fredag 29 juni 2012

En epok är över...

Vilket fantastiskt sommarväder vi fick igår, underbart! Hoppas att den här dagen kommer att bjuda på något liknande, ser iallafall lovande ut nu tidigt, tidigt på morgonen. Idag några bilder från sovrummet där det har kommit upp några bilder på barnen på väggen bakom sängen. Fotona tog jag i höstas bland alla löv i stadsparken här i Hjo och med Vättern i bakgrunden, flickorna iklädda sina rosa utklädningskläder.

Kanske hamnar fotona i ramar framöver, men tillsvidare hänger de lite snett och vint i gamla pappersklämmor.

Idag gör Vera sin allra sista dag på förskolan, känns minst sagt som om en epok är över i våra liv. Nu har vi inte längre några små barn utan istället två stora skoltjejer. Vera (och Elsa när hon gick där) har alltid glatt skuttat iväg till sitt  "dagis" och sina älskade fröknar varje dag under de här åren. Bättre avdelning kunde man inte ha önskat sig för sina barn, så mycket trygghet, värme och glädje. Jag som är en sån lättgråten typ vet redan nu att jag förmodligen kommer fälla en tår eller två när det senare idag är dags att tacka för dessa underbara år.

Önskar er alla en fin helg!
Kram Marie

31 kommentarer:

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Sikke nogen smukke billeder:-)

Ha´en dejlig weekend

Knus Susi

Mina drömmars hus sa...

Förstår om du har dubbla känslor. Mot nya roliga mål.
Så fina bilder du lyckats fånga, passar så fint där dom hänger.
Önskar dig en skön helg.
Kram
AC

fem barns mamma sa...

Känner igen det där, är ett stort kliv i deras uppväxt, iaf för mig:-)
Såå fina bilder, passar bra där i sina klämmor tycker jag!

Önskar er en skön semester!
Kram Emma

G:a Affären sa...

De där fina bilderna med flickorna i parken kommer jag så väl ihåg!
Ja, det känns i hjärtat när barnen går över tröskeln till något annat. Skönt ändå att de har haft det så bra och det har säkert stärkt dem inför det nya som väntar.
Vid sådana här avslut förstår jag jag mycket väl om tårarna kommer!
Kramar
Cia

Anonym sa...

Underbara bilder på dina fina flickor Marie. Och så fint sovrum. Sängen liknar den jag fått förmånen att sova i nu på semestern.
Jag förstår att du har blandade känslor, nu när en epok är över och din lilla tjej går mot nya mål i livet. Min stora tjej ska börja gymnasiet.
Kram Marita i Björkhagen

mormorMärtas sa...

Härliga bilder på Elsa och Vera♥

Jag jobbar ju också i förskolan och har 9 sexåringar som vi lämnar över till förskoleklassen nu..... Stora personligheter som man känner utan och innan och det känns i hjärtat när de säger hej då. Härligt att lämna över trygga, glada, nyfikna, förväntansfulla människor men det blir tomt...

Vad somrigt ni har det i sovrummet nu, och den gröna färgen på pallen.....♥

Kram Annika

Ljuva Magnolia sa...

Mycket fina bilder, älskar svartvitt, snyggt med klämmorna tycker jag.
Förstår att det måste kännas lite sorgligt med avslutningen på Förskolan..

Ha en fin fredag :)
Catta

Älskade pion sa...

Vilka söta prinsessor.;)Min tjej gjorde också sin sista dag på dagis här för ett tag sedan.....känns lite konstigt,men roligt också.Hon ser jättemycket framemot att börja skolan.Kraaaaaam Ulrika

Designe sa...

Superfina bilder och snyggt upphängda tycker jag!:) Åh, har ni sommar?! Här är svinkallt..burr...så det kan bara bli bättre! Kram :)

Passagården sa...

Vilket rofyllt och fint sovrum och härliga bilder! Här har vi tagit oss igenom ingråtningen hm.. jag menar inskolningen på förskolan och kommit till det där glada skuttandet till dagis.
Önskar er en skön sommar!

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbart vackert sovrum!
Kram

Tre Engler sa...

Hei!
Så herlige bilder og for en kjempe idee å henge de opp på:) det likte jeg godt:)
Herlig bilder og den lampe og stol var skjønn:)
Ha en strålende helg

Klem Merete

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint sovrum.Kanon fint med svart vita bilder på dina söta prinsessor.Förstår att det känns i ditt hjärta att få två skoltjejer.Ha en fin och mysig fredag.Kramar Rita ♥

Lottas Fotografi sa...

Känner igen mig. Här tog dagisepoken slut förra veckan. Lite vemodigt att lämna alla gulliga snälla fröknar. Men lilleman ser fram emot lekis och fritids.... Bara mamma som måste vänja sig vid tanken lite! ;)
Trevlig helg!
Kram Lotta

Fia sa...

Känner igen det där..
När min minsta flicka slutade dagis så satt vi o kollade i hennes pärm, o jag satt o smålipade mest hela tiden...;) Såå jobbigt att säga hejdå o avsluta det som varit, men samtidigt härligt att barnen fått vara lyckliga o utvecklas på en sån bra plats! Ha en härlig helg ♥ Kram fia

LOPPISLIV sa...

Vad fint med svartvita foton på rad sådär!! Ja jag minns när min dotter slutade, på lågstadiet särskilt, usch så ledsamt, för det var vår sista lilla skatt. Jag och en annan mamma hade rena tårkalset på avslutningen, kunde knappast säga hejdå och tack till fröken, ja hon grät hon också...En epok är det, allt har sin tid, men jag minns just den avslutningen väldigt speciellt :-)) Kraaaam Paula

Lilla Blanka sa...

Himla fint med fotona sådär i klämmor, Marie!

Bilderna på tjejerna är riktigt fina, och extra snyggt sådär i svart-vitt :))

Kram
Mia

Grodmamman sa...

Härliga bilder på era döttrar!:)
Vår dotter var sista dagen på fritids idag!!! Jösses, vart tar tiden vägen?!? Det är bara att inse att man inte har små barn längre.
Kram

Mariette sa...

Vad fint Marie...

Gillar som du hängt upp dem!

Ja det är lite sorgligt och vemodigt det där med att tiden går och de blir större...Tur att man tar mycket kort!

Ha en härlig helg!

Kram Mariette

Made in Persbo...Carina sa...

Hej raring!
Samma här. Lukas börjar 1:an i augusti, och det
känns konstigt att få ett skolbarn "på riktigt".
Hur ska han klara att sitta still med sina myror i baken???
Så fint med fotografierna över sängen...och det svarta
väggpartiet i köket! Ursnyggt! :)))

KRAM KRAM
Carina

Fröken Tindra sa...

Vilka härliga foton! Kul idé med kläderna och i svartvitt. Väldigt effektfulla men ändå enkla foton. Dem gillade jag!
Hoppas att du inte grät för mycket idag då. =0)
Ha en skön helg!
Kram!

Ett Vitare Hem sa...

Å vad fina bilder!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Casa of Mia sa...

Fina bilder! Känner igen mig, alltid lite vemodigt med förändringar, kram

Johanna Stålros sa...

Så snyggt med den svarta kontrasten som fotona ger!! Stadsparken den är bra fin den, för att inte nämna dina fina tjejer;) Önskar dig en skön lördag. Kram

Anonym sa...

Hej sötaste Marie!
TACK för din återkomst! Hoppas att du har fått den behövliga vila och tid som du önskade och att du nu är full av energi, inspiration och glädje till all din kreativa fina ådra och blogg!
Glad sommar, kram Zazza Susanne Jebara

Brit sa...

Lovely photos ! Summer greetings from France !

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
javisst går tiden fort..men skolan e roligare än förskolan :) fina bilder.......
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...
redan 71 fina bloggar med..
VÄLKOMMEN
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina foton på tjejerna, jag tycker det var snyggt och hänga upp med klämmor. Härlig grön pall har du också. Och jag förstår så väl om avskedet från förskolan blev med en tår, men säkert glatt också.
Kramar
AnnaMaria

Made in Persbo...Carina sa...

Ja men det klart att du ska följa med till Anna-Karin! Vilken bra idé! Vi får ta en utflykt dit snart :)))

Kramar, Carina

Iris sa...

Jättefina bilder, jag gillar upphänget riktigt mycket, och att bilderna är svartvita.. och den gröna lite fulsnygga pallen som du har bredvid sängen.. ja jag gillar en del här :)

kram /iris

Lina sa...

Hej, jag skulle behöva din hjälp med att säga vilken hårfärg jag skulle passa i. Finns ett inlägg som handlar om det med en bild på mig. Kolla gärna och säg sedan vad du tror jag skulle passa i. Kram! :)