onsdag 30 maj 2012

Honning og Flora

Vår danmarkstripp fortsatte med ett besök hos Rikke och Birgitte och deras ljuvliga butik Honning og Flora.  Jag har så många bilder härifrån så det får bli ytterligare ett inlägg längre fram. Både inne i butiken och ute i trädgården finns de mest vackra saker att titta på och miljön är fantastisk!




Rikke har precis kommit ut med sin andra bok och nu finns den att köpa i min butik. Första boken var ju alldeles underbar och den andra är precis lika fin, två storfavoriter i min bokhylla!!! Om någon som bor långt från min lilla butik vill köpa boken är det bara att ni sänder mig ett mail, jag skickar gärna.

Ha en bra dag!
Kram Marie

27 kommentarer:

House number 11 sa...

Vilken underbar butik och vilka härliga bilder!
Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Ohhhh så ljuvlga bilder, galet vackert överallt!!! Och boken kan jag tro är kanonfin, den förra är en riktig skatt!!

Fin onsdag till dig Marie.
Kram Paula

Mariette sa...

Bara njuter...
Vilken miljö!

Hoppas man kommer dit någon gång...

Kram Mariette

Vitsippan sa...

Hej Marie !

Det är så fint, så det inte klokt, om Du förstår vad jag menar.

Om jag hade lite bredare fönsterbräda i köket skulle jag ha massor av blommor där.
Kom på att jag kunde ta en metallstång och hänga amplar, ja så kan jag göra, för nu har jag bara en virkad gardinkappa så det ska vara ljust och sommarfint i åtminstone köket.

Kram Mi

Anonym sa...

Vad kostar böckerna?

All Seasons sa...

What a wonderful garden, Marie. I love the roses, so lovely..
Thank you to let it see here.

Hugs for you my friend

Patricia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Oj oj så mycket fint ! :)
Många saker fanns det ser jag som skulle kunna få följa hem mig ;)

Hoppas att ni mår bra ! Ha en bra dag ! :)

Kramar Sirpa

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Ja visst är H&F underbart, man får liksom aldrig nog :)

Jag har också mängder av bilder därifrån, så det får bli ett par inlägg därifrån framöver ♥

Ha en riktigt fin dag Marie, hoppas att vi ses snart ♥

Mia

Mina drömmars hus sa...

Inspiration på hög nivå. Sånt vill vi se mera av, ah!!!
Helt underbara bilder.
Ha det bäst
Kram
AC

{northern cottage} sa...

ahhhhh so so so very pretty! happy summer! NorthernCottaget

Elionor sa...

Finns bara ett ord ...Underbart!!!

Marie sa...

Boken kostar 450 kr.

Hälsningar Marie

Johanna Stålros sa...

Ohlala en ny bok;) måste jag kika in när jag kommer till dig nästa gång... fina inspirerande bilder. Kram Johanna

Tre Engler sa...

Hei!
For en utrolig herlig butikk:) dette er midt i blinken for meg og skulle gjerne bodd nærmere!
For noen herlige skatter og skjønne bilder:)
Ha en strålende kveld

Klem merete

Anneli sa...

Härliga bilder!

Var också där i helgen och tog nästan exakt samma bilder...........men det verkar som man fastnar för samma "stilleben" trots att allt var så fint.

Ha det bäst,
Kram Anneli

Ashley sa...

Gorgeous photos!!!! ~Ashley

kråke sa...

Underbaaaaar inspiration:)))

Kram fina...

kråke

Vida sa...

oj oj oj så vackert;) här har jag aldrig varit men känner att det kräver ett besök;))
finfina bilder med mycket ögongodis;)

Vidanjuterjordgubbarkram

Magdalena sa...

så mye lekkert...
klem,magny

Lilla Majken sa...

Himmel, så mycket fint. Jag hoppas hon har öppet i sommar när vi ska till Danmark. Måste få komma dit.
Tack för alla fina bilder!


Kramar Therese

Annas skattkammare sa...

Åhh så ljuvliga bilder!!
Kram Anna

Sofia sa...

Hej, heeeeelt underbart!!!!
För att inte tala om bilderna i ditt förra inlägg!!! Jag blir så inspirerad så det pirrar i hela kroppen!!!!
Tack för det.
Kram Sofia

Ett Vitare Hem sa...

Åh H&F är verkligen fantastiskt! Vad kostar frakten på boken?
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Sara sa...

Men OJ vad mycket fint!
Ska komma förbi och handla boken nästa gång vi åker upp till Hjo, vi ska nog åka till loppisen i Forsby igen till sommaren och dp ska vi tajma in din gårdsbutik oxå, det var ju väldigt mycket folk sist på loppisen så jag gick inte in och kollade då =(
Idag visar jag ett av mina små loppisfynd jag köpte av dig på loppisen ;)
Hoppas att allt är bra med dig.
Kramar ifrån mig

Älskade pion sa...

Vilken härlig butik,men den slår ju inte din fina.;)Kraaaaaaaam Ulrika

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Bara njuter av alla dina fina bilder! Ha en fortsatt härlig resa! Anna

Emilie's daughter sa...

Absolutely G-O-R-G-E-O-U-S!!!