onsdag 24 oktober 2012

Rosa blommor

Idag vill jag skicka en massa rosa blommor till alla som drabbas av hemska sjukdomar, vare sig det är cancer eller något annat. Vill även ge blommorna till alla anhöriga som står vid sidan om, som tvingas leva med ständig oro, som slits mellan hopp och förtvivlan och som behöver se någon de älskar må dåligt. Som barn till en svårt sjuk förälder vet jag hur det är att alltid ha den där klumpen i magen, att försöka le fast du helst vill gråta, att känna sig fruktansvärt hjälplös och att innerst inne sen du var liten veta att din pappa inte kommer leva ett jättelångt liv.



Ha en fin onsdag och ge någon du tycker om en extra stor kram idag!

Marie

23 kommentarer:

Anonym sa...

All världens kramar till dej och hela familjen.Mamma.

Mina drömmars hus sa...

Oh jag drunknar i dina fina bilder och din fina text.
Rosa får mig att tänka till och att ha en anhörig som är sjuk är tungt.
Önskar dig den bästa onsdagen.
Kram
AC

Grodmamman sa...

Känner igen mig i det du skriver. Imorgon är det åtta år sedan min pappa gick bort och hans sista tid i livet var verkligen en känslomässig berg-och-dalbana för oss anhöriga.
Kram

LissasVita sa...

Ljus och kärlek till Dig! Kramen Lisbeth

Vida sa...

en stor kram till dej för vackra ord..och visst är livet svårt att förstå ibland..

så himla fina bilder så man blir glad;)

Vidavolontäridagkram

Sallys hus sa...

Hej Marie!

å vad fint skrivet och jag fick tårar i ögonvrårna...
Underbara bilder och jag känner med dig...måste ha varit hemskt!

jag har ju två drabbade väninnor...
En nära som tack o lov har klarat sig....men den andra...hennes tid är begränsad....:(
Ha en fin onsdag!
kram Katarina

Tre Engler sa...

All verdens varme tanker og klemmer til deg og dine:)
Klem Merete

Stella sa...

Looove this beautiful pink !!
Hugs,Stella

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh vilka vackra bilder på underbara blommor.
Men också ett viktigt och varmt budskap... Jag ska defenitivt ge någon eller några en kram som behöver det... Inte bara idag utan varje dag.
Kram på dig Marie.
Jessica

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder!Härligt med blommorinte bara när man är sjuk utan Alltid.Älskar att kramas mycket.Ha en skön onsdag fina du .Kramar O Kärlek Rita ♥

Anonym sa...

Hej, rara Marie. Ska börja med några rader från det tidigare inlägget i rosa tema, underbar krans som sedvanligt är när du bundit en.

Fina ord med ett vackert budskap som berörde mig djupt! Det behövde jag idag och hoppas jag få stöd i sorgegruppen i em.

Kramar är nyttigt för vårt välbefinnande och en riktig bamsekram vill jag ge dig.

Vännen Renate

Hej sa...

Åh vad vackra blommor ,)
/mia

Tidevarf sa...

Mycket Vackert Marie, det finns en känsla bakom allt och nu vet man.

Stor nallekram
Anneli

Teï sa...

J'adore le rose et ici pour une belle cause. Magnifique message comme toujours!

G:a Affären sa...

Så vackra bilder och så träffande beskrivning på hur det känns....

Jag skickar dig Marie en varm kram,
Cia

Anonym sa...

Tack Marie för dina personliga tankar om livet. Vi har många gemensamma minnen; både med glädje och sorg. Din text, och dina vackra bilder, rörde mig till tårar när jag läste.

Livet är inte bara "en dans på rosor"; det finns taggar som sticker in och gör ont.

Njut av livet och tag tillvara på det så länge det varar...

Kram från Ulla

fianathome sa...

Så vackra rosor och så vackra ord.
Klok du är :)
kramelikram
fia

Gabriella sa...

Så vackra bilder!

Känner igen mig så mycket i det du beskriver! Du satte verkligen ord på svåra känslor.
Kram

House of Daisy sa...

Stor varm kram till dig och tack för underbara bilder och vackra ord!

Anonym sa...

Vill bara säga Tack för fina ord och vackra blommor. Allt berörde mitt hjärta, och just idag har jag mist en närstående.

Eva sa...

Tänker på min pappa som inte klarade det..

Kram

Fru Sirlig sa...

Så fint du skriver. Känner igen mig i det du skriver. Min pappa gick bort i cancer alldeles för tidigt. Förtvivlan och hoppet har jag också upplevt. Underbara bilder du visar. DU har så rätt i det du skriver och det gäller att ta vara på de fina stunderna och glädjas åt allt fint runt omkring en. Stor kram till dig
Heléne

Fotograf Therése Kervefors sa...

Åh så vackert! :)