onsdag 1 augusti 2012

En dag att minnas länge...

I söndags hade jag en heldag tillsammans med fina vännerna Carina och Mia (Lilla Blanka Mia skulle också vara med men hon blev tyvärr sjuk). En dag som blev fylld med allt det där som hör till när man umgås med nära vänner, det var skratt, gråt, allvar, bus, glädje och så givetvis en massa inredningsprat.

Först besökte vi Antikladan i Lilla Edet, ett enormt stort ställe med massor av saker. Sen åkte vi vidare till söta Anna-Karin vars hem jag har beundrat i flera tidningar genom åren och som jag har haft den stora glädjen att träffa förut. Anna-Karin har ett hem som jag inte kan beskriva med ord, jag har fått en inspirationskick som kommer räcka i ett helt år!!!  Dagens bilder är fotade hemma hos henne, vill ni se fler foton därifrån kan ni kika in på Carinas blogg.

Sista stoppet för dagen var ett besök i Kungälv hos Lionel och Agnetha som har företaget Suedecoration. Där fick vi vara med och inviga deras nya showroom och jag kan lova, där fanns hur mycket fint som helst!!!! Alla tre hade vi jättefina saker med oss när vi åkte därifrån.

På kvällen när jag skulle sova (eller snarare på natten, jag var hemma sent) snurrade det runt i hela huvudet av alla intryck jag fått under dagen och jag kände mig så himla glad och lycklig. Lyckligast av allt är jag över mina fina vänner!!!

Ni missar väl inte att Mia ska ha en jättestor loppis hemma hos sig den 18 augusti!!! Hon kommer sälja mängder av saker eftersom hon ska flytta. Ni hittar mer information på Mias blogg. Jag ska definitivt ta mig en tur till Värmland.

Nu däremot ska jag gå ut och fixa i butiken. Bilder därifrån kommer förhoppningsvis redan under morgondagen.

Ha en fin dag!
Kram Marie

20 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

Vilken händelserik och härligt söndag du verkar haft :) Och så fina bilder du visar!
Ser fram emot bilder från butiken =)

Ha en fin dag,
kram Catta

Anonym sa...

HEJ SÅÅÅÅÅ vackert- älskar dessa bilder . Kunde du sova alls---Den översta helt fantastisk.Ha en bra dag Lena----Tack för att ni delar med er

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint.Låter som en härlig söndag.Ja det bästa man kan ha är goa vänner .Ha en fin dag .Kramar Rita ♥

Älskade pion sa...

Härligt ni verkar att ha haft det.Goda vänner är livet det.:)Ha en skön dag.Kram Ulrika

Hulda sa...

Åh, så herlige bilder av vakre saker. Kan tenke meg dette var en fin dag. :) Likte så godt paraplyene. :)

Tre Engler sa...

Virker som du har hatt en herlig søndag:)
Så utrolig vakre bilder du viser, alle de englevingen var skjønne:)
Ønsker meg:)
Ha en strålende dag

Klem Merete

Lilla Blanka sa...

Hej Marie,

Känns sorgligt att jag missade detta, men det kanske blir fler tillfällen...och så ses vi ju i alla fall hos Mia snart :)

Dina bilder är i alla fall helt underbara, så himla vackert hon bor, Anna-Karin...! Snyft..jag som är uppvuxen på Tjörn får lite nostalgiska känslor nu...

Idag tror jag äntligen att jag kan hitta på nåt aktivt, tråkigt att bara sitta och vänta på att bli pigg.

Nä, fy vilken deppig kommentar..! Nu får jag rycka upp mig. Solen skiner och jag har ork att fixa lite ute i gästhuset, underbart!

Kram fina..,
Mia

Hanna sa...

Låter som en mycket bra dag och så mycket fint.
Kram
HAnna

Sallys hus sa...

Hej hej!
Låter som ni haft en verkligt fin dag!
Fina vänner ska man vara rädd om..de växer inte på träd..
Vad fint hon har hemma hos sig, underbara bilder!
Kram Katarina

Lantliv i Norregård sa...

Låter fantastiskt!!
Carina har jag haft glädjen att få träffa:))

Kram Malin

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken fantastisk dag vi hade Marie. Jag är lika lycklig än! Känner mig så förväntansfull att få börja möblera vet du :)

Hoppas du har landat en del i allt härligt du också.
Ha det så bra så ses vi på fredag!

Kram kram

Sofi sa...

Hej Marie!
Vilka vackra bilder du bjuder på!
En dag tillsammans med vänner gör att man fylls av glädje och värme:)

Ha det gott!

Kram Sofi

Anonym sa...

Vilken fantastisk dag du haft tills med dina goda vänner! Fina bilder och Anna-Karins hem är så vackert. Min dotter heter Anna-Carin och har sen första klass kallats för Anna.

Ha det gott!

Varm onsdagskram Renate

Gabriella sa...

Vilket härligt inlägg!=) Och vilken underbar dag du verkar haft! Fint att få dela ord med vänner o bara vara.

LOPPISLIV sa...

Jag är också en stort fan av detta vackra hem, ohhhh så härligt att få se bilder därifrån. Minns hur jag lusläste Magasinet när detta hemmet var med, ja jag tittar ofta på det ännu och hämtar inspiration. Nu sist var det med i senaste Bolig Pluss, såååå fint!!! Kan tro du fick en stor dos av intryck efter att ha fått se detta vackra live, så härligt!!

Kraaaam Paula

annika sa...

Härlig påfyllning! Jag hörde att ni skulle iväg då när jag besökte dig i lördags. Jo det var jag som köpte M till Malvas nya rum. Tyckte inte att jag ville avbryta er så ni hade så mycket att prata om men nästa gång...:))
Absolut att du ska gå hem till min kompis...de har så trivsamt.
Ju äldre man blir desto mer uppskattar man sina vänner.

Kram
annika

mormorMärtas sa...

Oj oj oj så fint!
Underbara bilder!

Kram Annika

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Låter som en nycket givande dag !
Härligt! Vad vore livet utan det här ;)

Tack rara Marie för din kommetar ! Det var så värmande och kom från ditt hjärta ! :)
Visst är det så härligt nu ! Vi är så glada kan du tro.... min hjärna går hög värv led allt planering och funseringar ;)

Sov så Gott ! Det ska jag med göra ;)

Hälsa alla ! Kram.kram

oh-my-home sa...

Wonderful wings! And umbrellas...
best wishes from marta ohmyhome.pl

aaannusia sa...

niezła kolekcja parasolek. Podziwiam bloga i pozdrawiam