tisdag 14 augusti 2012

Något nytt

Något litet "nytt" har flyttat in i vardagsrummet. Ni ser den uppe på hyllan, det är den ovala asken med en vacker bild på. Jag föll för den när jag, Carina och Mia var iväg på vår heldagsutflykt för några veckor sedan, den är inköpt hos Suedeco i Kungälv. Vissa saker går genast till hjärtat och det här var en sådan sak, blir glad varje gång jag går in i vardagsrummet och får syn på den.
Asken bredvid har jag köpt på loppis i Danmark för något år sedan.
Och på tal om Danmark så var det där vi spenderade vår helg. En underbar helg med sol, värme, loppis och ett besök på nöjesparken Bakken. Både mamma, pappa och barn var nöjda på vägen hem.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

29 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken vacker ask och jag älskar din saxlampa! Har du köpt den i den färgen eller målat själv?:)

Jag var också hos Agneta och Lionel i deras visningsrum för några veckor sedan. (bor ganska nära) Jag hittade en vacker sifon, lite bistick och en liten emaljkopp:) De hade mycket fint tycker jag!

Ha en fin tisdag,

Kram Johanna

Malin's Hus sa...

vilken söt liten ask. Och Marie! Vilken ljuvlig krans nedan. Och det MENAR jag verkligen! :D



KRAM

Emiliasljuvating sa...

Ja men va söt den va:)

Anonym sa...

HELT UNDERBAR.Den är ju utsökt. Så fint den passar till det övriga. Ha en härlig vecka. Loppan.

Ljuva Magnolia sa...

Så fin ask! Men du vart har du hittat saxlampan, I löööv it!

Ha en fin dag,
kram Catta

Livet på Vestergård sa...

Vilka söta askar. Jag håller med de övriga, lampan är verkligen jättefin! Jättefin färg på den också.
Kram Kicki

Änglarnas hus sa...

Asken är verkligen söt! jag förstår dina känslor för den!!
Älskar även lampan på väggen..grönt är min färg det! :)

Ha det gott!! Kram Sanne

hemma hos lilla mej sa...

Asken är bara så himla fin:Vad skoj med en mysig helg i underbara Danmark.Ha nu en fin tisdag rara du .Kramar Rita ♥

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken söt ask! Har oxå köpt en del saker från Suedeco fast via Tradera.

Det låter som ni hade en härlig helg i Danmark!

Ha de gott,

kraam Jenny

My petite craft house sa...

Hej svejs! Gillar färgen på lampan och spegelramen...helt underbara färger!
MVH Anneli

Gail sa...

Hello Maria..such cute little boxes ! wishing you a restful week ! Gail x

Min-Hus sa...

...so nice !!

Hugs Anja

Hanna sa...

så fint du har det.
kram
Hanna

Tre Engler sa...

Ååååå.... for en utrolig vakker liten boks:)
Passet perfekt der:) og for et herlig speil du hadde der med den andre lille eske også:)
Nydelig hylle med masse flotte nips:)

Klem Merete

LOPPISLIV sa...

Vissa saker bara faller man för, ibland kan man inte riktigt sätta fingret på exakt vad :-) Din nya lilla ask är ljuvligt fin!! Och så vackert det är med din gröna spegel där över lilla hyllan, så fin kombination!! Ha en fin kväll, Kraaaam Paula

Vardagstugg sa...

Älskar den där gröna lampan! Vill ha =)

Trevlig kväll!

Annelie

kråke sa...

Sån söt liten ask!:)) underbar spegel du har där på hyllan oxå i härlig färg!:))

Kram på dig!

Kråke

LissasVita sa...

Tycker hela bilden är mycket tilltalande....Kramen Lisbeth

Gabriella sa...

Underbara bilder och fin ask. Och den härliga lampan sedan, åh!=)

Margareta sa...

Så trevligt där i din hörna.Asken såå fiiin.Och Danmark låter ju inte fel.

ha det bra ! soligt blir det nog...
Kram Margareta

Heaven's Walk sa...

You created such a pretty corner, Marie! I love the mix of pastel colors and textures! :)

xoxo laurie

Stenmur & Gärdsgård sa...

Jätte fin och vilken härlig färg.

Jag gillar verkligen lampan som sitter på väggen..,

Ha en fin dag!
Kram Malin

Sallys hus sa...

Hej Marie!
ja den var verkligen söt och visst är det underbart med sånna där bli-glad-saker!!
...hihi...å lite knäppt...att man kan bli lycklig bara över en liten sak...mm...jag vet hur det är!
Jag hade ju tänkt ta mig en tur till dig i sommar....det hans aldrig med...:( det blev ju Turkiet i stllet...
Jag får spetsa in mig på hösten. kanske kommer jag kunna hitta någon bli-glad-sak till vårt nya kök..;)
Ha en fin eftermiddag!
Kram Katarina

Anonym sa...

Hej, Marie!

Vilken myshörna du har i vardagsrummet! Askarna är så fina liksom lampan och spegeln.

Onsdagskram Renate

Lantliv i Norregård sa...

Så vacker Marie, förstår att du är glad för den!!!

Ha det bäst:)
Kram Malin

fianathome sa...

Jättefin ask och spegeln blev jag tvärförtjust i. Vilken underbar grönfärg.
Ha en skön kväll
kram
Fia

mormorMärtas sa...

Mysigt med fina askar!

Och jag som älskar grönt... vilken fin lampa och spegel...
Underbara färger!

Kram Annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken rar ask! Och kransen i inlägget innan tar andan ur mig, så sagolikt vacker!

Önskar dig en mysig fredag och en skön helg!
Kram,
Regina

Annas skattkammare sa...

Så fin ask!! Gillar verkligen lampan och spegeln! Skoj med danmarkstripp! Jag undrar just när jag ska få komma iväg dit..
Kram Anna