måndag 7 maj 2012

Tack!

Ny vecka, men i tankarna är jag fortfarande kvar i helgen som gick. Wow så otroligt mycket folk som hade tagit sig till Hjo och loppisen!!!!! Känns helt fantastiskt! Och vi har redan bestämt att det blir en ny loppis nästa år, det var vi rörande överens om allihopa efteråt.
Bilderna idag kommer givetvis från loppisen. Så här såg det ut innan det vällde in folk i trädgården, efteråt var det inte mycket saker kvar. 





Ett stort TACK till alla er som besökte oss (önskar att man hade mer tid att prata med er allihopa). Ett stort TACK även till mina underbara vänner Mia, Mia, Carina, Anna, Pernille, Nellie, och Sandra, utan er ingen loppis. Sen vill jag även skicka en JÄTTEKRAM till min man, min mamma och hennes make för alla timmar ni har hjälpt mig för att vi ska kunna genomföra det här arrangemanget, det finns inga som ni!!!!

Kram Marie
Ps. Till dig som stal saker i butiken, du gjorde mig så otroligt ledsen. Jag hoppas du skäms varje gång du använder dina tjuvade saker!!!!

42 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Det var jätteroligt att komma till loppisen och så mycke fina saker
och mycke folk verkligen roligt för er ser fram emot nästa år!
Ha en jättefin Måndag
Kramar Tina!!!

Rummet för välbefinnande sa...

Tack för en supertrevlig helg Marie. Ja ni har verkligen jobbat för att få till allt så bra. Ser redan fram emot nästa år...
Så tråkigt med oärliga människor. Hoppas samvetet kommer ikapp....

Hälsa alla och tacka från mig! Så får du ha en bra vecka.
Kram Mia

Anonym sa...

Tack själv Marie. Det var en fantastisk dag, och tack till er som tålmodigt stod i kö både för att komma in och ut ur butiken.Det var också så roligt att återigen träffa dina vänner, och jag bokar mej här och nu till att stå i butiken nästa år igen.Däremot blev jag otroligt ledsen då du upptäckte stölden i butiken.Det var ju saker som kostar mycket pengar.Att passa på när butiken var full med folk var lågt. Hoppas du som stal sakerna har samvete att göra rätt för dej efteråt, om inte, hoppas jag det svider ordentligt när du använder dem.
Men till er andra ärliga, gulliga och trevliga människor som jag fick chansen ätt möta. Tack, ha en härlig sommar så ses vi nästa år igen. Maries mamma.

LantlivsAnette sa...

Åhh vad roligt att det blev lyckat..men att en tjuv kom också..jaa fy..det var inte roligt alls..hur kan man bara..
Kraaam Anette

Johanna Stålros sa...

Men så kul för alla som kunde ta sig dit!!! Ser genast ett par saker som jag kunde tänka mig att köpa;) Fyy vad tråkigt att någon stal...
Varm kram

Nellie sa...

Stora kramen till alla er som ordnade allt! Lika trevligt denna gång trots att det lättade i tälten ibland. Och det verkar som idel lovord fr de som var där. Ser fram emot nästa år! Så tråkigt att en del sabbar för andra, och inte kan skilja på mitt och ditt!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Tack för en jätte fin Loppis !
Så kul att se frammemot ett nytt ! :)

Menar du att det finns så dumma människor som stjäl ?
Fy så tråkigt !!!!

Hoppas att den kommer tillbaks med sitt dåliga samvet!

Vi hörs ! Hoppas att vi kan ses snart ! Kanske vill ni fika nåndag? :)
Kram.kram

jag har ju bullar ibfrysen iallafall än så länge ! ;)

Hälsa alla ! Kram

pernilles.com sa...

Tusind tak for en super fantastisk, dejlig dag hos jer.
TAk for at vi må være med til denne: "ÅRETS loppis" i Sverige :-)
Vi glæder os allerede til næste år. Også tak til din familie, I har SÅDAN knoklet for dette arrangement. TAK. Knus og Kram Kurt og Pernille

LissasVita sa...

Har läst om eran loppis på flera bloggar ....så härligt det ser ut...önskar jag varit där....Kramen Lisbeth

amelie sa...

Hej marie!
Tusen tack För en helt ljuvlig loppis! Det var så värt att åka alla de milen för att få springa tunt i din trädgård och försöka roffa åt sig allt! ;p
Din butik är sååå vacker och i sommar ska jag försöka komma upp till dig när du har öppet så att jag kanske kan gå där i lite mer lugn och ro.
Fyyyy för den människa som tog saker i din butik! Usch hur kan man?? ;(
Ha en fin vecka Marie! Kram amelie

Lilla Majken sa...

Vad jag önskar att jag varit där, tyvärr hade jag inte möjlighet att komma till din fina loppis.

Kram Therese

Mariette sa...

Vad roligt att det blev så lyckat!!! Och vädret var ju också bra!
Måste kännas toppen när många timmars slit ger belöning och så positiv respons!

Mindre roligt dock med folk som stjäl...som tur är är de flesta ärliga tack och lov!

Må så gott!

Kram Mariette

Anonym sa...

Åhh jag hade verkligen velat komma till din fina fina loppis men eftersom min lilla loppa fyllde 8 år igår så vart det kalas här hemma istället! Men jag får ladda inför nästa år istället :))

kram Åsa i Jönköping

Lilla Blanka sa...

Hej fina Marie!

Tack igen för allt, det var verkligen en otroligt härlig helg!!! ♥

Kraaaaam
Mia

Hemmet i Vitt sa...

Synd att det är så långt till Hjo från Västerås, annars hade jag också kommit :) Bara via bilderna så ser jag jätte många go bitar som jag hade velat sätta tänderna i!

Tråkigt att höra om den oärliga människan som uppenbarligen inte har någon som helst skam i kroppen!
Hoppas du trotts allt får en underbar vecka!

Kram

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Tack snälla för en jätte trevlig loppis. Jag och mina två vänninor fyndade jätte fina saker. Jag själv köpte bland annat stegen från din fina butik.
Ser fram imot nästa års loppis!
Mycket tråkigt med oärliga människor.
Vi får hoppas att personen mår väldigt dåligt och för hoppnings vis lämnar tillbaks sakerna.
Ha nu en så bra dag.
Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Ååå så mycket fint jag ser på bilderna..önskar såå att jag varit där!!
Härligt att dagen blev lyckad men jag blir ledsen när jag ser att ett grått moln förstört lite av glädjen!!

En varm kram till dig goa Marie!!

//Sanne

Photo by Maria sa...

så mycket fina saker.. Önskar jag hade kunnat tagit mig upp..

Men vad är det för en människa som stal från dig =( Fy vad trist..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Anonym sa...

Tack Marie för en underbar Loppis fm.!
Riktigt spännande att stå i den långa kön och bara vänta på att få gå in i din fina trädgård och träffa er.
Så mycket fint ni hade ..men oj vad snabbt det såldes.
Jag är iaf så nöjd med mina inköp och så kul att se er igen.

Fruktansvärt att läsa att någon har stulit grejer i din affär!
När ni har jobbat och ordnat allt så fint för att göra en trevlig loppis så hoppas jag att den som tog grejer får så dåligt samvete att den ordnar upp det med dej!

Stor kram från Kia

Elna sa...

Oj så många fina saker där fanns. Jag förstår ni hade jätteroligt och vilken kul idé. Du får ha en fin dag.

Kram
Elna

fia sa...

Å vilken härlig lopps . Hoppas att ni har den nästa år och hoppas att jag har vägarna förbi.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det såg ut att vara mycket fint där på loppisen. Ska försöka komma nästa år...och vara med och slåss. Men jag måste nog träna upp mig lite först :))
Synd att det blev ett smolk i glädjen med stölden. Himla tråkigt sånt där...
Kul ändå att det gick bra!
Kram
Marie

Margareta sa...

Hej Marie!
Vilken trevlig loppis detta år också!Förstår att det är ett otroligt arbete bakom.Ser fram emot nästa ....
Jag är så glad för mina inköp.
Jag pratade lite med din trevliga mamma och Elsa.Nu har jag 2 plantor med stockrosor också som är förknippade med dom.Extra roligt när man vet var en planta kommer ifrån.Sen är det ju hantverk bakom också,när någon plockat frön och sedan satt och drivit upp....

Hur kan människor själa i denna miljö..Det är för mig ofattbart.Måtte samvetet vakna...

Ha det bra ni alla i familjen!!
Kram Margareta

Liten Bod sa...

Det ser fantastiskt ut alltihop! Någon gång kanske jag kan ta mig förbi :) Den rostiga korgen på sista bilden är precis en sådan som jag förlorade på en nätauktion och har grämt mig sedan dess. Tråkigt med tjuvar, hur tänker folk? Vi får lita på att karma ger igen... Kram, Tina

Tinas vita bo sa...

Vad kul att det var såååå lyckat!!
Hade så gärna varit med, men jag bor ju lite väl långt borta...

Fyyy vad trist att det finns så nedriga människor som måste stjäla!!!!

Ha en fin vecka
Kram Tina

Tre Engler sa...

Hei!
Så utrolig mye herlige saker:) skjønner hvor jeg skulle vært:) noen sånne loppis har vi ikke i Norge.
Var mye jeg kunne tenkt meg her ja:)
Ha en god kveld

Klem merete

vitaspets sa...

Hoppas att tjuven skäms fyyy fan
Kram Karina

Made in Persbo...Carina sa...

Tack än en gång för ert fina arrangemang. Så lyckat det blev trots vind och lättande tält :)
Men så ledsamt att det var någon som stal från butiken. Man vill ju tro alla om gott men det går tydligen inte.

Ser redan fram emot nästa års loppis :)

Kram kram till dig och hela familjen.
Carina

Mina drömmars hus sa...

Åh vilken succé det verkar ha blivit. Tror jag det....
Önskar att jag varit där, så mycket som skulle ha fått få följa med mig hem.
Så tråkigt att läsa att någon stal ur butiken, fy!!!
Kram
AC

Lövbacka sa...

Nu följer jag din blog på Bloglovin, så nu kommer jag inte missa nästa loppis! Ser jättefint ut - grattis att det gick så bra!
Pernilla

Annas skattkammare sa...

Stort tack till dig Marie som ordnar detta roliga arrangemang, det är helt otroligt vadmycket folk det var! Förstår att man inte hinner småprata med så mycket kunder. ;) kommer gärna till butiken och pratar mer en annan dag. Så tråkigt att någon stal av dig! Fy för sådana människor! Stor kram!

Cathrin sa...

Fantastiskt trevlig loppis måste jag säga.....kunde tänkt mej en timma ensam bland alla godbitar innan allt folk rusade in....men så funkar det ju inte, men önska kostar ju inget. Usch och fy för oärliga människor, hurra för härliga tjejer som dej. Kram Cathrin

Sara sa...

Hej vännen =)
Jätteroligt att komma och hälsa på dig och eran fina loppis!
Vi stod snällt i kön och väntade med alla andra så när vi väll kom in var det så mycket folk så jag fick ingen driekt ro att titta bland alla andra glada människor =)
Men det gjorde inte så mycket, jag handla av dig och en annan ;) Tänkte jag skulle presenterat mig men du hade så fullt upp och jag är lite blyg av mig ;) *fniss*
Men väldigt lyckad dag hade vi iallafall och vi åkte till loppisen vid Forsby Kyrka på vägen hem och där shoppade vi som tokar ;)
Men fyyyyy!! Hur kan någon vara så dum mot dig??!!
Hoppas verkligen att dom skäms rejällt! Synden straffar sig själv ska du se!
Hoppas att dagen var bra trots att det tråkiga hände.
Massor av kramar ifrån mig

Anonym sa...

Hej! Å vad det ser spännande ut på din loppis! Såå mycket fina saker! önskar att jag kunde åkt till dig men jag kunde inte pga. mitt arbete. Fick du några saker kvar? isf. kanske du kan fota dem? skulle kanske kunna få köpa något som blev över? då kan ju jag kontakta dig.
MVH Lotta

Home Bohemia sa...

Hej,

Såå fint ditt loppis ser ut...nästa år bara måste jag komma även om det är en bit att åka:))...och ser jag någon tjuva
så vet jag inte vad jag tar mig till...FYY!! Kram Maria

STENLYCKA sa...

Kram på dig Marie och tack för en härlig loppis!!
Till nästa år skall jag komma lite tidigare för det var ju nästan rent på borden när jag kom och till butiken var det jätte lång kö så det hoppade jag över denna gång. Får komma någon annan lördag.
Tråkigt att höra att alla inte kan skilja på mitt och ditt.Jag blev så ledsen för din skull som hade fixat och öppnat din trädgård för oss och så skall man behöva läsa om oärliga människor.
Än en gång TACK!
Kram Raina

Norr om Köpenhamn sa...

Fy vad trist med oärliga människor!! Att man bara vågar? :o(
Men ni ser ändå ut till att ha haft en härlig dag i din trädgård. Kul att så många kom och att nästan allt gick åt :o)

Finfin svart lampa har du också hittat. Känner igen mig...hihi. Tänkt till butiken, men hamnar i egen ägo ;o)
Kramis på dig
Ulrika

Älskade pion sa...

Men Guuuuuuuuuuuuuuuud,vad mycket fina saker.Vad tråkigt att allt skulle sluta med att någon inte kunde hålla fingrarna i styr.Kram Ulrika

Camilla sa...

Genom att bara titta på bilderna så kan ja tänka mig att jag hade nog fått en del med mig hem. :-)
Tråkigt med folk som inte vet skillnaden på ditt i mitt. :-(

Hatty sa...

Oj! så mycket fint... där hade jag velat vara, hade säkert kunnat fynda massor av fina saker...:)

Ulrika Lundin sa...

Hej, jag och min familj brukar semestra i underbara Hjo varje år och jag undrar om du har någon sommarloppis på gång? Med vänliga hälsningar Ulrika

Marie sa...

Hej Ulrika!

Ingen sommarloppis tyvärr, utan det får bli loppis i maj nästa år igen.

Hälsningar Marie