fredag 11 maj 2012

Regn, krans och en vinnare!

Igår trotsade jag regnet och gick ut i trädgården och plockade blommor. Behövde få göra något kreativt och samtidigt samla tankarna och då är det ju kranstillverkning som jag brukar ta till. Kransen väcker lite sommarkänslor och det kan behövas i detta oerhört trista väder som vi har, nu hoppas jag att solen snart återvänder.
Min tävling som jag har haft i samarbete med PRAHLIN är avslutad och Anna och Erika (som tillverkar smyckena) har haft det svåra jobbet att utse en vinnare. Motiveringarna till varför man skulle vinna halsbandet var många men valet föll till slut på en tjej som haft ett riktigt tufft år.

Anette Meg Carlsson

Du kan väl maila mig din adress så kommer halsbandet med posten.
Önskar er alla en fin helg!
Kram Marie

41 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilken ljuvlig krans.Jag ser att ni kommit lite närmare sommaren än här hos mig(västmanland) vilken lycklig vinnare=)
Hoppas att ni får en härlig helg hela familjen
kram Gabriella

STENLYCKA sa...

Godmorgon Maria!
Vilken ljuvlig krans, du är makalös på att göra vackra kransar!
Jo, det var jag som köpte brevpressen med den allvarliga damen.
Vilken tur att det inte var denna helgen ni hade loppis, för vad jag förstår skall det fortsätta att regna, några dagar till.
Ha en skön helg!
Kram Raina

Så Vitt Jag Vet sa...

Härlig krans, du kan verkligen se det vackra i blommorna och kombinera den så otroligt vackert !
Grattis till vinnaren !
Kraam
Sanne

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Så himla fin krans ! :)
Du är så duktig ! Vore kul att lära ;)
Hoppas verkligen att solen tittar fram men det ser inte så lovande ut enligt väderprognosen ....
Så det blir inomhus mys och lite jobb på jobbet.
Har du vart trött efter Loppisen ? ;)

Önskar er en fin helg ! Hälsa familjen ! :)

Kramar Sirpa

ps...är så nljd med lådan ;)

Syster vit sa...

Nu längtar vi oss snart tokiga efter sol och varmare väder, såå fin krans.
Kram Liselott

House number 11 sa...

Så vacker krans! Skolavslutning känslan infinner sig!
Ha en underbar fredag!
Kram Jenny

Älskade pion sa...

Du är verkligen kransarnas drottning,sååååååååååå vacker.Får gå på kurs hos dig,är inget bra på att göra kransar.Kram Ulrika

LOPPISLIV sa...

Underbar sommarkrans Marie! Den väcker sommarkänslor nu när det mest känns som höst ute...Vilket trist vårväder vi har haft!! Nu tycker jag gott solen och värmen kan komma tillbaka på allvar :-) Fin fredag!! Kraaam Paula

Lilla Majken sa...

Du är såååå duktig, den är så vacker. Ha en fin helg, så hoppas vi på bättre väder.

Kram Therese

Hulda sa...

Fantastisk krans! Så vårlig og fin! Nydelige blomster du har kombinert. Vakkert!

pasjonatka sa...

amazing one ;D

Yvonne sa...

Vilken försommarkrans. Här i södra Dalarna har inte våren kommit så långt. Det är vitsippor just nu som man kan plocka. Ni verkar haft tur med vädret på loppisen. Sol är en bristvara nu, man får passa på att greja inne, tills värmen kommer.
Hälsningar Yvonne

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Vilken vacker krans! Så roligt det var att besöka din fina butik och loppis förra helgen, är så nöjd med mina fynd:)

Ha en riktigt fin helg!

Kram Jenny

Sofia sa...

Hallå!
Helt fantastisk, underbar krans!
Visst är det tur att man kan föreviga genom att fotografera?
Ha en skön helg nu!
Kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Så fin,du är så himla duktig med dina kransar!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Maboe sa...

Så fin krans! Fikk lyst til å prøve :)

mormorMärtas sa...

Vilken härlig vårkrans!
Underbar!
Vad binder du runt? Halm, ståltråd, oasis???
Nu visar jag den härliga pallen hos mej...
Kram Annika

Mina drömmars hus sa...

Amen nu har du väl slagit huvudet på spiken. Så somrigt och vackert!!!
Ha en riktigt härlig helg i solen hoppas jag.
Kram
AC

amelie sa...

Underbar krans Marie!
Jag måste beställa en krans av dig tills nästa gång vi ses!
Ha nu en super skön helg!
Kram amelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbar krans Marie! Den är verkligen VÅR... och vi får hoppas att vi snart får njuta av lite solsken.
Kram
Marie

Elna sa...

Vilken vacker krans och du får ha en skön helg.

Kram
Elna

Patricia sa...

Vilken underbar krans, den liver verkligen upp i gråvädret. Och att du har å mycket fina blomster redan hos dig .. =)

Trevlig helg!
/Patricia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig och din familj en jättefin helg
Här har vi också regn
Kramar Från mig!!

"Bittan" sa...

Vilken otroligt vacker krans.Jag bara älskar gullvivor. Vad ducktig du är.
Kram.

Tinas vita bo sa...

Ååååhh en sån underbar sommarkrans!!!

ha en mysig helg
Kram Tina

Livet på Vestergård sa...

Din ljuvliga krans piggar verkligen upp i det gråa vädret vi har nu. Ha en skön helg!
Kram Kicki

LissasVita sa...

Så vacker krans...den ska jag ta med mig i tanken och tänka sommar..i detta vädret...Kramen Lisbeth

Torprosen sa...

Bara en helt underbar krans!!!Kram Torprosen

Ester sa...

En fantastiskt fin krans du gjort! Den är det nog många som vill ha - tack för att vi får njuta av den!

Kram Ester

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
woow...vilken krans,,,,,,,,,,du är verkligen duktig.......å visst e de bra å göra ngt när man vill samla sina tankar....
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Tre Engler sa...

Hei!
For en utrolig vakker krans også herlige farger på blomstene:)
Dette likte jeg veldig godt!
Herlig til den gamle gine:)
Sov godt

Klem Merete

InWhite4You sa...

Verkligen vacker och uppiggande färger i din fina krans. Gratulationer till vinnaren. Ha en fin helg.
Kram Lena

tatjana sa...

very nice, so beautiful!
Big hugs from Tatjana

Rummet för välbefinnande sa...

Tack Marie - idag behövs den där kramen lite extra mycket....

Så fint det blev med provdockan. Den är verkligen en favorit :)

Nä, nu kanske jag skulle gå ut och binda mig en krans?!?!... Precis som du skriver så är det så fint sätt att samla tankarna på. Men, då blir den inte så ljuvlig som din krans, det är då ett som är säkert. Kransen du hade gjort till loppisen var också helt underbar.

Ha det riktigt bra!

Kram Mia

Sivs hus sa...

Hei, WOW for en himmelsk blomsterkrans:-) Super lørdag! klem Siv:-)

veronicasvita sa...

Vilken underbar krans och vilken sommarkänsla du bjuder på!!
Stor kram Veronica

Gabriella sa...

Åh så vacker krans!

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Grattis till vinnaren! En sån härligt somrig krans :-)

/Annika

Home Bohemia sa...

Grattis till Anette:)) Fina blomsterbilder:)) Kram Maria

Bohemian sa...

This Fresh Floral Wreath is one of the prettiest I have seen... and it must have smelled Divine!

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Anonym sa...

Oj, ett stort tack för att jag vann, blev så förvånad. Jag bor i Mariestad så det brukar bli en tur till Hjo varje sommar, god glass och fina småbutiker. Självklart kommer jag även in till din butik och tittar. Jag kommer tillbaka till din sida, är inte alltid jag skriver något på din blogg men dina bilder på inredning inspirerar.
Jag skickar min post adress till ditt mail. Stort tack.

Med vänliga hälsningar Anette Meg Carlsson.