söndag 25 mars 2012

Frågor och svar del 2

Här kommer lite fler svar på era frågor:

Vad tycker du om ditt arbete på förskola egentligen? undrar Maggan- barnskötare.
Jag har jobbat som förskollärare i snart 18 år och mycket har hänt under de här åren inom förskolan. Tycker  fortfarande att det är ett roligt jobb och det blir många skratt varje dag, barn är underbara! Att få se barn utvecklas och få vara en del av det känns fantastiskt. Det negativa med jobbet är de alldeles för stora barngrupperna och känslan av att aldrig riktigt räcka till.
Skulle vilja fråga dig vad dina kunder tycker om "öppet vid överenskommelse", ringer många och vill komma andra tider än då du har öppet? Säljer du mest gammalt eller nytt? Möbler eller småsaker? Fortfarande mycket vitt? Ha det gott, Kram Anneli

Får en hel del förfrågningar om jag kan ha öppet vid andra tillfällen än då jag normalt har öppet och jag tycker det fungerar bra. För det mesta går det att ordna (butiken ligger ju här hemma i uthuset). Hade jag haft ett jobb med regelbundna tider så hade man ju kunnat ha öppet t.ex en viss vardagkväll i veckan också (utöver den första helgen varje månad), men det fungerar inte med mitt jobb.
Jag säljer mer eller mindre endast gamla saker. Det nya består av inredningsböcker och blommor. Säljer också en del handgjorda saker skapade av kreativa duktiga personer som ex. smycken, väskor, anteckningsböcker, lavendelpåsar m.m.
Eftersom min butik är pytteliten så består utbudet mest av småsaker, men jag säljer även en del möbler. Det vita jag har i min butik består framförallt av gammalt vitt porslin och det säljer fortfarande mycket bra.
Tänkte passa på att fråga dig vad du använder för färg när du målar? Det blir alltid så vackert.  Kramiz Christina

Det är lite olika beroende på vad jag målar, brukar fråga på färgaffären vad de rekommenderar. Vi har släpat med alla möjliga (och omöjliga) saker till dem när vi har velat ha en viss nyans av en färg. Senast idag har vi spraymålat något (som ni får se när det har kommit på plats) och då ville jag ha samma kulör som ni kan se på den gröna trälådan på bordet i dagens inlägg. Så den åkte med till färgaffären och resultatet blev kalasbra, färgen är identisk!
Målar jag något vitt har jag ibland använt vanlig grundfärg, ibland en matt täckfärg. 
Anonym sa: Du har en jättetrevlig blogg och ett jättefint hem. 
Fråga, är hela huset klart eller finns det delar som inte är färdigrenoverat/inrett?

Vi har nu bott här i 10 år och börjar väl så smått bli färdiga, om man nu någonsin blir färdig? Men vi har fortfarande hela källaren kvar, där vi bland annat har vår tvättstuga. Men det står väl inte så högt på prioriteringslistan direkt, vill hellre bygga en altan och byta staket. Så det lär dröja länge (om någonsin, hihi) innan ni får se några bilder från vår tvättstuga!!!

Ok, har fortfarande många frågor kvar att besvara så det kommer att bli minst ett sånt här inlägg till framöver.

Ha en bra ny vecka!
Kram Marie

19 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte bilder, og så koselig å lese svar på spørsmålene du har fått. Likte også veldig godt hagebildene under. Så vakkert med alle stemorsblomstene.

kråke sa...

Vilka härliga bilder...tycker om dina färger i vardagsrummet:)) Kul att läsa mer om dig:)

Kram och ha en fin start på veckan:)

kråke

Lilla Blanka sa...

Vackra bilder som alltid, Marie <3

Kraaam
Mia

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Soooo beautiful !!!!
Love,
Elvira

Annas skattkammare sa...

Kul att få läsa dina svar och njuta av fina bilder!
Kram Anna

Cattis sa...

Fina bilder från ett vakert hem!

Cattis

Heaven's Walk sa...

Ohhhh...Marie! I adore your living room! The colors, textures and style are so incredibly beautiful! ♥

xxo laurie

Mitt hem är min borg sa...

Hallå,
Så kul å läsa frågor som man själv inte tänkt på.. =)
Fina bilder oxå som vanligt..

Skön måndag till dig
Kram!

Syster vit sa...

Ni har ett såå fint vardagsrum.
Kram Liselott

My Vintage Home sa...

Suuuuper fint og hyggeligt - fine fine billeder kram H.C My Vintage Home.dk

Lilla Majken sa...

Härliga bilder från dig.

Ha en fin start på veckan. Kram Therese

Norr om Köpenhamn sa...

Jättekul att läsa dina svar och som alltid, njuta av ditt fina hem :o)

Ha en härlig måndag!
Kramar
Ulrika

Sallys hus sa...

Hej hej Marie!

Kul läsning och vackra bilder....
Jag hoppas så att jag kan komma den 5 maj...det hänger på en gympatävling...
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Mrs. Sutton sa...

Oh you have a beautiful home and a wonderful blog! I have just joined and will be back for more - I'm so happy to have found you - it's always a great pleasure to stumble across someone with such impeccable taste!

LOPPISLIV sa...

Härliga bilder, ska bli spännande att se vad du målat för något i den gröna fina färgen :-))

Kram Paula

Villa Björkenäs Backen sa...

God moegon Marie ! ;)

så kul att läsa ! :) det är kul att höra och få svar på allas
frågor.
Ljuvliga bilder....
Ni får ha en fin tisdag ! Täk så dagarna går...

Kram.kra.

Casa of Mia sa...

Jättefina bilder, kram

Johanna Stålros sa...

Ert vardagsrum är så fint!!! Kramar

Rita sa...

Oh my Goodness Marie,
your living room is absolutely fantastic, so filled with light and cozy.
I'd love to curl up on your sofa and read a good book or just sip a cup of tea looking outside the window...
Very inspiring!
rita