fredagen den 7:e december 2012

Trevlig helg!

Som alltid består mitt julpyntande mest av saker från naturen, blommor, ljus och så några få "julsaker" som jag tycker väldigt mycket om. Har ni några sådana där favoritsaker som bara måste fram varje jul? Jag har några stycken. Min krubba som jag fick som barn (och som vår granne hade gjort) och så några få andra saker som jag fått av människor som jag tycker väldigt mycket om och som jag har fina minnen till. Det är så jag trivs bäst, när det är ganska enkelt och jag omger mig med saker som jag verkligen gillar.
Ha en fin adventshelg!
Kram Marie

24 kommentarer:

Robin sa...

Adorable tree! I love the tiny simple ornaments.

Grodmamman sa...

Jag har ett par favorittomtar som måste upp varje år, annars pyntar inte jag mycket heller.
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Marie ! :)

Så fin bild ! Ni har så fint ! Gillar den stilen.
med värme , ljust, enkelt ....listan kan bli lång :)
Alltid lika härligt at få titta in här och även din mysiga butik. :)

Är så nöjd med senaste fynden :)
Det kommer nog vara en så sak som kommer fram varje Jul eller kanske får den stå framme alltid :)
Hur har veckan gått för dig ?.Har du kommit på än ? :)....att du

Nu ska jag och dom små ut och skotta snö Bilen har fått stå där nere mellan träden medans via har kryat på oss ;)

Ha en fin helg Marie ! Hälsa familjen ! och vi hörs och ses !
Kram Sirpa med fam

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin andra advent!
Stor varm kram till dig goa Marie från Raina

Stenmur & Gärdsgård sa...

Vilken härlig julig bild! Enkelt och vackert som alltid hos dig!

Önskar dig en fin helg med mycket stämmning och tända ljus.

Kram Malin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här blir det mindre och mindre julpynt för varje år även om jag verkligen älskar julen och pynt. Håller mig till naturen och maileg nissar och inte att förglömma ljuslyktor i massor.Trevlig helg tillbaka /Kram Theres

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara bilder.Ha nu en skön och mysig helg fina du .Kramar Rita ♥

Tulipa sa...

Hej Marie!

Man bara njuter av dina vackra bilder...otroligt stämningsfulla.

Jag gillar inte heller för mycket, men ett par antika lucior måste fram som hängt med mig några år... Sen blir det så klart mycket ljus, blommor och naturpynt och fina kulor, kottar och annat som blir årets favoriter!

Önskar dig en vit fin andra advent!

Kram Mariette

sagolika sinnen sa...

Hej! Va fint o stämningsfullt. Det tingen man får som gåva är alltid ett kärt föremål ;) vilken underbar kakelugn du har!
Kram Caroline

LOPPISLIV sa...

Så mysigt du julpyntat, härligt med det små röda inslagen här och där...love it :-)

Kraaaaam Paula

idémakeriet sa...

Ha en jätte skön helg Marie!
Ja ja pyntar också sparsamt och helst med saker från naturen.
Mitt ena bling bling barn är inte lika förtjust i det men så är det mamma får bestämma här i huset och hon bestämmer i hennes rum:)
Kram gerda

Anonym sa...

En trevlig helg och en fin 2:a Advent önskar jag dig.

Varm kram Renate

Lilla Blanka sa...

Vad mysigt det ser ut Marie!
Håller med dig totalt ang. julepynt :)

Kraaaam
Mia

kråke sa...

enkelt och såååååå vackert:))

kram fina

kråke

Tinas vita bo sa...

Vackert!!!

Ha en fin adventshelg
Kram Tina

Lottas Fotografi sa...

Samma här. Jag har en krubba jag fick som barn av mormor och morfar. Den är mig mycket kär. Och så några tomtar som betyder väldigt mycket, väcker minnen. Naturligt och enkelt är vackrast.
Trevlig andra advent!
Kram Lotta

Tre Engler sa...

Åååå... kjære Marie:)
Noe så utrolig vakkert:)
Nydelige bilder og herlig stemning:)
Ha en strålende helg
Klem Merete

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
jamen det är väl rätt tänkt.....
superfina bilder :)
Håkan

Gabriella sa...

Så fint det ser ut! Personligt är det bästa=)
Kram

lallbacken sa...

Hej Marie. Så mysigt du pyntat. Det är mest naturens inslag här som gäller. En tygtomte med porslinsansikte jag fick som barn är ett måste. Ha en skön helg ;)
/mia

G:a Affären sa...

Så fint du har det och befriande med bara ett fåtal vackra julsaker.
Jag vet ju att du är så duktig med blommor och växter, det känns som om det behovet är stort nu när naturen är vit därute. Jag skulle vilja ha iskonvaljer!
Varje år tar jag fram de julgranshängen som följt mig sedan barndomen, de är nötta men väcker så fina minnen. Tyvärr har jag ingen spira, den gick i kras när min syster och jag lekte kurragömma och hon gömde sig bakom granen!

Önskar dig också en fin adventshelg!

Kramar
Cia

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Hej Marie! Tack för kommentaren. Tycker också att det blev bra. pricken över i! Hoppas att allt är bra med er!Jag tittade på dina skärbrädor i vitt och blått porslin. Min mamma är spekulant men hon pratade om en annan storlek. Har du fler? Och det där med favoritsaker... tycker att det är härligt att öppna lådan med julsaker. Det är ett kärt återseende varje advent. Men egentligen är nog granen viktigast! Kram Anna!

Villa Sjöhaga sa...

Tänk vad en liten gran kan sprida stämning!
Stor kram!

Förresten, jag blir jätteglad om du skulle vilja tävla hos mig!

Julblommor sa...

Underbara och inspirerande bilder. God jul :)