måndagen den 19:e mars 2012

Frågor och svar del 1

Idag tänkte jag börja besvara era frågor från min frågestund. Det var ju några stycken, så de får bli ett par inlägg framöver. Jag besvarar dem kanske inte i den ordning ni har frågat, men alla kommer att få sina frågor besvarade. Då kör vi!

Hur länge har du varit intresserad av inredning? 
Vi ses på lördag! Kram Amelie

Jag har nog mer eller mindre alltid varit intresserad av inredning. Som 5-åring var det roligaste jag visste att möblera om i dockskåpet och till barbie byggde jag alltid hus under en stol (då fick de ett tvåvåningshus, ett rum på sitsen och ett rum under stolen) eller i någon låda eller liknande. Som tonåring möblerade jag om konstant, mer eller mindre varje vecka, hihi. Så intresset är nog medfött.
Älskar din trappa...färgen, patinan och rosorna är underbara:)) vad letar du oftast efter när du är på loppis...något speciellt eller allt som faller i din smak;))
Kram fina och ha en toppendag:) 
Kråke
 


Visst finns det vissa saker man alltid håller utkik efter när man är på loppis (som vitt gammalt porslin), men oftast om jag handlar åt mig själv (vilket är väldigt sällan nuförtiden) är det något som får mitt hjärta att klappa lite extra. Det kan vara något jag har letat efter jättelänge, men det kan också vara någon liten obetydlig sak som jag inte visste att jag "behövde" men som talar till mig.
 Fast sen jag öppnade min lilla butik så blir det nästan bara att jag spanar efter saker dit. Men även till butiken köper jag enbart in saker som jag tycker om själv, skulle aldrig köpa in något som jag själv inte skulle kunna tänka mig att inreda med (fast jag kanske vet att det är "inne" just nu och att jag skulle kunna sälja det. Sån är jag!)
Fråga: Vad är nästa stora projekt i ert hus??
Kraaaam Paula
 


På det får jag nog svara att det är vårat altanbygge. Om det sker i år eller nästa år det vet jag inte än, vi får helt enkelt se vad tiden räcker till.
Fråga..Hmm..ja, har för mig du jobbar inom barnomsorgen, jobbar d heltid i så fall och hur får du i så fall tiden att gå ihop med din butik?
Kram och ha en fin helg!
Loellan 


Det stämmer att jag jobbar inom förskolan. Jag jobbar 80%, är ledig en dag i veckan. Det har jag gjort sen jag fick barn, så det är inte för butikens skull, utan för att jag vill ha mer tid med mina barn. Men visst fixar jag lite med butiken denna dag också, särskilt om det är inför en helg som jag ska ha öppet. Annars sköter jag nästan allt som har med butiken att göra på kvällstid (svarar på mail, prismärker varor o.s.v.)

 Vilken härlig färg..så där snyggt avskavd, ni har i er trapp...är det orginalfärgen?
Kram kram!!Sanne
 

Ja det är orginalfärgen. Huset har bestått av två lägenheter förut så det har nog varit mycket spring med skor i trappan upp till lägenheten på övervåningen genom åren, därav den slitna ytan. För mig är trappan som ett smycke i huset med sin underbara blåa färg.
 
Återkommer med fler svar inom en snar framtid!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

25 kommentarer:

Bleudelavande sa...

Goodmorning Marie, I'm totally in love with your wreaths!!!!! Amd I like sooo much your blog!!!!!
Have a nice week.

kråke sa...

Tack för det du fina:)) ljuvliga kransar!! Kram vännen och ha en härlig start på veckan:)

Kråke

Mys och hemtrevnad sa...

njuter till 100 % av dina underbara kransar...beundrar din skicklighet mycket!! Kramis semlan

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Härliga svar och bilder :)
Det är nog med fött här med :)

Och barna blir nog också lite så ;)

Ha en fin dag ! Kramar Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att se svaren på de frågor du fått, man funderar ju alltid lite grann på de bloggvänner man besöker. Ljuvliga kransar i detta inlägg!

Ha en underbar dag!
Kram,
Regina

Cajsas Faster sa...

Vilka vackra kransar!!
'
marie

LOPPISLIV sa...

Altanbygge är det alltså ni ska sätta tänderna i näst :-)) Så spännande det ska bli att få följa detta när ni väl sätter fart, kul!!
Ja man har alltid projekt på gång, ert hus ser så färdigt ut i varje vrå det var därför jag undrade :-) Själv vill jag fortfarande, sedan flera år ha nytt golv i köket...hihii och sovrummet, dessa två projekt hoppas jag få klart under detta året, håll tummarna :-))

Ha en fin måndag! Kraaaam Paula

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt att läsa!
Ha en fin måndag!
Kram Agnetha

Hulda sa...

Spennende å lese svarene dine. :) Bildene av kransene er utrolig vakre. Helt skjønne kranser du lager, til alle årstider.

Vintage House sa...

Hej vännen,
så härliga bilder att vakna till denna blåsiga morgon..
Här kör vi på utan att det händer något.......
Vi hörs i veckan:)
kram
sandra

amelie sa...

Vad roligt att få svar på sin fråga och kul att läsa andras :)
Ha en fin måndag! Superfina bilder du visar också! Kramar Amelie

rêve de vivre sa...

Beautiful work and photos. Andrea

Mitt hem är min borg sa...

Kul med lite svar trots att jag inte frågat något.. =)
Du e ju för duktig på att göra kransar, så otroligt vackra bilder..

Ha en skön måndag

Kram!

Pauline sa...

They are all so beautiful.
The one with the muscaries is really sweet.
Have a lovely week.
Hugs, Pauline

hemma hos lilla mej sa...

Vad roligt att läsa.Bara så fina kransar gör du .Bara helt underbara.Ja du är bara så himla duktig......Ha en skön måndag vännen.Kram Rita ♥

linnea-maria sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig. Dina kransar är sådär andlöst vackra (ja så man tappar andan). Kram /Therese

Elna sa...

Vackra bilder och trevlig läsning. Du får ha en bra start på veckan.

Kram

Sallys hus sa...

Hej hej1

Underbara bilder och rolig läsning..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Anno 1924 sa...

Nydelige bilder! Du lager de vakreste kranser!!
God mandag:)

Annas skattkammare sa...

Så roligt att få svar på frågorna, och vilka ljuvliga bilder du visar idag!
Kram Anna

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder! Helt underbara.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Marie
Åhh vilka härliga bilder att njuta av idag.
Här kom det nämligen snö inatt men det verkar försvinna lika fort :)
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

Lilla Majken sa...

Roligt att läsa och se de fantastiska kransarna.

Kram Therese

Anonym sa...

Hejsan kara Ranunkel!!
Foljer din blogg troget sedan ngt ar tillbaka och tycker den ar jattefin!! Vilken fargnyans (nr kod) anvander du OM du malar ngt i gratt?? jattesvart att fa det ratt tycker jag!
Stor kram, Zazza Susanne Jebara

Marie sa...

Hej Zazza!

Har letat efter färgburken med den gråa nyansen jag har använt till bland annat kyrkbänken i hallen och ett par möbler till butiken men jag hittar den inte. Förmodligen har färgen tagit slut (fastän jag har glömt det)så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med någon färgkod.

Kram Marie