fredag 13 januari 2012

Om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle

Ibland handlar det om att vara på rätt ställe i rätt ögonblick. Hade jag inte tagit just den bussturen hade jag kanske aldrig träffat min man (ja, vi träffades på en buss, hihi), hade vi inte bara på skoj en dag kikat på hus och där fått syn på vårat drömhus hade vi förmodligen inte hamnat i Hjo och så vidare.
Något som definitivt handlar om att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle är ju när man gör de där alldeles speciella loppisfynden. Ett sånt ögonblick hade jag i lördags, för där mitt bland en massa andra saker som jag absolut inte ville ha stod det en jättestor gammal kaminspegel. Hjärtat bankade vilt när jag insåg vad jag hade hittat och när jag sen hörde priset slog det ännu vildare (livrädd för att någon annan skulle norpa mitt superduperfynd mitt framför ögonen på mig). Men som ni ser blev spegeln min och jag kan knappt ännu fatta att jag hade sån tur!!!

Önskar er alla en riktigt fin helg!
Kram Marie

54 kommentarer:

Blechblueten sa...

Just amazing!!! I love it!!!

fröken knopp sa...

Herre Gud Marie!! Vilken lycka!! Jag ryser i hela kroppen o kan väl känna mig in i situationen!!

Precis en sådan är jag på jaktefter till Vårat Badrum, ser dock ut att få bli en ny, men det ska nog gå bra det med..:)

Njut av din Man, dina fina barn, ert underbara hus o din otroligt vackra spegel!! :)

Varmaste Kramarna Elin

LantlivsAnette sa...

Åhhh jag förstår känslan precis..hjärtat bultar o man blir nästan svimmfärdig av lycka !! Sååå fin spegel, en sån vill jag också ha...någon dag är det kanske min tur att hitta en..
Kraaam Anette

clara sa...

Så härligt!
Väldigt fint rum du har. Fin blogg med, dig ska jag följa =)

Kram Clara

Margareta sa...

Suck!!!!!Marie,du är född med tur,jag är så säker.
Bra man,fint hus och så nu denna spegel.....

Ha en härlig helg!
Kram Margareta

Lilla Blanka sa...

God morgon Marie!

Ditt inlägg ger mig hjärtklappning :)) vilken otrolig tur du hade och vilken magnifik spegel det är!!!

Kram gumman och grattis till megafyndet!!!
Mia

Vintage House sa...

Hej vännen
Jag hade en tanke att du visar den idag och så vacker den är....
ödet :)
Vi hörs...
kram
sandra

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Vilken lycka! Så fint !
Förstår att du blev darrig och fick hjärtklappning.
Det har man varit med om....
Och visst handlar livet om rätta sitiuationer! ;)
Det brukar vara dom bästa beslut.

Ha en jätte fin fredag och njut av allt !
Trevlig Helg ! :)

Kram Sirpa

STENLYCKA sa...

Där var du verkligen på rätt plats ....vilken underbart fynd. Grattis!
Önskar dig en fin helg!
Kram Raina

Vita verandan sa...

Du är ganska ofta på rätt ställe skulle jag tro...
Den är underbart fin, skulle vilja ha något sådant också.

Min terrin är jag så nöjd med. Att ni hade så hemliga affärer i hop du och S:))

Ha en fin helg!
Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Åhh vilken lycka!!! Den gör sig verkligen fint där. Tänk vad glad man kan bli för en spegel;) Trevlig helg. Kram Johanna

linnea-maria sa...

Åh känner så väl igen den där känslan. Men ibland så står man ändå där o tvekar och sen får man ångra sig. Jag bodde granne med min nuvarande sambo när jag var ung, tyckte att han såg bra ut. Jag hade chansen att börja prata med honom en gång men jag gjorde aldrig det. Nu säger vi att vi önskar att jag hade gjort det, då kanske vi hade haft 15 år till.

Lilla Majken sa...

Jag förstår att hjärtat bankade lite extra, vilken skönhet. Jag får vårkänslor när jag ser det vackra ljuset i bilderna.

Ha en fin helg! Kram Therese

Helgona sa...

Jättefin! Vissa skulle kalla det tur ;) Men det måste nog vara med en portion skicklighet också...jag går ibland på loppisar men SER inte de där fynden som du gör :)

lisashus sa...

Vilken himla tur du hade! Spegeln är verkligen jättefin i både färg och form!!!
Ja, det handlar verkligen om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle när det gäller det mesta!
Önskar den en fin fredag!
Kram
Lisa

Hem och Lycka sa...

Vilken lycka! Kram Mia

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Vilken vacker spegel du fann! Förstår din lycka. Och det lilla akvariet är så fint, ett sådant skulle jag gärna ha:)) En sådan härlig historia om hur du hittade din J.

Hoppas du får en fin fredag och hälsa din familj!

Kram Jenny

Gabriella sa...

så superfin..ska dra på auktion på söndag så då hoppas jag att det där tillfället du skriver om kommer=)kram på dig♥

Systrarna vitt sa...

Meeen vilken tur du har, den är ju helt underbar och va bra den gjorde sig där. Trevlig helg.
Kram Liselott

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Sådan tænker jeg også tit.
At tænk hvis jeg ikke havde beslutte mig for at gøre "det" lige nu, så var det aldrig sket.

Hvor er det bare smukt dit spejl og hvor bor i skønt

Ha´en dejlig weekend

Knus Susi

pernilles.com sa...

Lucky you :-))

Ha´en dejlig weekend.

Knus og kh Pernille

Lotta sa...

Wow otroligt Marie vilken lycka , ibland finns det en mening med vissa händelser tror jag !!
Ha en fin helg nu <3
Kram/Lotta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja ibland undrar man verkligen om det inte finns någon lite högre makt som styr.. eller är det slumpen, eller kanske tur :))
Spegeln är verkligen underbar! Det är lycka det, att hitta något så fint till fyndpris.
Ha en underbar fredag och helg.
Kram på dig.
Jessica

Qra Domowa sa...

rozumiem cię..tez czasem zastanawiam sie ..co by było ,gdybym nie była w tym czasie w tym miejscu:)))...piękne promienie słońca:))-pozdrawiam

jennys dockhus sa...

vilken fin spegel, älskar den sortens speglar

Hilde sa...

Så skjønn stemning du har fanget i dine bilder. Grattis med nytt speil.
Synes de rutete blomstene under speilet var superfine :-)
Hilde

Lottas Fotografi sa...

Vilket fint fynd!
Trevlig helg!
Kram Lotta

MilleVanille.blogspot.com sa...

Hej Marie
Fantastike billeder fra dit hjem, jeg kom til at tænke på at dette her http://www.hm.com/dk/product/97126?article=97126-A
måske var noget for dig den blå passer da helt fantastik ind hos dig. Jeg tænkte bare på dig da jeg var forbi dem for at handle...
altid fantastiske billeder da har på din blog.
mvh Tine/millevanille

Millas hem sa...

Wow Marie! Grattis till ditt knonfynd! Tänk att bara se den stå/hänga där. Jag kan precis förstå din känsla...hade hoppat högt själv!=)
Ja, visst är rätt tid rätt plats i våra liv speciella för hur allt kommer att bli!

Återigen stort grattis till ditt fina fynd och en trevlig helg önskar jag dig och din familj!


Kram Camilla

gamla skolan sa...

Vilken lycka och vilken tur du hade Marie !!!! Den är verkligen superfin ! Grattis , till huset mannen och spegeln :)
Kramar // Susanne ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart fynd!!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Stenmur & Gärdsgård sa...

Åh så fin!!!

Visst är det ödet och tillfälligheter... mest hela tiden.

Kändes så vårigt hos dig...tack för inspirationen :-)

Kramar Malin
f.d www.whiteseason.blogspot.com

Vida sa...

vilken lycka..den stod där och bara väntade på dej..för den passar så bra hos dej;)

ja livet är ljuvligt..man måste bara ha ögonen och famnen öppna;))

Vidatralala..tvättpålinanute;)

Lantliv i Norregård sa...

Grattis vilket superfynd, Lycka:))

Så vacker kungsängslija, en av mina favoritblommor!!

Kram Malin

Gail sa...

Hi Marie...how romantic ! A chance meeting on a bus ! Love your mirror...the room looks very inviting and comfortable. Happy weekend ...Gail x

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Jag får både gåshud och hjärtklappning när jag läser ditt inlägg!

Grattis till din vackra kaminspegel! Vilket superduperfynd! Du var verkligen på rätt plats vid rätt tillfälle.

Vacker kungsängslilja!

Helgkramar
Renate

Tina sa...

Jag tror definitivt på att man ska vara på rätt plats vid rätt tid, för att hitta mycket bra här i livet..gulligt det där med bussen!
Spegeln har också hamnat rätt, så fin i ditt hem!

kram o ha en skön helg/Tina

Casa of Mia sa...

Så fint du har det och verkligen en underbar spegel kram

Vita små hjärtan sa...

Grattis! Det var ett fint fynd!!! Vad roligt, så glad man blir!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Becky C sa...

So very beautiful! I love your home and gorgeous photos :)

Tinas vita bo sa...

WOW!! Vilken underbar spegel!!! Vilken lycka att hitta en sån!!

Hmm.. jag kanske skulle ta och åka buss lite oftare... vem vet.. kanske jag oxå har tur... hihi

helt underbara bilder!!

Ha nu en mysig fredagkväll
Kramis Tina

camilla sa...

Flott speil!Og Nydelige bilder...får meg til å lengte etter våren....:)
Ha en flott helg:)
Camilla

Vildas verkstad sa...

Underbar spegel.. och att befinna sig på rätt plats vid rätt tidpunkt.. det är en skön känsla.

Jätte fin blogg
Kram Vilda

mormorMärtas sa...

Ja, den var verkligen fin!!
Och va härligt med kungsängsliljor♥
Njut av helgen, kram Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Helt klart att du befunnit dig på rätt plats många gånger fler än bara på loppis!
Underbara bilder med solen som strålar in!

Önskar dig en skön helg! Kramar!

sagolika sinnen sa...

Hej! Väldigt trevliga fina bilder på ert vardagsrum. Vardagsrum är få att se nu för tiden ;) ur vacker kaminspegel!!!!
Kram Caroline

Hvidt, slidt & patina sa...

Hej...Hvor er det bare smukt..Du har en fantastisk blog, med så flotte billeder...God weekend, kh Camilla

Kristina sa...

Förstår din lycka! Superfin!
Ha en trevlig helg!
Kram Kristina

Annas skattkammare sa...

Åh vilken lycka att hitta en gammal! Så ljuvligt fin var den! Jag åkte på auktion igår. Vet inte om man kan kalla det fynd men jag köpte iallfall något jag velat ha väldigt länge.. :) trevlig helg! Kram Anna

Fröken Grön sa...

Kalla det slumpen, ödet eller vad du vill, men nog är vissa saker "meant to be"!
Önskar dig en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och GRATTIS!!
Vilket fynd och ja jag förstår känslan för jag blir också så där osaligt lycklig av loppis-fynd!

Inget "normalt" köp ger samma känsla... hi hi...

ha det gott, Kram Monica

PS. Jag tror att det finns ett "öde" som på nåt konstigt sätt är förutbestämt.

Lantligt i vitt sa...

Hej Marie!

Såå superkul!!! Ett sådant fynd kan man glädjas åt i veckor hihi!! och urvacker var spegeln också :))

Ja tänk vad livet hade kunnat se annorlunda ut om vi inte hade gjort vissa saker! Roligt hur din man och du träffades :)

Ha en fortsatt skön söndag!!
Kraam Sofia

LOPPISLIV sa...

Vilken turgumma du är Marie :-)) Helt underbar spegel ju, förstår ditt lyckorus när du hittade den. Vilket fynd alltså!! Grattis. Tur måste jag säga att just du fick tag på den, för den gör sig väldigt fint där hemma hos dig.

Kraaaam Paula

Malin - stjärnflocka sa...

Hjälp så fint!!! :)