fredagen den 4:e maj 2012

Då var det dags....

Här pågår förberedelserna in i det sista nu idag inför morgondagens loppis. Åh vad roligt det ska bli, och vädret ser ju ut att bli ganska ok (har nog kollat prognoserna ca 10 gånger/dag den senaste veckan, hihi). Tiden imorgon är kl. 11-16 och tänk på att vara i tid eftersom det kan vara lite klurigt med parkering, ni kan få gå en bit. Vill också skicka en vädjan från oss alla om att ni inte har för höga valörer med er till loppisen eftersom våran växel är begränsad. Är det något mer ni undrar över hittar ni mer information här!
Dagens bilder är från min lilla butik som givetvis också är öppen imorgon, samma tid som loppisen. Observera dock att den här gången är butiken öppen endast lördag!!!!  En nyhet är att man nu kan betala med kort. Det går dock inte att betala saker från loppisen i butiken.




Ha en riktigt härlig helg och varmt välkomna alla ni som har tänkt ta er till Hjo imorgon!
Kram Marie

44 kommentarer:

Vida sa...

oj oj så fina saker...tycker allt på bilderna ser ut att passa hemma hos mej;))
hoppas på bra väder till oss alla i helgen;))

Vidavillmenförmångamilkram

Fint o Fult sa...

Oj vad mycket fina saker du har i din butik! Såg den emaljerade brödboxen på golvet på bild nr 2, vi har en likadan i vårat kök som vi använder och det är en riktig favorit, dom är så fina!

Lycka till med loppisen och hoppas ni får härligt väder och massor av besökare!

Älskade pion sa...

Åhhhh,om jag ändå hade varit ledig......men kanske tittar in till din fina butik i sommar.;)Hoppas att ni får en härlig dag.Kram Ulrika

jona sa...

Sååååå fantastiskt vackra saker Marie!
Jag blir helt hänförd och oerhört lycklig..:))

All min lycka till dig och er alla imorgon! Sälj nu MASSOR och njut, njut, njut!
Hade gett så mycket för att kunna vara med er!

Puss, Kram och kärlek❤
//mormor..;)

pssst!...Mailar dig efter helgen, är supernyfiken på delen korbetalning..;)

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Marie - nu är det nära......
Ska packa det sista, sen in i bilen med mig och kartongerna och sedan bär det iväg!
Kram så ses vi i em/kväll.

Vita små hjärtan sa...

Å det ska bli så kul!!!!!!!
Kram Agnetha

Liisi sa...

So-so-so beautiful! :)

bakom berget sa...

Lycka till med er loppis och hoppas ni får finväder!
Kram Åsa.

Charmigt lantligt sa...

Hejsan!

Oj så mycket fint, fick ytterligare en anledning att verkligen försöka komma imorgon, hoppas hoppas.
Om inte önskar jag Er en fantastisk helg.
Kram Sanna

Anna Truelsen sa...

ska bli så kul att ses.
kram anna

Bruno och Mig sa...

Oj så mycket vackert! Det grämer mig verkligen att jag bor så långt ifrån.

Ha en fin dag i morgon. Och jag hoppas att vädergudarna står på eran sida

Kramar L

Anno 1924 sa...

Så mye fint!! Skulle så gjerne ha vært der!:)
Ønsker deg en riktig fin helg!

Mina drömmars hus sa...

Jag säger då bara lyllos dom som kan gå på loppisen!!!
Helt otroligt makalöst fina saker i butiken.
Det gällera att alla har välfylda kort och plånböcker en dag som denna. Oj oj vad alla ska fynda.
Lycka till!
Kram
AC

Johanna Stålros sa...

åhh tänk att jag missar i år igen...
Önskar er alla en fantastisk dag med sol och glada skratt.
Kramar

Sallys hus sa...

Hej hej!


Å så mycket fint du visar!

Klart vi ska ha sol i morgon..;)
Jag tar med mig maken o kommer...
Tänkte vi skulle äta lunch sen på det mysiga stället innen i stan vid vattnet..
Kram kram så ses vi...;)
Katarina

Lantliv i Norregård sa...

Ni kommer bli invaderade:))

Lycka Till!!!
Kram Malin

Laura @ 52 FLEA sa...

Hello Marie,
Your shop is charming and full of wonderful things that I would love to have in my own home. Wishing you a successful weekend! :)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
önskar er alla en fantastisk dag! Det kommer ni garanterat att få.

Önskar jag hade haft möjlighet att vara där.
Kram monica

Lottas Fotografi sa...

Åh vad jag önskar att jag hade haft närmare! Hade så gärna velat komma både på loppis och till din butik.
Hoppas ni får en super duper dag imorgon!
Kram Lotta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättefin fredag
Så mycke fint du har i butiken
Kanske vi ses i morgon
Hoppas det
Kramar Tina!!!!

Anonym sa...

Hej!! Tänkte åka buss från Skövde. Vilken hållplats är lämpligast att gå av vid??

Marie sa...

Tryck på Stopp-knappen när du är vid Hem & Hobby och kliv av mitt emot Netto. Sen är det bara ca 100 meter att gå så är du framme vid vårt hus.

Hälsningar Marie

Sussi.Sussinghurst sa...

Hej Marie
Desværre ingen tur til Hjo for mig - håber at I får en fin dag. Jeg er nysgerrig, hvad koster sådan et månebord som du har i din butik - og er det vanskeligt at finde et magen til i Sverige (hvis man nu skulle komme til Sverige i sommer)

Sofia sa...

Håller tummarna för att din försäljning idag har gått bra<3

mormorMärtas sa...

Vad mysigt det verkar vara och din butik vill jag så gärna besöka. Får se om vi kan komma iväg på en liten utflykt...
Lycka till iaf och försök att ta det lite lugnt ikväll.
Kram Annika

Min lantliga dröm sa...

åååh, skulle så gärna vilja gå på loppisen men jag jobbar! Vilka fynd man skulle göra å besöka din butik ligger högt på min att-göra-lista :)

Ha en go helg!
Kram Ulrika

LOPPISLIV sa...

Halloj Marie, ja tänk nu är det dags för din loppis igen, den som ändå kunde komma dit, men iår var det för mycket samtidigt, vi har ju en bit att köra. Minns det som igår när vi var uppe hos dig förra året, allt var så himla mysigt!!

Och så himla mycket fint i din butik, skulle kunna tänka mig precis allt, såååååå fina saker!!!
Hoppas nu ni får solsken imorgon. Stor KRAAAAM Paula

Vardagskärlek sa...

Jag kommer imorgon med sambo, dotter och två goda vänner!! Skall bli så kul, har längtat länge!

Kram Johanna

Tinas vita bo sa...

Jösses vad mycket vackert du har i din butik!!!
Nästan allt skulle passa underbart här hos mig... :))

ha det så jättekul i morgon!!
Synd att man inte kan vara med..

Kram Tina

Tre Engler sa...

Hei!
For noen utrolig herlig ting du har:) dette bare elsker jeg, skulle gjerne bodd så nærme at jeg kunne tatt meg en tur:)
For en drøm du lever i:) Lykke til i morgen

Sov godt

Klem Merete

ramona sa...

Good luck Marie, your merchandise is so lovely!!,
Have a wonderful memorable time.

Anonym sa...

Tack för ditt svar! Ser fram emot er underbara loppis... Å det tycks ju som om vädret håller sig fint!! Snart bär det iväg!! Ses!!

InWhite4You sa...

Underbart fint du har i butiken. Lycka till i dag. Hoppas ni får många härliga kunder och trevligt.
Kram
Lena

Sofi sa...

Så mycket fina saker i din butik!
Lycka till med dagens loppis!
Hoppas ni får massor av besökare:)
Kram Sofi

Familjen Zaar sa...

Oooooo så mycket fint, synd att jag inte kan åka till er ! Men jag har planer att någongång i sommar ta med mig syrran & åka runt på loppisar & mysbutiker runt er.
Ha en härlig helg & loppisdag !
Kram Anki

Ett Vitare Hem sa...

Tack för en underbar loppis, hoppas komma förbi och besöka butiken nån gång när det inte är fullt så mycket människor där ;o)
Ha en fin lördagseftermiddag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Så fint du har i din butik. Hoppas ni fick en härlig loppisdag idag och bättre väder än här. Det blev ingen resa för mig i år. Allt är visst på en gång så här i maj.
Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

Elle sa...

Jag önskar att det fanns så fina loppisar här nere i Tyskland.
Min man och plånboken är glada för att det inte finns det...
Ha en skön helg och lycka till med loppiset.

kråke sa...

Oooooohhh så mycket vackra saker...attans att jag missar detta. Hoppas iallafall att ni haft en fantastisk dag med soligt väder och mååånga besökare:)))

Kram fina...

kråke

Vackra Lilja sa...

Tack för en toppen loppis idag, hittade massa fint!hoppas på en repris igen nästa år!kram Hannah

Lilla huset på prärien sa...

åh hoppas att det gick riktigt bra för er och att ni sålde slut på allt! ni är säkert helt slut allihop idag. njut av ledigheten :)

kram jenny

Kristina sa...

Oj vad mysigt den ser ut i din fina butik Marie!Jag skulle så gärna vilja besöka den nån gång!
Hoppas loppisen blev lyckad!
Kram Kristina

Anonym sa...

Hej.
Jag skulle hemskt gärna vilja köpa en av de fina sifonerna. Bor inte i Hjo, kan detta ordnas på annat sätt?
Hoppas på svar.
Hälsningar
Ingela

Marie sa...

Hej Ingela!

Skicka mig ett mail så ordnar vi det, jag skickar gärna sifonen åt dig.

vitaranunkler@hotmail.com

Hälsningar Marie