fredag 17 februari 2012

Rosa och romantisk

Att jag inte är överförtjust i januari och februari beror nog till stor del på att jag inte kan gå ut i trädgården /naturen och plocka mig lite blomster. För mig är det så oerhört viktig att få omge mig med blommor och blad, får mig att må så otroligt bra. Har ju tidigare här i bloggen berättat vilken total avkoppling det är för mig att binda kransar, bästa medicinen om man känner sig bekymrad, stressad eller vad det nu kan vara. Tur för mig då den här årstiden att det då och då ramlar in en beställning på en krans. Den här gången fick jag mer eller mindre fria händer, enda kriteriet var att den skulle gå i rosa toner och vara lite romantisk. Hoppas att den som fick den blev glad!


Ha en fin helg!
Kram Marie

58 kommentarer:

Anonym sa...

OJ VILKEN UNDERBAR KRANS!!
Du är verkligen superduktigt på att binda fina kransar ja o allt annat du/ni företar Er.
Vem skulle inte bli superglad för denna kransen :-)
Jag skulle bara JUBLA!
Ha en skön helg, vi får hoppas på lite mer av vårkänslor
Kram Kicki

emilias gömmor... sa...

Helt underbart vacker och ljuvlig krans!!!! Önskar er en härlig helg!

Kram Mimmi

Puumuli sa...

En väldigt vacker och romantisk krans!

Ha en fin helg du med!

Kram
Sari från Puumuli

Systrarna vitt sa...

Ännu en ljuvlig krans som du har gjort, så glad man blir av färgerna :). Önskar dig en trevlig helg.
Kram Liselott

linnea-maria sa...

Åh vilken vacker krans! silkespappret blev lite pricken över iet. :) Ha en trevlig helg /Therese

Claudia sa...

Wow!

I love your photos,

Claudia

Tina sa...

Lovely!
Färgen piggar upp så här mittemellan vinter/vår..

Ha det gott i helgen, kram

Bellevuegård sa...

Vilka härliga och uppgiggande färger!!

Trevlig helg

Kram Linda

Malin's Hus sa...

Oh wow! Vad duktig du är! Är du florist? Ser iaf så u, väldigt proffsigt gjord., kraaaaaaaaam

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Längesedan jag skrev en liten hälsning till dig. Vilken underbar blomsterprakt du bjuder på. Tack för detta.
Go helg på dig, kram från Maria ♥

Jenny sa...

Vilken ljuvlig krans!! Ljuvliga rosa toner!! Följer din blogg och älskar dina foton!! :-)

pernilles.com sa...

Så har du gjort det igen :-)) Smuk, smuk krans. Ha´en dejlig weekend. Knus og Kh Pernille

Mariette sa...

Åååhh sååå vacker...vilken dröm att vila ögonen på!!!

Ha en riktigt fin helg, trots februari..(*hihi*)

KRAM!

Vida sa...

så fin så fin..vilken ljuvlig gåva;)
Vidahaenbrahelgkram

spetsar och änglar sa...

Vilken underbart ljuvlig krans!!!

Ha en härlig Fredag
Kram
Heléne

Lilla Majken sa...

Du är helt otroligt duktig, ljuvlig.

Ha en bra helg! Kram Therese

hemma hos lilla mej sa...

Du är ju bara så himla duktig på att göra kransar.Denna kransen var ju bara så himla romantisk och härlig .Underbara färger.Ja skulle jag ha fått bli lycklig ägare till en sån skulle lyckan vara total.Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

Tina sa...

Hej igen!
Du har möjligtvis inte en gammal vit brödburk av plåt, i din fina butik?

kramkram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Marie.
Vilken underbar bukett, såå vacker!
Visst är det härligt att vi går mot ljusare och varmare tider :)
Ha en underbar fredag och helg.
Stor kram
Jessica

idémakeriet sa...

Den är underbar Marie!
Lyckliga personen är säkert jätte glad för den.
Roligt med sådana uppdrag.
Ha en underbar helg.
Kram gerda

Lilla Blanka sa...

Jättehärlig krans Marie!
Som en vitamininjektion :)

Längtar också som en tok till att kunna gå ut och plocka lite växter/blommor i trädgården/naturen.. hoppas att det snart blir riktigt skön vår ♥

Kram
Mia
Ps har du lagt till ordidentifiering igen pga att du fått en massa spamkommentarer eller vad beror det på?

amelie sa...

Åh Vilken fantastisk krans!
Helt ljuvlig! Jag vill också ha en!
Om du ska till Bella center den 10:e mars.
Skulel det vara så att jag kan beställa en krans
Av dig som du kan ta med?

Önskar dig en super fin helg! Kram amelie

Mina drömmars hus sa...

Åh så vackra.
Önskar dig en riktigt härlig fredag
AC

Elna sa...

Vilken vacker krans och jag är säker på att den som fick den blev jätteglad. Ha en bra fredag.

Kram

Johanna Stålros sa...

Jag tror hon blev överlycklig- den är fantastisk!!! Själv kör jag med vita blommor idag;) Kram

Anonym sa...

Underbar, underbar! Jag har sagt det tidigare och säger det igen du kransarnas mästarinna.

Trevlig helg!

Fredagskram
Renate

Solvejfire sa...

Fantastisk flot buket, bliver bare så glad over sådan et smukt syn
Fortsat god fredag
Jeanett

Hulda sa...

Fantastisk nydelig krans! Så florlett og vakker. Nydelig med silkepapiret under også. Du er så flink med blomster. Vakre kombinasjoner, og skjønne bilder. Så nydelig med speilet i bakgrunnen.

Fräulein Fröhlich´s Welt sa...

Beautyfull:)))

LG Sabine

Sofi sa...

Så fin Krans! Duktig du är!
Ha en trevlig helg!
Kram Sofi

Johanna sa...

Känner så väl igen den där känslan & doften när man kommer in i en blomsteraffär eller växthus är en lisa för själen!
Ljuvlig krans,finfina blommor du har kombinerat :-)
Varm hälsning Johanna

Tina sa...

Tack för ditt svar, vad brukar de kosta?

Kram

Tina sa...

Glömde, brukar det stå bröd på svenska eller annat språk?

kram igen

Malin - stjärnflocka sa...

Underbart vacker!!!
Blommor är bland det bästa.
Trevlig helg!
Kram malin

Anonym sa...

Ljuvlig krans! Du är så skicklig!
Njuter av din blogg.... Och längtar till din trädgårdsloppis också...var där förra året för första gången och det var ju en fullträff.
En skön helg önskar jag dej och familjen !
Kram Kia

Vita små hjärtan sa...

Kära nån så ljuvlig! Oj vilken fröjd för ögat och själ!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Duktiga Marie
den e super super fin :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

förra veckan var det 105fina bloggar med
de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

vitaspets sa...

Gillar din spegel ...
Ha en trevlig helg
Kram Karina

En doft av hemmets ting sa...

ÅHHHH så vackert!!! Tänkt att man kunna göra vykort eller tavla ;)
Trevlig helg!
Ps. Jag tycker inte hellre om Januari och Februari.
Mvh Lotta

Heaven's Walk sa...

Oh so beautiful!!! Love that bright pink! ♥

xoxo laurie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Vilken ljuvlig krans !!!
Du är så duktig på det. och det ska du ta åt dig ;)
Helt ljuvliga.
Ska vi ordna en kranskurs hos dig ?;)
Vore så kul att lära sig...men kan tänka mig att det är en väldigt bra avkoppling/terapi;)

Ha en mysig helg nu !

Kramar Sirpa

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Fanstastiskt vacker! Så underbara färger, snyggt med det klarrosa och det ljusgrågröna.

Trevlig helg!
Annika

gamla skolan sa...

Underbar krans ! Så vacker !
Önskar dig en trevlig helg Marie !
Kramar // Susanne ♥

Made in Persbo...Carina sa...

Åh Marie, dina blomsterarrangemang är alltid så härliga. Vilken färgkick :)

Ryggen känns bättre och ögonen verkar ha fått rätt medicin nu. Har fortfarande problem men det tar ju tid för ögonen att läka så det viktiga nu är att det inte blir sämre i alla fall.

Så J har också ögonproblem! Vad är det han har råkat ut för?

Skåpet du såg skymta till höger i bild beställde jag av Annas morfar i somras. Det är ett likadant som Anna har vid sin matplats fast jag har inte målat mitt än. Men nu har jag haft det omålat i ett halvår och börjar bli sugen på att måla det. Kommer nog bli vitt men jag ska behålla fönsterdörrarna som de är med de gamla färgerna. Den ena är brun, den andra grå. Lite kul att det inte blir så "perfekt" så :)

Må gott vännen och vet du....jag saknar dig så och hoppas att vi kan träffas snart. Har ju en varsin liten julklapp liggande här hemma och väntar på dig och Mia ;)

Kram, Carina

Anonym sa...

En härligt rosa krans! Den som fick den blev alldeles säkert jätte glad :)
Ha en fin helg.
Kram Marita i Björkhagen

kråke sa...

Här blir man ju så glad när man går in...ljuvliga
färger och vilken vacker krans:))

Kram vännen och ha en härlig helg:))

Kråke

laila bernhardsson sa...

Vilken underbar krans rena drömmen:
Ha en fin helg Laila

Margareta sa...

Ohh,vilken krans!!!!!
Du är otrolig.Det är bara sååå vackert!
Och ditt förra inlägg,med lite grönt i inredningen,så snyggt!!
Du är så inspirerande och duktig.Hoppas jag snart kan ta en tur till Hjo.Våren lurar ju bakom hörnet.....

Kram Margareta

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Jag har mailat till dig! Underbar krans!!! Kram Anna

LOPPISLIV sa...

Vilken underbar krans!! Så fin i rosa toner, kan tro den som fick den blev överlycklig!!

Så vackra bilder i förra inlägget, gillar också den grön färgen du visar men har bara en liten pall i liknande gröngrå nyans, försöker få lite pasteller här men jag tröttnar så fort på färger, men när jag sen ser det hos någon annan bara smälter jag. Det är ju bara såååå vackert!! Få se om det blir lite färg här också så småningom :-))


Ha nu en toppenhelg!!! Här regnar det idag lite trist men kanske snön försvinner...då får det regna ett par dagar utan att det gör det lilla minsta...fniss:-)) Kram Paula

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig krans!
Kram Kicki

johanna sa...

Ja vet att om jag skulle få den kransen skulle jag bli hur glad som helst! Den är ju bara helt bedårande romantisk!!

Trevlig helg!
Kram johanna

Daniel sa...

Hej Syster. Jag har bokat Björn Ranelid som gäst till din loppis i sommar. Det var väl snällt av lillebror.

ANETTESHUS sa...

Så vakker!!!


Ha en fortsatt fin helg!

KLEM KLEM
ANETTE

fröken knopp sa...

Så ljuvligt vacker!!!

Kramar Elin

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Krispigt!

Önskar dig en skön kommande vecka och en mysig söndagskväll!

:*¨¨*:♥ Kramar från Kungsbacka ♥:*¨¨*:

Sara sa...

Hej svejs!
Åhhh vilken underbar bukett!
Jag längtar oxå till vår/sommaren...jag har köpt mig massor av fröer som jag ska så till sommaren så jag kan bege mig ut i trädgården och plocka in massor av blommor!
Hoppas att du haft en mysig helg.
Kramar ifrån mig =)

todsshoesstores sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.