fredag 14 december 2012

Jul i hallen

I år är vår jul enklare och mer avskalad än någonsin (ja förutom i barnens rum då, där har barnen julpyntat i varje vrå), jag har knappat plockat fram något julpynt alls, och det känns så skönt! Doften av hyacint, apelsin och pepparkakor tillsammans med julmusik och så givetvis all snön gör att jag har julstämning så det räcker ändå, och jag njuter för fullt av den här mysiga adventstiden.



I helgen står lite allt möjligt mysigt på programmet. Imorgon har jag butiken extraöppen (10-14),  vi ska umgås med vänner, göra julgodis och så ska barnen en sväng till sin mormor och baka pepparkakor ihop med kusinerna. Vad ska ni hitta på den här helgen?

Ha en fin adventshelg!
Kram Marie

24 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Herlige blder du viser :)
Vi skal handle inn de siste julegavene i helga, så da blir det litt alenetid på mor og far ;)
Så skal det pakkes inn og nytes for resten!
Fin hleg til deg også!
Klem Mirjam

Tre Engler sa...

Fortryllende vakkert kjære deg:)
Så enkelt og nydelig:) sånn skulle jeg ønske å ha det også:)
Du har det alltid så nydelig, gleder meg til å se hele Julehuset ditt:)
Ha en strålende Adventshelg:)
Klem Merete

Helénes Lantliv sa...

Så juligt,mysigt och vackert!

Ha en fin dag
Kram
Heléne

Älskade pion sa...

Vad fint du har pyntat,det behövs inget mer.Ha en riktigt mysig helg....själv ska jag jobba.;)Kraaaaaaaaaaaaam Ulrika

Tidevarf sa...

Jättefint så som du pyntat, perfekt balans.

Önskar dig en härlig dag.
Kramar
Anneli

mormorMärtas sa...

Vilka fina bilder Marie!
Jag känner också mycket för det enkla i år. Blir inte mycket pynt... Känns skönt!

Kram Annika

idémakeriet sa...

Man pyntar ju hur man trivs bäst.
Har inte heller pyntat så mycket men jag tycker att det jag har gjord ger en mysig stämning.
Sedan sticker vi snart till Holland och stannar där tills den 7 januari så det känns inte så lönt att pynta mer än så.
Jag önskar dig en njutningsfull helg och hoppas du får många trevliga kunder i din urfina butik.
Ha det gott.
Varm kram Gerda

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbart fint .Härlig julstämmning.Ha en mysig fredag .Kramar Rita ♥

~ Ina ~ INASHOUSE sa...

Lite kan göra mycket! Hur snyggt som helst. ★

Önskar dig en fin adventshelg!

Kramen
Ina

Mina drömmars hus sa...

Det enkla är oftast det vackra.
Många fina detaljer på dina bilder.
Ha en riktigt mysig helg och det ser jag ju att du tänker ha.
Kram
AC

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg.
Kram
Hanna

Lilablu at home / Tina sa...

Hi,
I like your decorating style very much. White with some coloured accents. Very nice!!
Kind regards,
Tina / LilaBlu / Netherlands

Johanna Villa Haga sa...

Behövs inte alltid så mkt för att man ska få den där julkänslan! Tycker du har de väldigt mysigt och enkelt pyntat och som sagt all den här snön gör verkligen sitt till!
I helgen blir de spa och julbord med våra familjer, de är vår julklapp till varandra, att bara ta tiden och umgås allihopa
Ha en mysig helg och fin tredje advent
Kram på dej

Catarina sa...

Åhh, woaw, så underbara bilder!
Visar bara att det inte behövs så mycket - det enkla är det bästa-
Ha de gott. Kram, Cat

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Bästa Marie
men jösses så fint......du har verkligen GOD SMAK :)
kramkram
Håkan

LOPPISLIV sa...

Ser helt underbart ut Marie! Du har sån känsla för att få fram den rätta julstämningen, stilrent och enkelt, och sååå vackert!!

Kram Paula

Gabriella sa...

Härliga bilder, ser så fint och ljust ut! Vackert.
Kram

Tinas vita bo sa...

Så ljust och vackert!!!
Underbara bilder!!

ha en mysig advent
Kram Tina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara stämningsfulkla bilder som alltid hos dig....
Som man själv vill ha det helt enkelt :))
Ha en underbar 3:e advent!
Stor kram
Jessica

Meta sa...

Men du det var fint. Det är inte mängden som gör det utan tanken bakom tycker jag.Ett annat år ser det annorlunda ut efter humör du vet.
Ha en skön söndagskväll
Kram meta

Ett Vitare Hem sa...

Åh så vackert!
Ha en finfin söndagskväll!
Kram/Lena

Cattis sa...

Jättefin och julig hall du har!!

Ha en mysig tredje advent!
Kjamis Cattis

Liten Bod sa...

Jag tycker det räcker så bra så där! Mina stora barn vill ha det som det alltid har varit, så det är inte läge att trappa ner ännu... :) Skulle gärna ha lite mindre pynt, men nu har jag plockat bort allt jag törs.... Kram, Tina

G:a Affären sa...

Så fint du har Marie, skönt att slippa en massa bling, bling. Det enkla är så mycket mer rofyllt med lite naturmaterial.
Kul ändå att tjejerna får fritt fram att pynta i sina rum och i den åldern brukar det bli en hel del!

Tack för det snabba svaret om tyget i butiken.

Så mycket fina och ovanliga smycken Erika och Anna gör!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Kramar
Cia