onsdag 8 februari 2012

Nu längtar jag efter vår!

På skänken i vardagsrummet blommar nu några grenar från trädgården. Ger mig hopp om våren! Snön får gärna ligga kvar över sportlovet, men sen hoppas jag att våren snart börjar visa sig.

Tack för alla fina kommentarer ni lämnar här hos mig, ni gör mig glad! Alla ni som har mailat om olika varor i butiken, jag håller på att svara er allihopa. Kan dock ta någon dag extra innan ni får svar eftersom ni var väldigt många (vilket ju givetvis är jätteroligt)!

Ha en fin dag!
Kram Marie

47 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint...jaa, nu längtar man väldigt efter våren..ujj vad det är bistert då det är så här kallt..idag har vi minus 28 grader...brrr..
Jag köpre korgen, det såg du i mitt mejl eller hur ?
Kraaam Anette

kråke sa...

Hej fina! Håller med... vill oxå ha vår men efter
sportlovet...måste få den årliga dosen av
pulkaåkning;)))

Underbar skänk med vår på;)

Kram kråke

Vildas verkstad sa...

Hejsan och God Morgon...

Jag har fullt upp på jobbet att packa upp saker i en massa härliga färger,,det ger mig energi och jag ser att kunderna dras till det... Alla vill vi ha värme i själen nu..

Kram önskar dig en fin dag!!!!

Vilda

Malin's Hus sa...

Härligt med lite vår inne nu när det e så kallt ute ;) kram

Nellie sa...

Ser också fram emot våren! Var "småsur" hela helgen för att vi inte kunde komma till dig som planerat. Skulle ju haft min mamma på besök i helgen och haft en mysig dag med loppis, mysiga affärer, fika o god mat etc. Men min bror råkade ut för en liten olycka i halkan och behövde hjälp av mor med barnpassning istället. Och tur i oturen för min mamma att hon inte åkte till mig, för hon insjuknade i bältros på söndagen! Ingen ände med oturen! Såg så mycket fint på dina bilder som jag velat kika lite mer på, men det få bli en annan helg. Ha det bra

Linda sa...

Så fint du gjort! Jag längtar med!!! De har sagt att det ska bli mildare väder till näst, nästa helg... Hoppas!

Linda

Min-Hus sa...

...this looks very nice...i have the same mirrow like you ( the smaler one ).

Hugs Anja

Malin - stjärnflocka sa...

Åh vad fint!
måste ut och klippa lite... :)

Mariette sa...

Godmorgon Marie!

Grenar som blommar ger alltid hopp om våren...
Jättefint!!!

Idag är solen borta och oj vad jag längtar efter våren då! Men visst, snö på sportlovet vill vi ju ändå ha...

Ha det fint!

Kram Mariette

Älskade pion sa...

Uuuuuunderbara bilder.;)Ha en fin dag go bloggvän.Kram Ulrika

Vita-hjärtan sa...

..Det gör jag också! :)
Idag var det i alla fall bara -5 hos oss.. skönt!
Må så gott, Kram Evelina

Vintage House sa...

Hej vännen
så härligt fint :)
idag är det inte lika kallt här så det känns skönt.....
ha en fin dag
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Så fint vännen, jag längtar jag med;) Kram

Lantliv i Norregård sa...

Vackra bilder Marie!!

Ha en bra dag:)
Kram Malin

Elna sa...

Så vackert att plocka in grenar. Visst längar vi alla ......

Kram

Hulda sa...

Åh, så fint på skjenken din! Vakkert med greinene som har fått blomster. Utrolig vårlig og fint. Gleder meg også til våren!

Thuis Thuis sa...

Hello, i am a new follower, ove your blog.
Have a nice day.
Love Annette

Anita(Anisia) sa...

wonderful mirror!

johanna sa...

Håller med dig, nu kan det väldigt snart få bli vår för min del med. Längtar efter att få komma ut i trädgården och börja fixa.

Va fint du har det på skänken, gillar den turkosnötta burken :).

ha en fin dag!
Kram johanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Här är en till som längtar efter solen! Snart är det dags för en skidresa, men sedan så kan jag gärna ta vår!

Vackra bilder som lovar att våren kommer...s n a r t!!
Hälsningar Monica

Anonym sa...

Vackrer skänk och fina grenar som inger hopp om våren! Den turkosa grejen, (burk?) är underbar.

Har varit till läkare idag och det såg inte bra ut kanonhögt blodtgryck. Har fått mediciner och vissa prover har skickats för analys.

Ha en fin dag!

Onsdagskram Renate

Vita små hjärtan sa...

Jag längtar också efter våren!!!! Härliga kvistar...
Ha en fin onsdag!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Marie!
Vill oxå ha vår nu! Vilka fina bilder både på din skänk och från butiken här nedan:)

Kraam Jenny

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej Marie!

Tack så mycket! Är på bättringsvägen och nog redo att jobba imorgon :)

Ska ta och gå ut och plocka in lite kvistar jag också! Ja för nu lääängtar vi efter vår!

Kram på dig!

Priscilla sa...

I also have some branches that are about to put out blossoms. They are from a cherry tree. It brings Spring into the room. Nice.

Lilla Majken sa...

Vackra bilder, och jag känner precis som du. Snart får våren komma.

Ha en fin dag. Kram Therese

vitaspets sa...

Vackra bilder ...
Hoppas på våren snart !
Kram karina

Anno 1924 sa...

Nydelige bilder! Elsker kombinasjonen med det skjøre fattigmannssølvet og det røffe matlokket. Ha en fin kveld!

Lantligt i vitt sa...

Men så härlig bild du bjuder på MArie!!
Tänk vilken vårkänsla lite blommande kvistar kan göra?!

Jag längtar som en tok till påsk och då hooppas jag det är varmt och soligt ute!! :)

Ha en fin kväll!
Varm kram Sofia

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vad kul att det är full fart!!!!
Massa kramar!!

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Åh så fint, det är så fint med kvistar! Ska försöka få med mig några in imorgon när jag går ut med hunden.. Kram Anna

InWhite4You sa...

Hej Oh vad underbart fina speglar du har. Jag älskar de där franska kaminspeglarna. Såg massor när jag var på Clingancourt i Paris. Tack för fina bilder.
Kram Lena

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder med en försmak av vår! :)
Idag hade nästan vårkänslor här BARA -3 grader!! hihi
Men nu är det riktigt kallt igen... suck...

Kramis Tina

InWhite4You sa...

Hej
Oh vilka underbara speglar du har. När jag var i Paris på loppmarknaden Clingacourt såg jag många liknande dina. Tack för alla bilder.
Kram Lena

Heaven's Walk sa...

It look like the promise of spring is right around the corner! Whata beautiful vignette! :)

xoxo laurie

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Marie.
Jag längtar jag med :) jättemycket... Det är ju inte lika kallt längre, tack o lov!!
Dina kvistar får mig verkligen att drömma mig bort till våren..

Ha en härlig dag.
Kram kram
Jessica

ClarasLantliv sa...

Vilka härliga bilder!!
Längat oxå som en tok till våren & påsken! =)

Önskar dig en härlig dag!

Kram Clara

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Hej Marie!
Snubblade över din blogg när jag surfade på nätet en dag, och blev så glad och inspirerad. Vilken fantastiskt duktig fotograf du är:)! Härliga bilder från alla årstider. Ser fram emot att besöka din butik någon dag när jag är i min gamla barndomsstad.

Mvh/Maria

Sallys hus sa...

mmm...det gör jag med!!
Bort med kylan och fram med blommande trädgårdar...;) Är det körsbär? Jag har det inne som blommar..;) Vårigt..
Vad roligt att beställningarna strömmar in..;) Det är du värd som sliter så med din fina butik.

Kram o ha en fin dag!
Katarina

Casa of Mia sa...

Åh så fint, ja jag längtar också kram

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Åh så härligt med kvisten, man vill liksom komma nära och känna doften av vår :-)

Ha det gott!
Annika

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Så ljuvligt med blommande kvistar! Jag brukar alltid ta in , men i år har jag inte kommit mig för det än.

Den där metallsaken (meat cover?) är så himla fin!!!
Ja nu räcker det med vinter :) ett par veckor är mer än nog för mig ;)

Kraaaam
Mia
Ps svarar på ditt mail i morgon

My Vintage Home sa...

Så vakkert, - længes efter forår !! - flot blog du har !!!!
hilsen H.C www.myvintagehome.dk

Tina sa...

Underbart, dina kvistar skänker mig lycka!
Kikade på infon om den kommande loppisen, ska försöka komma..

Kram o trevlig helg/Tina

pernilles.com sa...

Kære Marie.
Hilsen fra hotellet i Belgien. Her er lige så koldt som i Danmark (altså udenfor :-)) Har taget kirsebærgrene ind, inden vi rejste, og håber der er sprunget ud til vi kommer hjem. Ha´ en hyggelig weekend og hils familien. knus og Kh Pernille

Gabriella sa...

Så härligt med lite vår inomhus!=)

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina