måndagen den 18:e juni 2012

Hej!

Bloggpausen blev visst lite längre än jag hade tänkt från början. Tack för alla söta kommentarer, mail, sms och telefonsamtal under tiden. Många har varit oroliga att något särskilt har hänt, men så är det inte, jag kände bara att jag var i stort behov av att bara vara och tanka ny energi. 
Nu har en del av rosorna i trädgården börjat blomma och jag njuter för fullt och än en gång förundras jag över hur fantastisk naturen är. Det blir många rundor i trädgården varje dag nu, insupa alla ljuvliga dofter, titta på allt det vackra och känna total harmoni.
Önskar er alla en fin vecka!
Kram Marie

38 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Härligt!!!
Det låter så gott Marie. Jag kan tänka mig att trädgården är ljuvlig nu. Jag kom på mig själv med att sakna pioner här. Ja de är så speciella tycker jag. Men de jag köpte med hem från Ledreborg stod sig bra här hemma så då fick jag njuta iallafall.
Gott en en liten paus

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi det blev fel men det skulle stå att det kan vara gott med en liten paus ibland :)
Kram Mia

LissasVita sa...

Ja vår naturen är läkandeoch kan sannerligen ge oss ny energi....så tacksam över det! Kramen Lisbeth

Loppe sa...

Hej Marie
Velkommen tilbage :))

Så fine roser... mmmmm....

Håber du har fået lidt ny energi
Ha en bra vecka
kram
Loppe

LantlivsAnette sa...

Härligt att du är tillbaka, har saknat dig !!
Kraaam Anette

Lilla Majken sa...

Vilken lycka att kunna hämta så vackra rosor från trädgården. Själv har jag en del att lära, mina rosor vill inte växa alls. Välkommen tillbaka!

Kram Therese

Min-Hus sa...

...looks very nice!!!

Hugs Anja

Hagagården sa...

Underbart vackert!!!!!!!!!!
Stor kram och trevlig midsommar
Ninni

Livet på Vestergård sa...

Så vackra rosor! Jag väntar på att de ska börja slå ut i vår trädgård.
Kram Kicki

Lilla Kullan sa...

Underbara bilder.:-) Stina

Syster vit sa...

Välkommen tillbaka med ny kraft och energi :). Visst är det härligt med denna underbara grönska, går förbi min nyinköpta ros dagligen för att kolla in knopparna, rosa fyllda ska dom bli...så spännande.
Fin vecka till dig också
Kram Liselott

Anonym sa...

Hej, rara Marie!
Kul du är tbx igen! Jag försöker följa din fina blogg men har varit dålig på att kommentera på sistone.
Numera har jag så lite tid över för datorn. Maken kom hem den 31 maj och det är ett heltidsjobb dygnet runt. Den 25 ska han tbx till rehab så jag får 1 vecka för mig själv. Det kommer att fortlöpa så hemma 3 veckor till rehab 1 vecka (växelvård).

Ha en fin start på veckan!

Varma måndagskramar
/Renate

Sophie sa...

Great pictures - are those from your garden? Amazing!

Hulda sa...

Godt at du er tilbake, Marie! Har tenkt på deg! :) Vakre roser fra hagen din, så skjønt. Utrolig fine der i den store vasen.

Johanna Stålros sa...

Kul att se ett litet livstecken;) Underbara bilder, man får verklogen passa på att njuta ute nu. Kramar

AnnaHelena sa...

Oh, HJÄLP så vackra rosor!

Kram // AH

Lilla Blanka sa...

Härligt att du är tillbaka igen, Marie! Jag har saknat dig <3

Underbart med rosor igen, me LOVE!!!
Kram
Mia

Malin - stjärnflocka sa...

Hej! Vad roligt att "se dig" igen!!!
Så underbara rosor!
Kram

vitaspets sa...

Härliga bilder ...
Kram Karina

Sara sa...

Åh ja din vackra trädgård =)
Loppisen var jättemysig men jag fick massor av inspiration av din trädgård när vi var och hälsade på ;)
Fina bilder du tagit!
Jag har en rosknopp som slagit ut här i trädgården,får vänta lite med att ta in några ;)
Hoppas att veckan blir mysig.
Kramar ifrån mig

Pauline sa...

The colors of these roses are so soft and very romantic.
New energy is good !
Hugs, Pauline

Älskade pion sa...

Ja ibland behöver man "tanka" lite.Skönt att höra att du mår gott och är tillbaka.Fina bilder!!!!Kraaaaaaaam Ulrika

Thuis Thuis sa...

Hej, just stop by your bolg. And I love it.
Will follow you.
Enjoy your day.
Love, Annette

Margareta sa...

Hej Marie!

Underbara rosor...bara att njuta.
Så roligt att du är tillbaka igen,men ibland måste man stanna upp och sakta in.

Önskar dig och din familj en härlig midsommar!!

Kramar Margareta

Bleudelavande sa...

Oooohhh Marie those roses are soooo beautiful!!!!!
Nice evening.

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Underbara rosor! Glad midsommar!!! Kram Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Välkommen tillbaka gumman :)))
Du har de ljuvligaste rosor...och så många.
Drömmer om att plantera fler här hemma :)

Kramar, Carina

LOPPISLIV sa...

Så härligt det låter med en blommande trädgård, jag måste försöka få lite mer blommor till vår trädgård också, låter helt ljuvligt att kunna gå omkring och titta o lukta på alla blommorna, så rogivande på något sätt. Välkommen tillbaka till blogglandia igen efter din lilla paus :-)
Kraaaam Paula

kråke sa...

Skönt att få tanka lite ny energi:))) Dina bilder är ljuvliga:)) Ha en härlig fortsättning på veckan fina du:)))

kram kråke

Clary sa...

Tillbaka med bilder som heter duga .... Dina bilder är som finaste tavlor ... Underbara .... Kram farmorannasarv

Sofia sa...

Sååå underbara rosor! och vackra bilder....
Önskar dig och familjen en härlig
midsommar!
Stor kram
Sofia

Anonym sa...

Varifrån kommer din fina jeansjacka?
Tacksam för svar, Erika.

G:a Affären sa...

Så bra att du fått tanka ny energi, naturen och trädgården är den bästa källan.
Ljuvlig rosor du visar oss!
Önskar dig god energi,
kramar Cia

Hanna sa...

Så vackra blomster.
Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Marie sa...

Hej Erika!

Jeansjackan kommer från Benetton, köpt för många, många år sedan.

Hälsningar Marie

Cattis sa...

Jag älskar rosor och du har lyckats så bra med dina rosbilder!

Kram Cattis

Anonym sa...

Åh vilka vackra rosor!! Vilken sort är det som du visar oss på dina vackra foton?! Ljuvligt romantiskt och färgen är helt bedårande på rosen.

Tack för dina fantastiska foton och all vacker inredning du visar här på bloggen<3

Trevlig sommar!!

Kram
Sanna

Marie sa...

Hej Sanna!

Tack för dina snälla ord, blir så glad!!!

Rosorna på bilden heter Frülingsduft, doftar helt ljuvligt!

Trevlig sommar till dig också!
Kram Marie