fredag 27 juli 2012

Sol, bad och så lite öppettider

Åh vilka härliga sommardagar det har varit den här veckan, underbart! Vi har badat, umgåtts med Sandra med familj, varit en tur till Gränna/Visingsö, badat lite till och så har vi fortsatt med altanbygget.
Dagens bilder är dock tagna när vi var i Belgien för några veckor sedan. En dag tillbringade vi vid havet. Det var soligt, men inte så varmt så man ville bada, och så blåste det en del. Men man kan ju hitta på annat på stranden, Elsa och Vera hade fullt upp med att plocka snäckor och stenar. Nu återfinns deras fynd här hemma i en glasburk och påminner oss varje dag om vår härliga semesterresa.



Imorgon lördag (28 juli) har jag extraöppet i butiken kl. 11-16. Vill man ta en tur hit till Hjo så kan jag även tipsa om att det är Antik och samlarmarknad i stan nu under helgen.

Ha en fin sommarhelg!
Kram Marie

Ps. Nu hittar ni min lilla butik på Facebook också.

14 kommentarer:

fianathome sa...

Vilka sötingar!!
Du är ju en fena på att ta bra plåtar.
Man kan riktigt känna de ljumma fläktarna på stranden.
Kramelikram
Fia

Ljuva Magnolia sa...

Härliga sommarbilder!
Jag skulle så himla gärna vilja åka till butiken, men det är så mycket man ska göra, får se när det blir!

Ha en fin dag,
kram Catta

Annas skattkammare sa...

Härliga strandbilder! Låter som ni njuter i fulla drag av semestern. Tyvärr jobbar jag imorgon, annars hade jag gärna åkt en utflykt till dig!
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så härliga sommar tjeJer ! Så fina bilder ! :)
På Elsa och Vera!
Härligt att ha minnen kvar. Snäckor älskar ju alla;)

Aj just det ...det är ju det i helgen. Kanske jag kan försöka slita mig från målarpenseln en stund imorrn ;)

Ha en skön fortsättning på veckan ! Hälsa alla !
Kramar Sirpa

Lantliv i Norregård sa...

Vilka fina bilder Marie!!
Så söta de är dina skatter:))

Ha det gott!
Kram Malin

Tre Engler sa...

Så herlige sommerbilder av ei vakker lita jente:)
Ser at dere virkelig har kost dere:)
Ønsker deg en herlig Fredag

Klem Merete

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Härliga strandbilder och söta små Sessor!

Försöker komma igång lite smått med att kommentera bloggar igen.

En trevlig helg önskar jag dig och familjen!

Fredagskram
/Renate

Hanna sa...

Så härligt det ser ut.
kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad mysiga strandbilder på dina töser!! Och så spännande med ert altanbygge, det kommer att bli kanonfint!! En riktigt stor altan vill jag också ha, vi byggde vår lite för liten har vi kommit på nu så här i efterhand, nästa sommar kanske vi åtgärdar det hela :-)) Ska bli jättekul att få följa ert projekt!! Ha det nu så mysigt i sommar värmen. Kraaam Paula

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder på dina söta sessor.Vad skoj att du är på Fb .Ha en mysig fredag söta du .Solskenskramar Rita ♥

Johanna sa...

Vad härligt det ser ut!

Ha en fin kväll,

Kram Johanna

Wickans Wäxthus sa...

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på!

Synd att jag bor så långt bort, annars hade jag mer än gärna besökt din butik! =)

Ha en fin lördag och hoppas på trevliga besök i butiken =)

Kram Wickan

Johanna Stålros sa...

Hej Marie, så härliga strandbilder från fina Gränna...Önskar dig en fin fortsatt söndag. Kram

kråke sa...

Så härligt, vilka fina sommartjejer:))) Roligt med altanbygge, spännande att följa:))

Kram på dig fina och fortsatt skön sommar:)

kråke