torsdag 8 mars 2012

Frågestund

Idag tänkte jag pröva något jag har funderat på ett tag på. Jag tänkte ha en frågestund. Får så många mail och frågor  om allt möjligt (vilket är jätteroligt), men ibland är jag rädd att jag missar att svara på frågor i kommentarfälten, (mail svarar jag däremot alltid på) så idag är det fritt fram att fråga här på bloggen. Egentligen tycker jag det är lite läskigt med ett sånt här inlägg (eftersom jag är ett sånt "kontrollfreak" och man inte vet vad man får för frågor) men man måste ju utmana sig själv!!! 
Vi är nu äntligen friska allihopa igen, var såååå segt! Hämtade in lite blommor från butiken att trösta mig med när det var som allra tråkigast, älskar färgerna på dessa rosor! Nu brukar de inte stå i trappan, hihi, men det blev så fin bakgrund med den blåa färgen när jag skulle fota. Jag vet, jag är lite knasig!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

47 kommentarer:

Hulda sa...

Likte veldig godt sommerbildene under. Så vakkert bilde av kurvstolen i sommersola. :) Flotte bilder i dag også av trappa og blomsterbuketten. Alltid inspirasjon hos deg!

amelie sa...

Skönt att ni är friska igen! Då kommer ni iväg till bella center?
Superfin bild! Härlig färg på rosorna!
hmm en fråga måste jag ju också klämma in.
Hur länge har du varit intresserad av inredning?
Vi ses på lördag! Kram Amelie

Anonym sa...

Vad tycker du om ditt arbete på förskola,egentligen? undrar Maggan-barnskötare.

Malin's Hus sa...

Kanonrosor. Den lila rosen är fantastiskt vacker. Funderar på att måla om ett skåp i den färgen. Jag vill ha lite mer färg nu... Må så gott, kram

Vita små hjärtan sa...

Jättefin bild på vackra blommor mot den lite slitna trappan!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Älskade pion sa...

Vad kul.;)Har också i tankarna om att öppna eget,här hemma i garaget.Är det mycket som måste ordnas innan?Kraaaaaaaam(Du har en helt underbar butik;)) Ulrika

Pauline sa...

So pretty.
Have a wonderful day.
Pauline

Petra Eriksson sa...

Wowww! Vilka bilder!!!!!! KRAM

Vintage House sa...

Hej vännen,
Åhh vad ska jag fråga dig;)
Bilderna är ljuvliga och din trappa är så underbart vacker....
kram kram
sandra

Mys och hemtrevnad sa...

kommer inte på någon fråga men vill gärna kommentera att du visar vackra bilder idag...från en som är lika knasig dvs semlan

kråke sa...

Älskar din trappa...färgen, patinan och rosorna är underbara:)) vad letar du oftast efter när du är på loppis...något speciellt eller allt som faller i din smak;))

Kram fina och ha en toppendag:)

Kråke

Johanna Stålros sa...

Ja det var snyggt med den grå/blåa färgen som bakgrund- Inte är väl du knasig heller:) Kram

Rosa huset i vitt sa...

Passar jättebra i trappan.

Kram Rosa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej goa Marie.
Inte är du knasig alls!!
Jag tycker som du, de passar verkligen fint till färgen i trappan!
Ha en jättefin dag.
kram kram
Jessica

Lilla Majken sa...

Skönt att höra att ni är friska. Vi är också äntligen på bättringsvägen nu. Vackra rosor på din fina trappa.

Ha en härlig dag. Kram Therese

Jenny sa...

Hej Marie!
Kul med frågestund här i bloggen:) Fast nu kommer jag inte på något att fråga, hihi!

Vad fint med blommorna mot den blåa trappan!

Ha det bra,

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint med dina rosor i trappen.Ha en fin torsdag.Kram Rita ♥

Gail sa...

Glad you are feeling better...lovely photos as usual ! Gail x

Anneli sa...

Gott att ni är friska!
Jobbigt när sjukdomarna drar ut på tiden........

Kul med frågestund!

Skulle vilja fråga dig vad dina kunder tycker om "öppet vid överenskommelse", ringer många och vill komma andra tider än då du har öppet?

Säljer du mest gammalt eller nytt?
Möbler eller småsaker?
Fortfarande mycket vitt?

Vore skoj om du ville svara, men absolut inget tvång!

Ha det gott,
Kram Anneli.

christina sa...

Hej, Marie! Jag följer din unerbara blogg men är dålig på att kommentera. Du tar alltid så fina kort i ditt vackra hem. Tänkte passa på att fråga dig vad för slags färg du använder när du målar? Det blir alltid så vackert. Ha en fortsatt trevlig torsdag. Kramiz Christina

Husprojekt Drömhus / www.lantligahem.se sa...

Hej :)

Så vackert!

hm..vad skall jag fråga.. Jo, jag har en fråga :)

Jag kan tänka mig Marie att många inspireras av dig, ditt vackra hem, din kreativitet, din fina butik & din underbara blogg..
Så nu är jag nyfiken på om det finns nån speciell där ute som du inspireras själv av? :)

Kram & ha en härlig dag,
Tiina

jona sa...

när kommer du på kaffe?..:)))

Puss...

Lantligt i vitt sa...

Hej Marie! :)

ååh, frågestund!! Tro vad man ska fråga då..
är verkligen imponerad av eran trappa!!! Om det nu är eran? Så vacker färg och perfekt sliten var den :) Superfina färger på blommorna var det med!

ha en mysig kväll!
Kraam Sofia

Änglarnas hus sa...

Nej du Marie..Du är inte knasig..du är estet..du vet vad som gör sig fint! Vilken härlig färg..så där snyggt avskavd, ni har i er trapp...är det orginalfärgen?

Kram kram!!Sanne

Elna sa...

Vackra bilder och ljuvliga färger. Det här med att glömma bort att svara känner jag igen *ler*.

Kramen

Anonym sa...

Du har en jätte trevlig blogg och ett jätte fint hem.

Fråga, är hela huset klart eller finns det delar som inte är färdig renoverat/inrett?

Petra-Lantlig Charm sa...

Skönt att ni är friska!
Underbara färger på rosorna, förstår att du blir glad av dem :)
Å knasig är du inte, man vill ju ta fina bilder!

Önskar dig med en trevlig helg!

kram Petra

Annas skattkammare sa...

Åh så ljuvliga färger! Måste ju fråga nåt då, har du alltid gillat gamla möbler, lantlig stil osv? Om inte när började intresset för dig? Och hur hade du det hemma innan? :)
Kram Anna

Gabriella sa...

Underbara bilder o ljuvliga rosor!

Gabriella sa...

Underbara bilder o ljuvliga rosor!

Tinas vita bo sa...

Har ingen fråga... :))
Eran trappa är för härlig... underbar patina och färg!! :))

Kram Tina

Min-Hus sa...

...wonderfull roses!!

Hugs Anja

Loella sa...

Wow, älskar den bilden! Så fint med trappan, slitaget och färgen tillsammans med de underbara rosorna....Like a lot!

Fråga..Hmm..ja, har för mig du jobbar inom barnomsorgen, jobbar d heltid i så fall och hur får du i så fall tiden att gå ihop med din butik?

Kram och ha en fin helg!
Loellan

Loella sa...

Wow, älskar den bilden! Så fint med trappan, slitaget och färgen tillsammans med de underbara rosorna....Like a lot!

Fråga..Hmm..ja, har för mig du jobbar inom barnomsorgen, jobbar d heltid i så fall och hur får du i så fall tiden att gå ihop med din butik?

Kram och ha en fin helg!
Loellan

Anonym sa...

Kul idé - kommer såklart inte på nån fråga när jag har chansen... ;-)
Vackra blommor!

/Annika

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Jaha sådär går det när man slinter på tangenterna, det var inte tänkt att vara anonym :-)

/Annika igen!

Rummet för välbefinnande sa...

Gott att ni är friska igen.
Rosorna är ljuvliga hörru du......
Skulle så gärna vilja ha haft en bukett med ljuslila rosor här framför mig nu.

Ha en bra helg Marie och hälsa med dig från oss!
Kram kram Mia

Pst tycker att jag fick en strålande idé, men jag tar och mailar istället.......

mormorMärtas sa...

Jag älskar alla fina blommor du alltid har! Har du alltid färska blommor hemma?
Kram Annika

LOPPISLIV sa...

Förstår dig precis, med den vackra ljusblå bakgrunden blir det så vackert med pastelliga rosor på trappan, bilderna andas vår och är ljuvligt vackra!!! Är man estet med ett konstnärligt öga så ser man allt i bilder :-)) jag är likadan...hihiiii

Fråga: Vad är nästa stora projekt i ert hus??

Kraaaam Paula

Anonym sa...

Kommer till din loppis i maj, var även förra året.Jättebra ordnat, och även i din fina butik.:-)
Undrar om du vill rekomendera några bra loppisar? Eller du kanske vill ha dom för dej själv?? ;-)

Önskar en trevlig helg!

Mvh Bettan

Anonym sa...

HEJ Marie. Jag undrar om du har tänkt att ha någon kranskurs i år?
mvh HULDA

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Smuk buket i skønne omgivelser.
Dejligt du er frisk igen...

Ha´en dejlig Lørdag

Knus Susi

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Va skönt att ni e friska......å Underbara rosor :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Syster vit sa...

Hej, som alltid har du såå vackra bilder. Jag är helt såld på fina pasteller i år. Jag undrar om du kan tipsa om några bra loppisar i Danmark i närheten av Lalandia eller på vägen dit, ska dit om några veckor. Ha det så gott
Kram Liselott

stricksonne sa...

ich liebe das rosenbild!!! liebe grüße

G:a Affären sa...

Hej Marie!
Inköpsresa, loppis och Gúa, jag förmodar att du har fått påfyllning, det behövs när man är en sådan inspirationskälla som du är.
Härliga bilder från Gúa och den blå lampan gillar jag!
Det jag vill fråga dig är vilken kamera och objektiv du använder.
Önskar dig allt gott!
/Cia

Anna sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder!
Kram Anna