fredag 5 oktober 2012

Butik Vita Ranunkler - Oktober

I helgen är det dags att ha öppet butiken igen, 6-7 oktober kl. 11.00-16.00. Adressen är Skövdevägen 28 Hjo.  Har fyllt på butiken med massor av gamla vackra saker och blommor och igår kom dessutom ett helt paket med underbara smycken. Så varmt välkomna om ni har vägarna förbi lilla Hjo









Idag är jag ledig och jag ska försöka hinna med allt jag inte hunnit tidigare under veckan. Bland annat ska jag försöka komma ikapp med alla mail, så ni som har mailat, svar kommer!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

37 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina Marie!
Tack för din fina hälsning!
Önskar vi hade åkt ner i helgen
Då hade vi kunnat ses och tittat in i din jättefina butik
Åh vad mycke ljuvligt du visar
Får bli en tur snart alltid så mysigt att träffa dig
Trevlig helg kramar Tina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åå vet du vad Marie , jag tror jag har vägarna förbi i morgon ...hoppas jag <3
Kraam

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Oj vad mycket fina saker! Du får till det så himla fint! Imponerande!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Johanna sa...

Hej Marie!

Du har så mycket fint i din ljuvliga butik:) Jag är intresserad av den vita porslinsskärbrädan som man ser hänger på väggen på en av bilderna. Skulle det gå att få den skickad till sig? Och vad kostar den?

Ha en härlig fredag!

Kram Johanna

Lottas Fotografi sa...

Du har så många fina saker i din butik. Önskar jag hade närmare!
Önskar dig in fin helg!
Kram Lotta

Villa Sjöhaga sa...

Länge sedan jag var hos dig nu, får nog bli en tur nu snart! Kram

Min-Hus sa...

...wonderfull butik pictures!!!

Hugs Anja

Anonym sa...

Du har en mycket fin butik :) Många hälsningar från Tyskland
Dani

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina saker du har VARFÖR bor jag inte lite längre söder ut undrar jag mig många gånger när du visar allt fint.....Trevlig helg på dig kram Theres

Lilla Majken sa...

Så mycket fint du har i butiken Marie! Vilken härlig skål i rött, jag har bara sett vita tidigare,.

Ha en fin helg! Kram Therese

Vida sa...

så många vackra saker jag ser på bilderna..tror att jag tar en av varje;)) för allt harmonerar så vackert;)

älskar de där vita porslinsfaten på fot;)

ha en härlig helg

Vidakramanågonvemsomhelst;)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så mye vakkert! Helt i min stil!!

Kommer jeg til Sverige en gang, skal jeg legge veien innom deg.

Ha en trivelig helg!

Klem:-)

Anonym sa...

Hej Marie!

Längesedan jag kommenterade. Men jag läser alltid! fin butik är helt ljuvlig. En gång förra hösten var jag t.om. gaaanska nära den (i Trollhättan), men då hade vi inte dit att åka förbi, suck!

Men jag har förstått att du även skickar saker ibland. Jag blev lite nyfiken på de små prinsesskronorna på bordet. Vad kostar de och är det möjligt att skicka en sådan?

Trevlig helg!

Kram Amanda

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint har du i din butik.Poängen att det blir så fint är ju att du är bara så himla duktig på att få till det.Ha en mysig fredag fina du .Kramar Rita ♥

Sofia sa...

Underbart mycket vackert!!! Som vanligt...
Du, det var kul att hitta din butik på Facebook också! Själv är jag helt ny där... Kika gärna på Sofias Bods sida om du vill! Tycker att det verkar ge väldigt bra reklam där... många har redan hört av sig och beställt saker! Kul!
Vad tycker du?
Kram och ha en fin helg nu!
Sofia

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Gillar tallrikshyllan skarpt!! SUperfint!!
Ha en go helg!! Kram!

Kamilla sa...

Så himla vackert du gjort det! Jag kommer verkligen i höststämning när jag ser dina fina bilder. Kram Kamilla

tatjana sa...

Hello Marie,
very nice Pictures, soooo beautyful.
Greetings from Tatjana

Anonym sa...

Hej vad kostar prov dockan.Så mycket fint du har.Mvh Lena

Gail sa...

beautiful autumn pictures ! happy weekend..Gail x

mormorMärtas sa...

Marie...
vad du är duktig på att arrangera miljöer!
Det ser jättefint ut alltihop!!
Hoppas det blir en fin helg i din lilla butik!!

Kram Annika

fianathome sa...

Gillar!!
varje gång du har en bild på den där hyllan med krokar, tänker jag att jag ska köpa en SÅN. Är så fin - men var hittar man en dylik?!
Bodde jag närmare (Blekinge) så skulle jag göra ett nedslag i din fina butik! Du har så mycket fint jag skulle kunna tänka mig köpa :))
kram
Fia

Ljuvligtvitt & busiga gossar sa...

Jättefina saker!
Kan du inte öppna en butik här i närheten ;)

Ha en fin kväll!
Kramar Frederica

Anonym sa...

Du får alltid till det lika fint Marie! Du har blicken för det där lilla extra. Alltid lika trevligt att titta in här hos dig. Må så gott.
Kram Marita i Björkhagen

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Jisses........dit hade jag velat...lite för långt tyvärr..men hoppas det går bra :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Tre Engler sa...

Åååååå.... så utrolig mye flott du har fått inn:)
Hvorfor bor jeg ikke nærmere.......:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Marie sa...

Hej Amanda!

Kronorna du undrar över har suttit på gamla madonnafigurer. Priset är 325kr/styck och självklart kan jag skicka om du skulle vara intresserad, isåfall är det bara att du mailar mig.

Ha en bra lördag!
Kram Marie

Marie sa...

Hej Lena!

Provdockan kostar 2600 kr.

Ha en bra lördag!
Hälsningar Marie

kråke sa...

Oj så mycket fint! De där linnefärgade textilierna med blåa ränder är ljuvliga!!:))

Ha en härlig hösthelg:))

kram kråke

Gabriella sa...

Åh, det ser alldeles underbart ut! Så många ting som vill komma till mig=) Synd att jag inte bor närmare!
Kram

vitaspets sa...

Åhh så vackert i din butik ...
Kram Karina

Annas skattkammare sa...

Hej Marie!! Blir sugen på att åka till dig så mycket fint som du visar!! Helt otroligt fina saker! Kram Anna

Älskade pion sa...

Alltså din butik....helt underbar!!!:)))Såååååå mycket fint.ha en skön söndag.kram Ulrika

Tidevarf sa...

Vill önska dig en trevlig söndag och hoppas du haft många kunder i din fantastiska butik. :)

Kram
Anneli

Hanna sa...

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan.
kram
Hanna

Hej sa...

Vad många mysiga saker och grejer ;)
/mia
ps/jag länkar din fina blogg hos mig ;)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie,

Underbart vackra saker du ännu en gång har fått tag på...!
Den där lilla koppen Côte noir har du säkert sålt (?), det var en typiskt "mia-grej" annars ;))

Kram
Mia