin helg. Kram johanna

Lilla Majken sa...

Vilket fint hjärta! Det ser fräscht ut. Ja, visst blir det lite tomt efter julen. Skäms nästan för att säga det, men det händer att jag har stjärnorna kvar en bit in i februari.

Ha en fin dag! Kramar Therese

gamla skolan sa...

Jättefint hjärta och underbara tulpaner !!
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

flowersandhome sa...

Love the red and white tulips and the big heart in the window. Ideal decorations for in between Christmas and Valentine's day.
Bye,
Marian

Sofi sa...

Jättefint hjärta!
Kram Sofi

Veridiana Fromm sa...

...wunderschön bei dir!

Nettan sa...

Vilket fint hjärta. Så enkelt, men det är oftast det som blir bäst. Fin blogg du har, är inne här ibland och kikar. Ska bli bättre på att lämna kommentarer..

//Nettan

LissasVita sa...

Att plocka in lite av naturen höjer myskänskan...så fint hjärta!! Kramen Lisbeth

Emma sa...

Så fint du har det1 :)

vitaspets sa...

Vilken snäll mamma ...
Håller med att det blir tomt efter julen .
Kram Karina

Tinas vita bo sa...

Vilket härligt hjärta!!
Och vad fina tulpaner du fått av din mamma!

ja jag tyckte oxå att det lite kalt, när jag plockade bort julsakerna, men nu tycker jag det är sååå skönt.. och det är mycket ljusare i lägenheten.. :))

Ha en mysig helg
Kram Tina

Gabriella sa...

Åh vilka foton, så vackra! Ser underbart hemma hos dig. Och vilken tulpanbukett sedan, vill ha!=)

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

kråke sa...

Underbart hjärta och vackra tulpaner...förstår att du blev lycklig:)) Kram på dig och ha en trevlig helg:)

kråke

Svenja sa...

really nice. wanna move in :)

Sallys hus sa...

Halloj!
Ja nu är det tulpanernas tid...,am köper ju nya varje vecka nu ett bra tag framöver....skulle behöva klippkort på dem..;)
Så fint ditt hjärta är...
Fnissar åt att du får det att låta så himla enkelt...bara att rafsa ihop lite kvistar o böja ihop...jaa just..;)

Kram Katarina

Gottegrisen sa...

Vilka underbara tulpaner!! Vad glad man blir av såna överraskningar!!

Under en vind sa...

Såå fint!! Håller med hur du skriver om julpyntet - mysigt att pynta, skönt att ta bort och sen blir det lite tomt....
Fräscha tulpaner - de ger hopp om våren!

Önskar dig & de dina en riktigt god fortsättning på det nya året!

Kramar!

Gail sa...

I agree... so nice to clean and clear away things after Christmas...but oh it looks a little empty...I love to get fresh flowers at this time of year...to bring a bit of spring inside...your flowers are extra special if bought for you and for no reason other than someone thinks you are special..how lovely !
Gail x

Rustik Romantik sa...

Vilket fint hjärta! Har också plockat bort julen och funderar på vad jag ska fylla upp tomrummen med...
Mvh
Tina

Lilla Blanka sa...

Vilken underbar tulpanbukett du fått av din goa mamma!
Jag längtar efter vår och blommor som en tok nu ;))

Kram och ha en fin vecka Marie <3
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket fint hjärta du gjort! Ja, det blir lite tomt efter alla julsaker, men det är rätt så skönt också... Jättevackra tulpaner som du fått pryder ju verkligen sin plats där i hallen
Kram
Marie

Monkan sa...

Ja nu är man lite less på julen, så det mesta av pyntet åkte ner i förrådet i helgen. Men nåt pynt vill man ju ha, nåt vintrigt gärna, och då är ju ditt superfina hjärta perfekt.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Marie !

Så fint du har det.
Härligt med det röda. jätte fin hjärta !
Tack för tipset att det snöar;)

Hälsa alla och vi hörs ! ;)

Ps...gick det bra i danmark?
Blev det nya fynd?;)

Kramar Sirpa

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fint hjärta! Enkelt och vackert, precis min smak! Så ljuvliga tulpaner du fått av din mamma, verkligen så fint att få en spontan present.. Kram till dig! /Anna

Malin - stjärnflocka sa...

Åh, vad fint!!!

PERNILLA sa...

.....vackert ...*ler...

Pernilla