fredag 31 augusti 2012

Butik Vita Ranunkler - September

Den här veckan har bloggen fått stå tillbaka på grund av tidsbrist, men nu kommer  äntligen ett nytt inlägg här hos mig. Till helgen är det dags att ha öppet butiken igen (kl 11-16), ska bli så roligt! Den här gången kommer vi även ha en plantmarknad utanför butiken där man kan köpa massor av olika perenner för en billig peng. Växter som kommer finnas till försäljning är bland annat Japansk viva, Blå gräslilja, Stor blåklocka, Stjärnflocka, Jättevädd, Kamelontblad, Stor sorgklocka och många, många fler. Ni hittar mer info på min facebooksida.









Fredag och jag är ledig, härligt! Det enda inplanerade är ett besök hos frisören och så ska naturligtvis det sista i butiken fixas. Annars blir det en lugn dag så den här envisa förkylningen jag har dragits med ett par veckor nu äntligen kanske kan ge med sig.

Trevlig Helg!
Kram Marie

26 kommentarer:

Home Bohemia sa...

Din enda bokning idag var mycket trevligare än min...jag ska till tandläkaren!! Ser såå fin ut i din butik...en dag kommer jag förbi:))
Ha en fin helg/kram Maria

Lilla Blanka sa...

Gomorron fina Marie,

Såå mycket fint, IGEN! :))
På sätt och vis är det tur att du bor på "behörigt avstånd" för jag ser alltid en massa jag vill ha.

Tror att jag får maila dig igen ;) du anar säker vad det gäller, hihi

Kram och ha det gott!
Mia

Syster vit sa...

Tack för krya-på-dig-hälsningen och detsamma till dig. Det är jobbigt när det inte går över, man vill ju vara pigg alltid ;). Mycket fina saker i din butik som alltid. Dom lila rosorna är underbara är det från blomsteraffär eller egna? Jag har precis beställt den ljuvliga Bering Renaissance från nätet och längtar så tills den blommar..ja det blir ju inte förrän till våren tyvärr...lååångt dit. Trevlig helg
Kram Liselott

Margareta sa...

Ohhhh,så mycke fint!!
Riktiga glädjebilder!
Det kan jag behöva idag.Ska strax till tandläkaren och dra ut en tand-ack och ve.När jag sitter där får jag tänka på dina fina bilder.

Ha en bra helg!!
Kram Margareta

Mys och hemtrevnad sa...

så fint med gladiolerna nu när det går mot höst...kramis semlan

Anonym sa...

Hej, skulle vilja köpa den stora gröna fakiren och den blommiga tygasken som det ligger smycken och kors på .Skickar du? pris i så fall- på varorna och frakt-.Mvh LENA (lenakerkai@hotmail.se

Hulda sa...

Vakker høstlig touch over butikken nå. Likte så godt den fine skoleplansjen du har der. Skjønne bilder. Hjertedekorasjonen til bryllupet under her er helt praktfull!

Hanna sa...

så mycket fint, askarna...
Kram
HAnna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint visar du ,Hoppas att du kryar på dej ,inte skoj med envisa förkylningar.Önskar dej en skön och mysig helg.kramar Rita ♥.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Marie!!

Så fint du har gjort det i butiken..andas lite höst där nu!

Ha en fin butikshelg och krya på dig!!

kram kram Sanne

Millas hem sa...

Hej Marie!
Hoppas att det blir knökfullt i butiken i helgen! Vilken enormt vacker färg på rosorna. Spännande att läsa om ert bygge också. Hoppas att du får en skön stund hos frissan! Kraaam

Vida sa...

du har det så läckert i den livsstilsbutik..skulle gärna vilja besöka dej..ser ju en massa finfint som skulle passa perfekt hos mej;))

njut av din dag och ha en härlighelg:)

Vidadatorarbetekram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så mycke fina saker du har önskade för tionde gången Tt jag bodde närmare.
Ha en bra dag/ kram Theres

Norr om Köpenhamn sa...

Önskar dig en härlig helg i butiken!! Så fin du har gjort den som alltid :))

Kram på dig
Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket fint du har i butiken igen... Synd att man inte bara kan kvista över och kika. Men om det vore en bro över Vättern skulle det bli lite närmare :))
Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Så mycket vackert du har i din butik! Fortsätter att hoppas på att komma förbi en dag...

Så trevligt att också få köpa plantor.

Ha det gott, trevlig helg!
Kram Monica

Min-Hus sa...

...wonderfull!!!


Hugs Anja

Anonym sa...

Hej, Marie! Så mycket fint du visar och det finns massor jag skulle vilja ha i min ägo! Rosorna är underbara och färgen så fin.

Hoppas du får knökfullt med kunder och får sälja mycket! Krya nu på dig!

Fredagskram Renate

Tre Engler sa...

Du har bare så utrolig mye flott:) jeg ser og ser og finner jo noe nytt hele tiden:)
Skulle virkelig ønske at lommeboken min ikke alltid var tom:( ønsker meg mye hos deg:)
NYDELIGE bilder:)

Ha en strålende helg

Klem Merete

Gabriella sa...

Underbara bilder! Så härligt det ser ut. Trist med förkyldning, hoppas den ger med sig nu för dig! Själv inleder jag helgen med förkyldning, så blir mycket hemmamys och ompyssling=)
Kram

Annas skattkammare sa...

Åhh så mycket fint!! Nu blir jag sugen på att åka ändå.. Hade bestämt mig för att stanna hemma eftersom jag har det lite skralt i kassan och mycket att fixa med hemma.. Men... :) underbar inspiration är det iallafall!
Kram Anna

LOPPISLIV sa...

Ohhhh jag blir smått galen varje gång du visar bilder från din ljuvliga butik, vill ju ha precis allt :-)) Himmel alltså så mycket fina saker du har. Sååå synd man bor så långt ifrån, annars hade jag varit storkund hos dig :-))

Ha en fin söndag rara Marie!!
Kram Paula

Johanna sa...

Din butik är helt underbar! Så mycket fint att man får gåshud....

Kram Johanna

Älskade pion sa...

Vilken underbar butik du har,hoppas att det kom många kunder.Kram Ulrika

InWhite4You sa...

Jätte jätte fina bilder. Hoppas din butik var fylld med trevligt folk och vänner. Ha en bra vecka.
Kram Lena - InWhite4You

Julie sa...

You have such a pretty blog! I love all your charming tablescapes!