onsdag 29 februari 2012

Kök

Idag några bilder från köket. Jag som inte alls gillar mattor är sugen på att hitta en fin trasmatta hit till köket. Får väl leta på loppis, eller är det någon som har tips på vart jag kan hitta en fin matta i "smutsiga" pastellfärger? Har provat att ha matta här förut och det har inte fallit så väl ut, hihi, men man är ju inte sämre än att man kan pröva igen. På vänsterväggen hänger en hemmagjord griffeltavla, används flitigt, framförallt av barnen. 
Vill ni se hur köket såg ut när vi flyttade in för 10 år sedan kan ni kika här!

Ha en bra dag!
Kram Marie

37 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Hoppas att ni kryar på er snart!
Ingeng vidare med alla dessa sjukdomar...

Villen enorm skillnad på köket;)
Kul och se dom gamla korten.
Ser även att du har haft Wilma stolarn en gång i tiden...

Fint med tavlan. kanske borde vi ha ett i köket sen.
Ni har så fint i ert kök :)
I natt har jag legat vaken ich funderat på kök,börjar även bli nervös för grunden:)
Ingeng liten sak att gjuta.

Ha en fin onsdag! Krta på er ! Hälsa ! Kram

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Är också på jakt efter trasmatta, fast till hallen uppe:)) Känns vårigt och fräscht på något sätt. Ert kök är så fint!

Hoppas ni kryar på er och att ni får en fin onsdag i alla fall!

Kram Jenny

Lottas Fotografi sa...

Vilken skillnad!
Vilken fin ide med griffeltavla i gammalt fönster.
Ha en fin vårdag!
Kram Lotta

Randi sa...

Ser verkligen inbjudande ut! Jag älskar också stora vita kök. Jag har bara ripsmattor i gammal stil, som jag kan stoppa i tvättmaskinen.
Kramis
Randi

Min-Hus sa...

....I like your kitchen very much!!!


Hugs Anja

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint kök ni har, man kan aldrig se sig mätt på det..och du är som jag , ändrar lite hela tiden, detaljer o annat..
Jag kikade på de gamla köket en gång till, wow vilken enorm skillnad det blev..det är så himla roligt med före och efter bilder..
Kraaam Anette

Designe sa...

Såå charmig griffeltavla! Jag älskar trasmattor! Det kommer bli jättefint! Såg att countrybymail hade några fina gamla trasmattor nu! :) Kram

G:a Affären sa...

Men det är en helt fantastisk resa att kika på före och efterbilder, så otroligt duktiga ni varit och även din mamma! Och vilket resultat sen!
Korgstolen gör sig så bra i köket liksom den mörka soffan.
Hoppas du hittar mattan!
Kram från mig, /Cia

Rosa huset i vitt sa...

En väldig skillnad på köken ..blev kanonbra.

Ha en bra dag

Kram Rosa

Lantliv i Norregård sa...

Så mysigt & hemtrevligt hos Dig, Marie!! Ljust & vackert:)

Ha en bra onsdag!
Kram Malin

Cc sa...

Oj vilken skilnad, vilket jobb. Så fint det blev. Kram

Gabriella ♥Hemma På Dunderbo sa...

god morgon!
Så fint kök du har..älskar verkligen ditt köksbord.
Må nu så gott !
KRAM GABRIELLA

Hulda sa...

Flotte bilder fra kjøkkenet. Likte så godt bildet med kurvstolen og bordet. Nydelig. Dere har virkelig gjort en stor jobb med renoveringen, men så ga det jo et flott resultat også. :)

Anonym sa...

Underbart kök ni har! Stor skillnad mot det gamla som jag nyss kikade på.

Gillar den fina korgstolen och soffan, snygga kontraster mot det vita.

Ha en fin lill-lördag!

Kram Renate

Elke sa...

Was für schöne Primeln. Eine Extrazüchtung für Deine weiße Küche.
Liebe Grüße von Elke

Vardagslycka sa...

Åh, så fint ni har det i köket! Kul att se före och efter bilder, det ger mängder med inspiration och idéer. Jag har också letat efter en trasmatta i vild förtvivlan och slutlingen så klickade jag hem en från Ellos som jag är jättenöjd över. Om du kikar in hos mig så ser du den på bilder i ett av inläggen i början av feb som jag döpt till "fnittrigt glad".
Vet inte om det är något liknande du är ute efter eller om det är något annat?
Ha en fin dag!
Kram, Carina

Familjen Zaar sa...

Jag har också svårt för mattor, de hamnar bara i en hög på golvet...
Ska man tejpa fast mattan !? ;)
Det blev så coolt med griffeltavlans målningar i köksbilden ! Läckert !
Kram Anki

Johanna Stålros sa...

Köket är underbart- så ljust och fint. Verkligen en stor skillnad;) Kram kram

kråke sa...

Så vackert kök Marie:)) kram fina och ha en härlig onsdag:))

Kråke

Det grå huset sa...

Så snyggt kök! På tradera finns några trasmattor har jag sett :) Mvh Elin

Syśka sa...

beautiful kitchen:) Pozdrawiam

Sofia sa...

Hej på dig!
jätte fint kök du har.
Men visst skulle det pigga upp lite med en matta. Kanske en plastmatta, det finns ju faktiskt en del snygga....
Ha det gott i vårsolen!
Kram Sofia

LOPPISLIV sa...

Hej Marie, så vackert ert kök är, jag gillar er stenbänkskiva och att alla vitvaror är integrerade, så vill jag också ha det såsmåningom när vi gör om köket.

Underbara bilder!!!

Ja nu är man lite sugen på mattor igen..Just nu letar jag efter en stooor randig matta till övervåningen och vårt vardagsrum, eller en handknuten med rosor på är också något som jag skulle kunna tänka mig :-))

Ha nu en toppenfin dag och tack för härlig inspiration jag fick när jag kikade in här idag!!

Kraaaaaaaam P

Caroline sa...

Vilket härligt ljust kök ni har.
Trasmattor är verkligen inne nu, något jag är uppvuxen med. Själv letar jag efter en i blåa nyanser till vårt nya sovrum, det blir så härligt ombonat. Jag såg faktiskt en fin på Åhlens.

Kram Caroline

Gamla skolan-Jennie sa...

Så vackert!! Vilken enorm skillnad! Det är väl den bästa känslan att man får vara med och skapa sitt eget hem!

Så trist med dessa sjukdommar... Oliver var magsjuk i veckan och nu verkar det som att jag har åkt på en släng jag också :( Nej nu vill vi ha vår, sol, ta den första glassen ute och vara FRISKA!

Krya på er!
Kram Jennie

Ps: gillar verkligen griffeltavlorna!

vitaspets sa...

Vilket härligt kök ...
Kram Karina

Tinas vita bo sa...

Vilken skillnad!!
Häääärligt kök!

Hoppas du hittar din trasmatta!

Kram Tina

Photo by Maria sa...

Ett så snyggt kök och vilken skillnad från det som satt när ni flyttade in =)

Kram Mia

Sofi sa...

Å vilket vackert kök ni har Marie!
Är så sugen på att göra en sån där griffeltavla, kanske får bli ett litet vårprojekt:)
Kram på dig

Elna sa...

Vilket vackert luftigt kök du har. Det gillar jag. På tal om trasmattor har jag faktiskt nyligen beställt en handvävd i de avancerade färgerna svart och vitt. Då får jag rätt längd och det är inte alls dyrt. Det är svårt för mig att köpa begagnat i och med jag har katter för skulle där ha varit kattkiss går det aldrig bort.

Kram

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Vad roligt det är med före- efterbilder! Och fint är det!!! Kram Anna

Mammamian sa...

Woooaaawww! Vilken skillnad! Skönt att se att det går att göra så fint av något som ser så hopplöst ut.

Ha det gott i vårsolen!

Vintage House sa...

Hej
ert kök är så härligt ..
hoppas du känner dig bättre och alltid mysigt att prata med dig...
kram
sandra

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Marie.
Underbara bilder från ert vackra ljusa kök, jag vill verkligen måla vårt golv vitt :)) Jag tror kanske att man kan kolla blocket eller tradera, svårt att se om det är rätt färg genom bilder men kanske värt att kolla.
ha en jättefin dag.
kram kram
Jessica

mormorMärtas sa...

Hej!
Ja, jag är också lite sugen på en trasmatta i köket. Har tyckt att det är så skönt utan men vi får väl se...
Härlig griffeltavla :)
Kram Annika

Anonym sa...

Ni har verkligen ett jätte fint kök! Så fint med barnens griffelmålningar. Tänker på serien med pojken som målade och där figurerna fick liv, som gick på TV när jag var liten:)
Kram Marita i Björkhagen

Anonym sa...

Hej.
Äkta mattor finns i smutsiga pastellfärger oerhört praktiska och passar bra i kök.
Köper billigt på lauritz.com
Ha det gott.
C