tisdag 23 oktober 2012

Rosa pyssel

Att pyssla är något som jag tycker är kul och nu närmar sig ju snart årets största pysselmånader så här före jul.  Den här veckan blir det dock inget pysslande alls, spenderar mer eller mindre all min vakna tid på jobbet känns det som, men man kan ju planera kommande pyssel.  Och eftersom det är en rosa vecka här på min blogg så fick ju givetvis även pysslet gå i rosa toner.
Här en bild som är flera år gammal, från min dåvarande pysselhörna i sovrummet. Kanske inte så mycket rosa pyssel, men några rosa rosor har iallafall smugit sig in i bilden.
Men papper, lim, pärlor och sax i all ära, favoritpysslet hos mig är väl som de flesta vet pysslet med att göra kransar. Här några rosa varianter från tidigare i år.
Ha en bra tisdag!
Kram Marie

15 kommentarer:

Tre Engler sa...

Åååå for noen vakre og inspirerende bilder på en Tirsdag morgen:)
Kjempe kos med de små detaljene i rosa innimellom:)
Ha en herlig dag
Klem Merete

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Himmel vilken vacker blomsterkrans!!
Ha det bra!
Hälsningar Camilla

Margareta sa...

Ett vackert rosa skimmer över dina bilder.Även en gammal pysselhörna ser så mysig ut.Tilltalande.Dina kransar är bara för ljuvliga.

Ha en bra dag!
Kram Margareta

Vida sa...

såååå vacker är din bild på gamla pysselhörnan...nu fick jag sån längtan efter att rumspyssla ;)) så tack för inspirationen...

Vidabarajobbafyratimmarkram

Lev Vackert sa...

UNDERBART!!!!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mysig hörna.Underbar krans.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

Amelie sa...

Så fina bilder Marie!
Jag är så himla glad för bordet!
Det är de finaste månbordet jag sett och det blev verkligen perfekt hemma hos oss!
Kram amelie

Sofi sa...

Hej Marie!
Det låter ju fantastiskt fint med en rosa vecka! Mycket bra initiativ!

Ha det gott!

Kram på dig

Eefies day sa...

It looks so happy all those bright colours...pink is a lovely colour to cheer you up!!!
Your wreath is realy nice.

Have a nice evening,
♥Eefie

Clary sa...

Fantastiskt fina kransar som vanligt :) du är verkligen duktig på det ... Jag tänker följa dig med iallafall ett rosa inlägg i oktober .... Braaaa ide och uppmana alla att köpa rosa bandet .... Kramar farmorannasarv

Annas skattkammare sa...

Så fint av dig att uppmärksamma rosa bandet Marie och så fina bilder du visar!
Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh, det hade varit så mysigt Marie. Tänk vad jag längtar efter att ses. Fattar inte varför tiden ska gå så fort..... Men, det är klart. Det har varit så otroligt mycket ett tag, men jag hoppas att det lugnar ner sig och blir lite mer tid över till roliga saker - som tjejträffar till exempel *ler stort*

Ha det så bra och sköt om dig!

Kramar i massor!

Gaensebluemchens-Welt sa...

det ser så bra ut!! fina blommorna :0)

manga hälsningar
Dani från Tyskland

fianathome sa...

Så vackra blommor!
kramelikram
Fia

Ineke van den Akker sa...

Wonderful!