fredagen den 17:e augusti 2012

Loppisfynd och bröllopsdag

Här ser ni mitt bästa loppisfynd från förra helgen, ett vackert gammalt täcke. Oj, oj, oj vad glad jag blev när jag hittade det, kändes som julafton! En hel del andra godbitar fick också följa med hem till Sverige, men de kommer att återfinnas i butiken.
Imorgon bär det av på en ny tur, denna gång tillsammans med mamma. Vi ska till min vän Mia som har stor flyttloppis/försäljning. Ska bli så roligt, framförallt eftersom jag vet att där kommer finnas många vänner som jag inte träffat på ett tag. Mer information om Mias loppis hittar ni här.
Idag har jag min lediga dag, så jag och barnen ska väl ta och hitta på något mysigt. Idag är det också 10 år sedan jag och min J gifte oss i strålande sommarväder. Det ser ut att bli fint väder även idag, härligt!

Trevlig Helg!
Kram Marie

37 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Åhhh vilket täcke!!! Grattis på er 10-årsdag som gifta!! Önskar er en underbar dag!!!

Kram Mimmi

Med en doft av lavendel sa...

Så fina fynd du har gjort, och stort grattis på bröllopsdagen, vi firade 10 årig bröllopsdag i maj.
kram Annika

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Fina Marie!
Ett jättegrattis på bröllopsdagen
önskar er en jättefin dag!!!
Åh vad roligt när man hittar så fint
som man tycker om
och kul att åka iväg hoppas ni hittar massor av fina saker!!
och ha en trevlig tur med din mammma!
Trevlig helg kramar Tina!!

Johanna sa...

Så ljuvligt täcke! Stort grattis på er 10 åriga bröllopsdag!

Hoppas det blir lyckat på Mias loppis, hade så gärna velat vara för men det är lite för långt bort för denna helg:)

Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Grattis på er 10-åriga bröllopsdag .Störst av allt är kärleken.Vilket himla underbart täcke .Ha nu en mysig dag .Kramar Rita ♥

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint gammalt täcke, förstår att du är lycklig. Grattis på bröllopsdagen.Kram Theres

Anonym sa...

Grattis på Er 10-åriga bröllopsdag!
Önskar värdparet
Moster Solweig & Roland

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket vackert täcke! Härligt när man hittar de där guldkornen. Kan tänka mig att flyttloppisen/försäljningen hos Mia blir något alldeles speciellt...

Stort grattis på er bröllopsdag!

Ha en mysig bröllopsdag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

LissasVita sa...

Grattis på er Dag! Kramen Lisbeth

Ida sa...

Förstår att du föll för täcket, vackert!! Grattis på bröllopsdagen o trevlig helg! Kram ida

mormorMärtas sa...

Vilket jättefint täcke! Du hittar så fina grejer...
Ha en skön helg!

Kram Annika

Gail sa...

Beautiful quilt ! and Happy Anniversary...have a nice day ! Gail x

fianathome sa...

Grattis på bröllopsdagen! Hoppas ni får en härlig god kväll.
Vackra saker och jag blev väldigt förtjust i de vackra blomman på bordet bredvid buren.
Kram
Fia

Anonym sa...

Grattis Marie och J på er bröllopsdag. Krama sessorna.Vi ses i morgon Marie. Mamma.

Grodmamman sa...

Stort grattis på bröllopsdagen!:)
Kram

Clary sa...

Åh vilket fint och romantisk täcke . Nyfiken på vad mer du hittat till butiken ... Grattis på bröllopsdagen ... Kram farmorannasarv

Anonym sa...

Grattis till dig Marie och din J på er 10-åriga bröllopsdag! Hoppas ni får riktigt mysigt tills.

Täcket är hur fint som helst och så romantiskt förstår du blev glad över det.

Din Viola hederacea ser ut att trivas riktigt bra och så gör även min.

Trevlig helg!

Fredagskram Renate

kråke sa...

Underbart täcke!:))) grattis på er bröllopsdag och ha en härlig helg:)))

Kram kråke

Syster vit sa...

Ljuvligt täcke, dom är svåra att hitta dom där täckena, i allafall till ett bra pris. Önskar dig fortsatt tur med loppisbesöken i helgen.
Kram Liselott

Gabriella sa...

Härligt när man hittar såna fina fynd! Grattis på bröllopsdagen!=) Kram Gabriella

Tre Engler sa...

Gratulere med dagen:)
Så herlig loppis funn du har gjort og det teppe var nydelig:)
Ha en herlig helg

Klem Merete

Anonym sa...

Åh, vilket fint täcke, men jag älskar även stolen som täcket ligger på. Till salu?

Älskade pion sa...

Grattis på bröllopsdagen.Ha en riktigt mysig helg.Kram Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Grattis till er 10-årsdag! Jättefint täcke du visar och underbara foton du tagit.
Kram Kicki

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Åååååå den var superfin...åså ska du till SuperDuperMia med...lite trist men oxå kul för dom som kan köpa...
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Hanna sa...

vilka otroligt mysiga bilder. Grattis på er dag.
kram
Hanna

Sallys hus sa...

Men hej Marie!
Å gratis på bröllopsdagen!

Vilket fint täcke!

den loppisen hade jag gärna velat åka på..men jag känner mig fortfarande inte helt kry så jag ville inte köra såpass långt själv...
Kan tänka mig att ni hade en mysig dag!
Kram Katarina

Vida sa...

men vilket ljuvligt täcke..hur läckert som helst;) hur länge har man inte letat efter liknande..lyckliga du;))

ha det gott och grattis till er dag;))

Vidasensommarkram

Marie sa...

Hej Anonym!

Stolen är tyvärr inte till salu, den är min privata!

Hälsningar Marie

Home Bohemia sa...

Vilket vackert täcke...jag förstår att du blev glad. Grattis på bröllopsdagen! /Kram Maria

Marina sa...

Åååh vad glad man blir när man loppisfyndar! :)
/Marina

Lilla Majken sa...

Ett stort grattis på bröllopsdagen! Vilka fina loppisfynd, täcket är så fint!

Ha en fin start på veckan. Kram Therese

Loppe sa...

Hej Marie :)

Så fina fynd du har gjort, och stort grattis på bröllopsdagen i fredags!!
Vi firar 10 årig bröllopsdag til Jul !

Vi kommer til Hjo på onsdag (22/8 )
Er du hemma tidligt på aftonen ??

Kram
Loppe

Annas skattkammare sa...

Grattis på bröllopsdagen!! Så fint täcke!! Har ett liknande men det har aldrig fått komma fram. :)
Kram Anna

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Tillykke med bryllupsdagen og sikken nogen skønne loppefund.

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Marie Antoinette sa...

Un commentaire de FRANCE pour te dire combien ton Blog est joli !! By

G:a Affären sa...

Grattis i efterskott till era 10 gifta år!
Så roligt att du gjorde fynd i Danmark, täcket är ju bara så ljuvligt i färgerna och paisleymönstret. Jag förstår att du blev glad!

Ljuvliga bilder som gör mig glad!

Kramar
Cia