onsdag 4 januari 2012

Funderingar

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"
Ordspråket ovanför är det bästa jag vet och jag tänker ganska ofta på just de raderna. Att glädjas över varje dag, göra det bästa av den och att uppskatta det man har. Det är inte alltid det lättaste, men jag försöker verkligen leva här och nu.
Januari och februari är inte mina favoritmånader, men i år har jag bestämt att jag inte ska tänka negativt.  Ska göra det bästa utav varje dag och sen glädjas ännu mer när väl våren kommer.
Det var mina små funderingar den här onsdagsmorgonen!

Ha en fin dag!
Kram Marie

Ps. De vackra blommorna fick jag av min vän Sandra tidigare i veckan när hon var här.

26 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Tack för besöket sist;)
Hoppas att ni överlevde det;)

Visst är det så. Leva i Nuet och njuta av det som man har....
Jätte fin buket fick du av Sandra!

Ha en fin Onsdag! Hälsa !
Kramar Sirpa

Geta sa...

Kloka ord så här på morgonkvisten! Du har iaf en helt underbar blombukett att njuta av.
Agneta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh blir så glad när jag läser så fina ord
Stämmer så!!!
Har verkligen tänkt om sista tiden
Så det här året blir nya spännande saker
Att se fram emot
Tusen kramar Tina

Lilla Huset sa...

Ja, så är det! Kloka ord att ta fasta på. Ha en riktigt bra dag!/Kram Merja

Smultron på ett strå sa...

Rätt tänkt, men svårt att följa.. Jag tycker nog november och februari är värst men det är bara att ta en dag i taget. //kram maria

linnea-maria sa...

Vilka fina blommor du fick och så vackert arrangerat. Det var kloka ord, det gäller nog att fylla dessa trökdagar med saker som för dig gott. Kram

vitaspets sa...

Vilka fina blommor du har fått av Sandra ... Kram Karina

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Visst har man funderingar, speciellt så här i början på ett nytt år, vad man ska göra och inte göra, hur man ska vara och inte vara... Med kärlek och värme i hjärtat tror jag inte att något kan gå fel egentligen.. Men visst är det så att vissa stunder är tuffare än andra. Då måste man försöka tänka på allt det positvia man har och komma vidare...
Sköt om dig.
Stor kram
Jessica

Lilla Majken sa...

Jag hoppas också på ett möte med dig!! Vad roligt! Kloka tankar och funderingar. Håller med om att det är viktigt att stanna upp och njuta av det fina man faktiskt har i livet. Januari och februari är inte mina favoritmånader heller men sen jag fick barn så tycker jag att de rullar på ganska snabbt ändå. Men det hade inte varit fel om vi kunde ha lite snö att busa i.

Vackra bilder, Marie.

Kram Kram

nordingården sa...

Åh, får man så vackra blommor är det lätt att tro att man är i en vårmånad redan och då kan man härda ut, helt riktigt, man ska göra det bästa av saken!

Och det är då bloggvärlden kommer in, vi sätter guldkant på alla årstider och gör att man vill se lite framåt utan att mista här och nu känslan...

Jag gillar heller inte vintern, för mej fick det gärna bli 1 maj 15januari=) mari.

Malin's Hus sa...

Vackra bilder! Sandra är verkligen en go tjej! Blommorna lika så... Kram kram

Malms Verden sa...

Hej Marie
Ja det var kloge ord og fine billeder. Vi må alle huske at leve i nuet!
Knus fra Rita

Anonym sa...

ååh, vad roligt att se så fina handgjorda (?) knappar! Har sådana på folkdräkten, tänk vilket jobb som ligger bakom!
/Carin

Mariette sa...

Hej Marie!

God fortsättning!

Jag kan bara hålla med, januari och februari är inte de roligaste, men samtidigt blir det ju inte bättre av att man tänker så precis som du skriver, så det gäller att göra ljusa och roliga saker av dessa månaderna också, så blir de ganska fina och trevliga ändå. Vi passar tex på att fira en massa födelsedagar i februari...

Kram Mariette

Sofia sa...

Det var uppmuntrande ord, tack!
Du förstår, jag är nog också sån att jag inte gillar Januari och Februari något vidare.
Men man får väl försöka se det bästa med allt och tänka positivt!
Man kan tex fundera ut många nya ideer till våren... och skriva ner dem så man inte glömmer.
du får ha en bra onsdag!
Kram kram
Sofia

Casa of Mia sa...

Fint ordspråk! Jättefina blommor - vilken underbar färg kram

Sallys hus sa...

Hej hej!
Kloka ord gumman!
Man skulle behöva stanna upp oftare o njuta av stunden...
Blommorna är underbart vackra..jag tänker alltid på dig när jag ser den typen buketter i blomsteraffärer....;)
kram Katarina

M a d a m e M o r e l l sa...

Du är klok som en bok:)
Kram

Vintage House sa...

Underbart inlägg idag och en fantastisk bukett vilken härlig vän du måste ha ;) hihihi
så mycket tänkvärt och man måste verkligen leva nuet och ta en dag i taget....
Mikael har mikroplamsma och är rätt utslagen lite jobbigt.....
kram
sandra

Vita-hjärtan sa...

Ååå, vilka otroligt vackra knappar.. Gick inte att ungå för en knappnörd som mig.. :)
Må så gott, kram Evelina

Johanna Stålros sa...

De där orden behöver jag skriva ut och sätta upp här hemma någonstans...Tack! Kram Johanna

Gabriella sa...

Jag gillar också dessa ord.Och vilka blommor sedan, underbara!

G:a Affären sa...

Så vacker bukett du visar på ditt fina sätt, så gulligt av din vän. Rosa känns nu som en efterlängtad färg och orden är så tänkvärda.
Få se nu, Marie och Sandra, två goa och fina tjejer...kollade och visst var det så!
Varma tankar från mig,
/Cia

Lotta sa...

Gott Nytt År söta inspirerande Marie !

Kraam/Lotta

Anonym sa...

Kloka och tänkvärda ord!
Håller med dej om januari och februari...men ska nog börja skriva i min tacksamhets bok igen. Det finns alltid något gott att skriva ner varje dag..om man tänker efter.
Vackra blommor du fått!
Trevlig helg!
Kram Kia

Katarina/Mina små ting sa...

Så sant! Det är en tung tid som kommer nu och som du skrev, man får inte glömma att leva, varje dag! Ta hand om dig, kram