torsdag 2 februari 2012

Detaljer från köket

Då var vi redan framme vid torsdagen och det innebär att jag och Vera har våran lediga dag, skönt. Vi har en hel del att fixa med, men vi ska även ta det lugnt och bara mysa. 
Nejlikorna som jag köpte för en vecka sedan är fortfarande fina (förr hade jag väldigt svårt för just nejlikor, men nu kan jag inte alls förstå varför, tycker det är en jättesöt blomma), några av dem har fått flytta hit till trälådan på köksbänken. Här förvarar jag även en del av mitt vita porslin, det mesta inhandlat på loppis. Och på tal om loppis så är det nu bara 3 månader kvar till våran trädgårdsloppis, mer info hittar ni i högerspalten.

Imorgon kommer ett nytt inlägg, då blir det bilder från min lilla butik.
Ha en bra torsdag!
Kram Marie

31 kommentarer:

kråke sa...

Härligt loppisfyndat porslin och söta nejlikor:))

Kram fina och ha en härlig dag med dottern:))

Kråke

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen,

Så fint det blev med pip-tapeten i Elsas rum! Jag har alltid gillat pip studios tapeter, men vet inte själv var jag skulle kunna ha en...hi hi.
Men du...vilken fin radio du hittat också, så billigt dessutom. Hade inte kunnat gissa att man hittade Ylvas fina design på Clas O. Men verkligen roligt att man kan få tag i den till ett bra pris där :)

Ha det så gott nu på er lediga dag!

Kramar, Carina

Malin`s Diner sa...

Jag har också torsdagar som ledig dag, underbart! MIn son ser fram emot dagarna då han bara kan pysa runt i kalsonger halva dagen.

Ha en underbar dag!

Kram

Malin's Hus sa...

Kanonbilder, nejlika är toppen, billig hållbar och söt ;) ser framemot bilder butiken och har bokat in loppisdatumet redan nu :) men det är det fler som har, du får nog bygga ut trädgården ;) kraaaaaaaaaam

amelie sa...

Hej Marie!

Vilka superfina bilder! Älskar precis allt i ditt hem! Ska bli kul och se vad som finns i din butik imorgon!
Ha en fin ledig dag! Kram Amelie

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!
Vilken ljuvlig trave gamla latteskålar du har där..!

Vad härligt det låter med ledig dag. Själv har jag helgjobb att "se fram emot"... ;)

Ha det gott!
Mia

Hvidt, slidt & patina sa...

Hej..Åhh hvor er det bare utroligt smukt :) God torsdag til dig også..Kh Camilla

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..och vad härligt med en ledig dag !! Du, jag hämtade bordet igår..wwiieee vad fint det är, och så himla bra ni hade packat det !!
Spännande att få se butiksbilder i morron !!
Kraaam Anette

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina Marie!!
Låter mysigt att ha en ledig dag tillsammans!
I morgon ska jag vara ledig med familjen
Ska bli mysigt
Fina bilder njuter av allt vackert i titta på
Ses snart kram Tina!

liven sa...

Nydelig!!

Ha en fin dag :)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Svejs.
Njuter alltid av din bilder, men speciellt dom från köket, de är alltid så härliga, precis så som man skulle vilja ha det själv :)
Ha en fin torsdag
Kram kram
Jessica

camilla sa...

nydelige bilder...:)
Ha en fin dag:)
Camilla

Anonym sa...

Vackra latteskålar och fina skärbrädor!

Jag som du gillade tidigare inte nejlikor och inte hortensior. Tur man kan ändra sig. De sistnämnda är jag väldigt förtjust i.

Ser fram mot morgondagens butiksbilder!

Ha en fin dag!

Kall fin vinterdag med sol har vi till em väntas snökaos. Lugnet före stormen!

Kram Renate

Vintage House sa...

Hej vännen
Sitter här och ler :)
härliga bilder du bjuder på och vackert med vitlöken....
ha det så härligt i blomsterlandet....
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Låter underbart med en ledig torsdag!

Tidigare så hade nog Nejlikan stämpeln, begravningsblomma. Så därför valde man bort den hemma. Men nu har det tack och lov suddats bort.
Jag köper också gärna Nejlikor, för de står länge och nu finns de också i fantastiska färger.

Önskar dig en härlig helg! Ser fram emot butiksbilderna.
Hälsningar Monica

Tinas vita bo sa...

Underbara bilder!
Älskar dina skärbrädor!!
Letar förtvivlat efter liknande....

kramis Tina

Lisa.L sa...

Nejlikor e otroligt vackra och står sig länge :D kanske man skulle ha köpt hem några?!
åhh vilken samling porslinsskärbrädor! Jag vet inte vad som tog åt mig, jag sålde alla mina 4, och det ångrar jag bittert nu =/ men men jag får se till att hitta mig några igen =)
kram Lisa

Sallys hus sa...

Hej hej!
Du har så fint där i din lilla låda..;)

Jag har också haft svårt för nejlikor för att min syster för många år sedan sa att det är begravningsblommor...
Fast då borde ju rosor vara det också....Jag håller helt med om att det är en jätte söt blomma..;)
Kram Katarina

gamla skolan sa...

Du har så mycket fina Marie ! Underbara kaffeskålar och ströare !!
Hoppas ni fick en skön ledig dag .
Kramar // Susanne ♥

Gabriella sa...

härligt med ledig dag. Va många fina porslins skärbrädor du har. Här öser snön ner så våren känns far away..ha nu en underbar dag.
Kram Gabriella

jennys dockhus sa...

jag vill också ha en trälåda med vackra saker i :)

Vardagskärlek sa...

Skall bli så kul med er loppis!

Så vackra skärbrädor:)

Kram Johanna

Helgona sa...

Men , vilka snygga skärbrädor :)

lisashus sa...

Vilka härliga bilder från ditt kök och visst är nejlikan vacker! Det verkar ju vara populära igen! De är ju nästan som rosor..!
Hoppas ni hade en härlig ledig dag! Halva dagen här fick vi gnistrande sol, sen kom molnen och snö, blåst och kallt!!! Brrrr!
Kram
Lisa

Margareta sa...

Hej Marie!
Så ljuvliga bilder!!
Jag tycker som vanligt om precis allt.
Såg att du hade blandat nejlikor och tulpaner innan.... fiiiint.
Ser fram emot bilder från butiken...
Hoppas eran dag har varit bra.Ni har det väl kallt också.Här är det -12 nu.
Har tänt i köksspisen...den värmer och sprakar....

Ha det gott!
Kram Margareta

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina detaljer från ditt mysiga kök!
Visst är det skönt med en ledig dag mitt i veckan, på något sätt är den mer värdefull än helgdagarna...man hinner andas mellan arbetsdagarna och fixa ikapp hemma.

Ha en fin helg Marie! Kram!

Elna sa...

Vilka fina skålar du har.

Kram

vitaspets sa...

Såå härligt med en ledig dag ...
Ha en fin helg !
Kram Karina

Johanna Stålros sa...

Vilka bilder Marie!!! Du får tom mig att säga att nejlikan är fin- fast jag vanligtvis inte ens gillar dem;) Kram

Lilla Majken sa...

Du har så fint porslin, jag blir grön av avund. Då kikar jag in imorgon. Jag brukar detaljstudera bilderna från butiken.

Kram Therese

LOPPISLIV sa...

Blir alltid helt "galen" när jag ser dina butiksbilder...hihii vill ju ha ALLT!! Suck så jäkla synd att jag bor så långt ifrån, jag hade varit stamkund hos dig annars :-)) Ha en toppenhelg raraste Marie!!

Kraaaam Paula