onsdag 14 mars 2012

Vita Ranunkler

Redan onsdag idag, den här veckan går otroligt fort, jag hinner ingenting. Har jobbat mycket, så dessa bilder blev tagna i all hast igår kväll. Fick en sån fantastiskt stor vit ranunkel av min vän Randi när jag träffade henne i lördags. Randi är en av de snällaste personer jag vet och dessutom är hon en stor inspirationskälla för mig!!! Tillsammans med den grönskande päronkvisten gjorde ranunkeln att det nästan blev lite sommarkänsla i hallen, härligt!


Nu dags att åka och jobba, vi ses!

Kram Marie

36 kommentarer:

Margareta sa...

Hej Marie!
Vilka härliga bilder!
En praktranunkel och dessutom vit,så passande till dig.
Dina tavlor och ramar är sååå fint uppsatta.
Kvistar som spritter....snart vår.

Hoppas din dag blir bra!
Kram Margareta

kråke sa...

Vilka vackra bilder:)) kram på dig vännen:)

Kråke

elinAnita (eddas) sa...

Nydelige ranukler..
ha en kos dag
klemklem

amelie sa...

åh så fin ranunkel!
Så synd, jag hann inte till randis butik. Klockan blev för mycket innan vi var klara inne på Bella.
Ha en fin onsdag! Kram Amelie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Håller verkligen med dig att den var super fint!
Härligt att få av henne ! ;)

Hoppas att ni mår bra !
Ha en fin fin onsdag!

Kramar Sirpa

Mina drömmars hus sa...

Ah vackert vackert. Det är bara att njuta av dina fina bilder, mmmmmmmmmmm.
Ha en riktigt bra onsdag
AC

Vintage House sa...

så härligt vacker den är vännen...
kram och härlig onsdag till dig
sandra

Trädgården på Höjden... sa...

Ranunkler är verkligen underbara. Så trevligt du har det i hallen. Fint med tavelväggen.

Hälsar Åsa

Hulda sa...

Det var en flott gave du har fått. Så nydelig ranunkel. Flott der den står i den hvite terrinen med papir rundt seg. Passet veldig godt i hallen hos dere. :)

Lilla Majken sa...

Vilka fina härliga vårbilder du visar igen.

Ha en fin dag på jobbet. Kram Therese

Lilla Majken sa...

Vilka fina härliga vårbilder du visar igen.

Ha en fin dag på jobbet. Kram Therese

Designe sa...

Åh vilka underbara vårfräscha bilder! Härligt med lite vårgrönt och blommor! Ha en fin dag! Kram :)

lisashus sa...

Vilken vacker ranunkel - så fin i sin lite tonade gräddvita färg!
Åh, så fint du har det!

Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så fint! En Vit Ranunkel var ju passande :)) Ja, jag har ju också träffat Randi och vet att hon är jätterar :)
Kram
Marie

Yvonne sa...

Härligt med vårinspiration. Ranunkler är också min favorit. Den fina tavel- och spegelväggen fastnade jag för. Jag har så många gamla ramar som står och ligger i högar. Jag ska nog göra som du.
Hälsningar Yvonne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina bilder du visar .Underbart med ranunkel.Ha en fin onsdag.Kram Rita ♥

Bjørkli Søndre sa...

Ranukler er så nydelige. Det passet så fint med papiret rundt. Og rammene du har på veggen er så skjønne. Alt passer så fint sammen! Lekkert1

Alltid spennende og kikke innom deg!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Bilderna är underbart vackra och härligt våriga!

Jag träffade Randi en gång i Köpenhamn. Och hon var jättegullig.

Här är det en till som undrar var tiden tar vägen.

Ha det gott, hälsningar monica

linnea-maria sa...

Åh vad jag älskar bilderna av din hall! Det är så vackert och välkomponerat! Vilken underbar svagt rosa ton i rosen! Kram /Therese

Anonym sa...

Det var verkligen en härlig ranunkel du fått! Och vilken underbar päronkvist. Nu ska jag ut och hämta mig några körsbärskvistar. Äntligen från tanke till handling.
Kram Marita i Björkhagen

nordingården sa...

Åh, bara så läckert marie med alla svarta ramar så där, skitsnyggt!!! Och Guas butiken verkar otroligt läcker också!!! Mari.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Marie!!

jag håller med!! Verkligen en sommafeeling du skapat där...GILLAS!!

Ha det gott!! Varmkramen ifrån Sanne

Johanna Stålros sa...

Vilken underbar känsla tillsammans, ljuvliga Ranunkel....Kram

Tinas vita bo sa...

Ljuvlig ranunkel!!
Och vilken underbar tavel/bildvägg du har!!

Kram Tina

Anonym sa...

Kikar in med en liten onsdagskram!

House number 11 sa...

Härliga blommor, de där ranunklarna!
Kram Jenny

Sara sa...

Härliga bilder! =)
Åhh jag är så laddad inför 5 maj, har bytt bort min dag på jobbet så jag kan åka upp på din loppis!
Ska tom få låna en lite större bil, ifall vi hittar någon större möbel =)
Ska bli så roligt!
Hoppas att du haft en fin dag.
Kramar ifrån mig

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilka härliga bilder fint med kvisten och allt tillsammans!
Mysigt med Danmark det är så fint där
Varmaste kramar till dig!

Heaven's Walk sa...

Wow, Marie! Those flower blossoms are HUGE!!! And soooo beautiful! It DOES look like springtime in your entry! :)

xoxo laurie

LOPPISLIV sa...

De är verkligen vackra de små ranunklerna, vilken gullig gåva du fick av din vän. Kram Paula

Gail sa...

Beautiful ranunculus and your hall looks so nice and charming...Gail x

Sussi.Sussinghurst sa...

meget dejlige blomster - og så fint med voks-papiret, mon man kan købe sådan noget papir hos en blomsterhandler?

Frøken Frida sa...

Hei Marie - Det er vel nok godt at man kan sætte udsprungne grene og blomster ind i stuen.
Det er som sædvanligt et fantastisk indlæg du har lavet. Det er bare så smukt !

Jeg har lagt en udfordring til dig på min blog: Vis os Din aller-bedste kop!

Udfordringen starter i aften kl 20.00
jeg håber at du vil være med, og vise den fine kop frem :o)

Knus og forhåbentligt snart forår
fra Frøken-Frida

Annas skattkammare sa...

Så snyggt med de fina tavlorna och ranunkeln och kvisten var så ljuvliga där., insuper inspiration!! :)
Kram Anna

mormorMärtas sa...

Ja, det är svårt att hinna ta några bilder när det känns som man är på jobbet dygnet runt...
Så fint i din hall med ramväggen och dina fina blommor!
Kram Annika

IVF karusell sa...

Du tar alltid så fina bilder, mycket inspirerande! Får man fråga var du köper vaxpappret någonstans? Allt gott, J