måndag 2 juli 2012

Slöjdmässa, butik och så lite bilder.

Hej, hoppas ni har haft en bra helg? Vi har haft det toppen, hunnit med en massa, bland annat en snabb tripp till Danmark för att hämta hem saker till butiken. Nu ska jag bara jobba tre dagar till, sen börjar den efterlängtade semestern, härligt! 
Till helgen invaderas Hjo av folk då den årliga slöjdmässan går av stapeln. Runt 300 utställare  återfinns då i vår vackra stadspark där de visar sitt hantverk, detta är för övrigt en av Skandinaviens största hantverksmässor. Här kan ni läsa mer!
Min butik kommer vara öppen och denna gång har jag öppet fre-sön, alltså 6-8 juli. Öppettiderna kommer också vara lite annorlunda, öppnar redan vid 10 och sen har jag öppet minst till kl. 16, men förmodligen längre. Har massor av nya saker i butiken, bland annat en del utav det ni ser på dagens bilder. Återkommer med bilder från butiken längre fram i veckan.
Önskar er alla en fin sommarvecka!
Kram Marie

30 kommentarer:

fianathome sa...

Vilka underbara saker från din butik. Jättehärliga inspirationsbilder. jag blir så sugen på att köpa - var är din butik?
ha en skön måndag
kramelikram
Fia

Annica-Hilmas hus sa...

Härligt med Danmarkstur!
Tror säkert att du hittade massor med fint!

Ha en solig o fin dag!

Kram Annica

Malin's Hus sa...

spännande med danmark, har inte varit där på evigheter :) lycka till med bra försäljning :) KRAAAAAM

Prinsesse Elin sa...

Utrolig vakre ting du har tatt bilder av. Danmark er et land jeg liker å kjøpe møbler i. Men Sverige er ikke så langt unna det heller.

Jeg måtte bare innom for og ønske deg en deilig mandag. Klem:)

Lottas Fotografi sa...

Det låter så roligt med egen butik och att åka till Danmark på inköpstur. Kan tänka mig att du hade många fina saker med hem :)
Kram Lotta

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilka underbara kaminspeglar :-)) Ha en fin start på veckan! Kram Paula

LantlivsAnette sa...

Nämen såå roligt..och du, jisses vad fina saker du visar idag !! Kraaam Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Underbara bilder Marie <3
Hoppas ni får fint väder till helgen.
Jag har gått på semester nu och det känns oerhört gott. Förstår att du längtar nu....
Kram kram Mia

Ljuva Magnolia sa...

Ljuvliga bilder du visar, härlig patina på möbeln och speglarna och så fint med blommorna i glasflaskan.

Kram Catta

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Åh va fina saker! så synd att jag jobbar och inte har tid att komma till din gulliga butik. Men det får bli en tur en annnan gång. Må så gott
Kram mia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder visar du idag.Härlig med en tur till Danmark.Ha en fin sommarvecka.kramar Rita ♥

Photo by Maria sa...

Helgen har bestått av jobb men är ledig nu istället =)

Så fina bilder..

Kram Mia

Syster vit sa...

Kanonfin bild, tänk om man kunde möblera ute i trädgården, men då får det ju sluta regna förstås ;).
Kram Liselott

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tänk att det är ett helt år sedan jag besökte din butik, för det var samma helg som slöjdmässan och det var såååå varmt...

Underbara bilder på vackra saker=) Mina pioner blommar också nu...och jasminen...nu kan tiden få stå stilla ett tag.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Sofi sa...

Hej Marie!
Så mycket fint du har i din butik! Hoppas det kommer mycket folk och handlar i helgen:)
Kram på dig

Designe sa...

ÅH va snyggt! Såå himla fin nött möbel med passande attiraljer på med nött och underbara pioner! såå vackert! Ha det gott! kram

Magdalena sa...

ååhhhh.. så nyyydelig!! slike speil ønsker jeg å ha!! vakre bilder!
klem og fiiin sommer :)
magny

mormorMärtas sa...

Underbara saker du hittat!
Ha en bra vecka!
Kram Annika

Lilla Majken sa...

Så vackra bilder, Marie. När du säger det så kan vi nog ha setts på Lustfyllt i den "lilla butiken". Vi åker säkert till Jönköping under semestern, skulle vara så kul om vi kunde träffas!!!

Kram Therese

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Ahh ljuva kaminspeglar..!

Skönt med nedräkning nu va? ;)

Kram, ses snart!
Mia

Johanna Stålros sa...

Vilka underbara speglar...ev kommer jag hem en helg i augusti, då hör jag av mig så vi kan kolla om vi kan ses. Kram Johanna

Vida sa...

oj oj vad vackra saker du har på bilden;) och färgen på skåpet är ju bara en dröm;))
ha det gott med familjen i sommar och njut....

Vidaplockarblåbärskram

Anonym sa...

Åhhh i helgen kommer jag göra ett besök i din mysiga lilla butik eftersom jag alltid åker på slöjdmässan!!

Kram Åsa i Jönköping

Tre Engler sa...

Hei!
For noen vakre ting du har hentet til butikken:) likte alt utrolig godt, dette er akkurat meg:)

Klem Merete

LissasVita sa...

Så undrebart blått skåp....jag har nån förkärlek för just sådana....men vad katten man kan ju inte fylla huset med dem... Kramen Lisbeth

Annas skattkammare sa...

Åh typiskt, jag som ska till Halmstad i helgen.. Får sukta över bilderna från butiken istället.. :) kram Anna

Sara sa...

Åh vilka fina bilder du tagit!
Skulle bara tipsa dig om min tävling jag har så kan du vinna en liten vit söt brandsläckare.
Hoppas att du får en fin dag!
Kramar ifrån mig

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hvor er det nogen smukke sager, den kommode gad jeg godt eje.

Ha´en skøn dag

Knus Susio

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Åhhh jättefint!!! Kram Anna

Vardagskärlek sa...

Åh vad jag önskar att jag bodde närmare dig så jag kunde komma till din butik i helgen! Var hos dig på loppisen i maj men det var så lång kö in till butiken och jag hade en småtrött liten dotter med mig så jag fick aldrig chansen att kika in:( En annan gång får jag hoppas!

Kram Johanna