tisdag 21 augusti 2012

En toppendag!

Lördagen blev en riktig toppendag! Jag och mamma tog en tur till Värmland där dagens första stopp var hos söta vännen Mia och hennes flyttloppis. Så roligt att få träffa goa vänner och samtidigt vimla runt bland allt fint som Mia sålde. Dagens andra stopp blev hos Magnus med butiken Rost interiör. Som jag har längtat efter att få besöka denna butik och nu blev det äntligen av. Ett besök i denna vackra butik rekommenderas varmt, jag ser redan fram emot nästa gång. Tredje stoppet bjöd på värsta nostalgitrippen. Under tre år i början på 90-talet bodde jag i Karlstad och nu var det nog 17 år sedan jag var där sist så det var så otroligt kul att få se staden igen och återuppleva gamla minnen. Nu kommer det inte dröja lika många år innan jag är där igen!!! 
Dagens bilder är fotade i Magnus butik Rost interiör.
Ha en bra vecka!
Kram Marie

26 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Nej nu kommer det inte dröja så länge till nästa besök i staden - för då ska du ju till mig *ler*
Så roligt att ses i lördags och gissa om jag är glad för skåpet o spegeln. Roligt att ni hann till Magnus också. Han har så mycket fint.
Ha en bra dag!
Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag tyckte att det var du i vimlet hos Mia men jag var inte säker....
Den butiken vill jag också besöka verkar vara en riktigt farlig butik.
Kram kram Anna

Tre Engler sa...

For en herlig runde du har hatt i helgen innom utrolig flotte og inspirerende butikker:)
Kan tenke meg loppis til Mia, var innom på nett for å titte og hun hadde så mye fint:)
Skulle bare bodd nærmere:)
Ha en strålende dag

Klem Merete

Hulda sa...

For en skjønn butikk! Herlige saker. Likte også teppet du har funnet veldig godt. Så vakre farger på det.

Mina drömmars hus sa...

Vilka underbara bilder från en underbar butik.
Oj oj oj vad mycket fint du bjuder på.
Ha en härlig dag
Kram
AC

Syster vit sa...

Vilken underbar butik, gillar allt. Undrar hur det går med ert altanbygge ;). Det skulle vara så kul att se bilder.
Kram Liselott

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Marie
Det var så roligt och träffa dig. Dagen hos Mia blev väldigt lyckad, det var många leende kunder som bar saker. Och Rost, vilken butik! Och så ligger den ju så fint där på gården. Roligt att du hann med en Karlstad-tur också.
Ha det gott och hälsa din fina supertrevliga mamma.
Kramar
AnnaMaria

Sallys hus sa...

Hej hej!

men å vilken toppen dag!
Vad mycket ni hann med...
Den där butiken ser ju absolut ut som om den är väl värd ett besök...
Hoppas jag kan ta mig dit nån gång..

Ha en fin tisdag!
Kram Katarina

Vida sa...

oj vad vackra bilder du visar..här skulle jag gärna lägga några timmar;))
härligt med inspirationsresor..det behöver vi minst en gång i månaden;)

Vidatittarlitetillpåbilderna;)

hemma hos lilla mej sa...

Vilken kanondag.Vad mycket ni hann med !Underbara bilder.Ha en fin tisdag.Kramar Rita ♥

idémakeriet sa...

Härligt med en sån underbar dag.
Det gör själen gott.
Kram Gerda

Johanna Stålros sa...

Mysigt med lite resesällskap, och så inspirerande det måste ha varit, hade önskat att jag kunde ha åkt, men det får bli en annan gång;) Kramar

Lilla Majken sa...

Jag har också en del butiker som jag gärna skulle besöka, din butik bland annat!!! Jag hoppas på lite lediga helger nu till hösten, så ska jag allt få till ett besök hos dig hoppas jag.

Ha en fin start på veckan. Kram Therese

Anonym sa...

Ja vi hade verkligen en fantastisk dag på tu man hand. Först hos Mia och sedan Rost och Interiör som var helt i min smak. Tack för kaffet Magnus,och tack Marie för en superlördag. Mamma.

Johanna sa...

Jag har också lust att åka till Rost Interiör, de har ju så mycket fint!

Kram Johanna

Gabriella sa...

Åh så mycket fint man inte hade tackat nej till!=)

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie ! :)

Hoppas att allt är väl med er.
Oj så mycket fint jag ser.
Skulle vara så kul att få besökadenna butiken .

Ha nu en fin fortsättningen på veckan !

Kramar Sirpa

Fia sa...

Härligt med nostalgi o att få åka runt o fynda..;) Måste klicka in på länken o kolla! Kram fia

Syster vit sa...

Du har så rätt :))) jag är så nöjd med skålen.
Kram Liselott

kråke sa...

Hoppsan hejsan vad mycket fint du visar och vackra bilder....njuter...:)))

Ha nu en fortsatt härlig vecka fina:)

kram kråke

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu har man hört talas om den butiken väldigt mycket, så jag vill gärna åka dit jag också. När man ser dina bilder så ser det ut att vara jättemycket fint.
Kram
Marie

G:a Affären sa...

Rost Interiör skulle vara roligt att åka och besöka någon gång, vilka miljöer han skapat!

Kramar
Cia

Annas skattkammare sa...

Wow så mycket fint!
Blev det något shoppat? :)
Kram Anna

Clary sa...

Ja rost och interiör är verkligen en mysig butik ... Där kan man hitta lite udda ting och det är kul ...Dina bilder ger inspiration som vanligt ... Kram farmorannasarv

Hanna sa...

fina bilder.
Kram
Hanna

Designe sa...

ÅH! Ja den butiken är ju alldeles underbar! :)