tisdagen den 11:e december 2012

I köksfönstret

I köksfönstret hänger stjärnor på rad, för övrigt är det ganska tomt på julpynt i detta rum. Men idag kanske det blir lite mer, för idag har jag lovat barnen att vi ska plocka fram jullådan så barnen ska få pynta sina rum. Det är så underbart roligt att se dem ställa fram sitt egengjorda pynt, tomtar och annat och se glädjen i deras ögon, den där speciella förväntan som man bara har som barn. Så nu vet ni vad vi ska roa oss med i eftermiddag!
Ha en bra dag!
Kram Marie


Ps. Extraöppet i butiken nu på lördag 15 december kl. 10 -14. Observera att jag bara har öppet på lördag och att det är en lite annorlunda tid mot vad jag brukar ha öppet.

22 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
men å så fint du har i fönstret!
Jag är också sugen att göra en lingongirang till köksfönstret...får se om mitt lingonris räcker..;)
Jag kan rikitgt se dem då de pyntar..sååå gulligt!
Mina barn pyntar knappt längre....:(
Rasmus tycker det är "jobbigt" att plocka bort sen...
Kram Katarina

villa-rosengarten & cockerlove sa...

Beloved stars! Hug, Barbara

Mittgodastefinaste sa...

Så vackert, fatet med grönt och ljus!

Kram Jenny

Signerat Thea sa...

Så fint i fönstret!

Vi hade "pyntadag" igår och jag håller med om att det är härligt att se barnen då =)

Vitsippan sa...

Hejsan Marie !

Såg nu att Du har en butik. Det har jag missat. Eller helt enkelt glömt.

Jag skulle pynta, men min nye kompis ville inte det, han rev ner det,hade satt lite kottar och tomtar i jord på en Benjaminkruka.Så det blev att ta bort det.

Mina barnbarn kommer bara som hastigast och en gång hade jag pyntat, det var till påsk.Då sa de att de växt i från sådant.Ändå håller vi vuxna på pyntar varje gång.Jag har inte växt ifrån det.


Kram Mi

Anna Truelsen sa...

Ville bara kika in och säga hej!
Kram Anna

Stenmur & Gärdsgård sa...

Så fint! Kanske dags att ta tag i lite mer pyntande har inte gjort så mycket än, men blir inspirerad när jag kikar in hos dig!

Stor kram!
Malin

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååå så koselig i kjøkkenvinduet ditt ♥ herlige bildet ♥ KLEM til deg ♥

Photo by Maria sa...

Men så snygga stjärnor du har hängt i era vackra fönster..

Kram Mia

Sommarro och vinterbo sa...

Så söta björk stjärnor du har hängandes i fönstret! Ditt slagbord e såå fint! Ett sådant skulle jag önska att jag hade i vårt 1700-tals torp. Had de gott! Kram

villa haga sa...

Enkelt och vackert, stjärnorna va väldigt fina!
Är de näver dom är gjorda av?
Då kan jag tänka mig vilken mysig em ni har haft:)!
Kram på dej

lallbacken sa...

Hej Marie. Men visst är det mysigt att se barnen stolta ta fram sina egengjorda pynt? Så fina stjärnor du har i fönstret ;)
/mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackert!
Kram,
Regina

kråke sa...

Låter så mysigt och vilka fina stjärnor:))

Kram på dig!:)

kråke

Gabriella sa...

Så fint du har det! Enkelt och vackert.
Kram

Robin sa...

Your stars hanging in the window are so amazing!

gamla skolan sa...

Så fint och precis lagom pyntat , det behöver inte vara så mycket . ( Utom på barnens rum ) Du är så duktig på att göra girlanger ! Mycket vackert !!!
Önskar dig en fin luciavecka !
Kramar // Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint i fönstet stjärnorna var ju supersöta.Fint med kransen och ljusen.Ha en skön dag.Kramar Rita ♥

Tidevarf sa...

Hallå där,
Fint du har gjort i fönstret. Såna där stjärnor har jag spanat på också, jag tycker det är där härligt enkla och fina.
Saker med inslag från naturen gör det så stämningsfullt.

Kram
Anneli

Cloudy sa...

Vilket fint köksfönstret!!! Jag tycker om det!

Kram
Cloudy

Lilla Majken sa...

Vad fint du har i fönstret och vilka fantastiska stjärnor. Det låter som en bra idé att låta barnen pynta i sina rum. Jag hade lite funderingar kring om de inte skulle få en liten egen gran i ett rum och hänga sitt pyssel där (så får jag ha den stora för mig själv, hihi)

Kram Therese

Tre Engler sa...

Ååååå.....kjære deg:)
Så utrolig koselig kjøkkenvindu:)
Dette var bare nydelig:)
Klem Merete