torsdag 20 december 2012

Trevlig Helg!

Nu är jag mer eller mindre färdig inför jul, ja förutom då att vi måste införskaffa en gran.  Det känns bra med det lilla jag har "julat" i år, nu ser jag fram emot härligt mysiga dagar tillsammans med släkt och vänner. För pynt i all ära, det viktigaste för mig med julen är att få tid att vara med dem jag tycker om.
De danska flaggorna får förutom julfärgerna stå för min ständiga längtan till Danmark och alla fina människor som jag känner där.
Röda ranunkler på bordet tillsammans med en stor lärkgren, ljusstakar och röda glas (10 kr på ICA Maxi) som här får fungera som ljuslyktor.
Röda äpplen på rad.

Min finaste julsak har givetvis kommit på plats, min krubba som jag fick som barn.
Som ni kan skymta genom fönstret har vi lite snö kvar, men det mesta har tyvärr försvunnit.
Nu vill jag önska er alla en riktigt fin helg. Försök att inte stressa för mycket så här dagarna  innan jul, för vet ni vad, det blir jul ändå även om man inte hinner göra allt det där man hade planerat. 

Kram Kram
Marie

23 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Marie.
Tycker som du.. det är viktigt att skapa julstämning men det viktigaste av allt är att få vara med nära och kära och bara njuta av tiden tillsammans...
Stor kram till dig från mig.
Jessica

STENLYCKA sa...

Underbara, kreativa Marie jag önskar dig en fantastisk Jul!
Kram Raina

LantlivsAnette sa...

Såååå fint du har pyntat !!
Precis som du säger så blir det Jul ändå, även fast man inte hunnit det man tänkt...
God Jul på dig
Kraaam Anette

Mittgodastefinaste sa...

Nu blev jag kär i dina lampor! Jag älskar när det hänger 2 sådär och färgen helt underbar! Åååå

Kram Jenny

Tidevarf sa...

Så vackert du fixat till det, och så mycket fint fattigmans silver du har.

Ha det underbart.
Kram
Anneli

Anonym sa...

God Jul till dej också sötaste Marie.Jag håller med dej om att det viktigaste med julen är att få vara tillsammans. Så fint du har dekorerat, och krubban är verkligen ett smycke.Oftast är det något man har fått i sin barndom som man vill ta fram till jul. Själv har jag en liten tomte i trä som påminner om barndomens jular. Ha nu en underbar julhelg. Kram Loppan.

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Sitter med en mugg kaffe och reser runt i Blogglandia. Önskar dig nu en riktigt fin jul nu. Och simma lugnt.
Kram från Maria

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Önskar dig och familjen en riktigt fin, god jul! Kram Anna

Sabine sa...

Hej Marie,
its so nice!Thanks for the wonderful pictures!!!
Greetings from Germany
Sabine

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint och mysigt har du piffat till det.Ja det blir jul även om man inte hinner med allt.Önskar dej och familjen en riktigt God Jul.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Soooooo schön! Liebe Grüße aus Österreich Eveline

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åhh gudameg så vakkert du har pyntet :) Helt nydelig :) For en atmosfære!
Nyt de siste førjulsdagene :)

Klem til deg :)

Biały Domek sa...

Piękna kuchnia, ozdoby śliczne, pięknie dom, w Mojej ukochanej bieli :)
Pozdrawiam

Margareta sa...

Hej Marie!
Så vackert ni har det!!Alldeles lagom juligt.Och krubban så fin..

Kram Margareta

Lill Nohr sa...

så vakkert!!
Ønsker deg en god jul og gleder meg til og
følge deg i året som kommer:)
juleklem lille meg

Tre Engler sa...

Utrolig koselig du har pyntet:)
Du har det så nydelig at det er en fryd:)
Ønsker deg fortsatt herlig førjulstid:)
Klem Merete

Gabriella sa...

Dessa vackra lampor, och vackra hem sedan! Så fint du gjort det=)
Kram

Anonym sa...

Hej! Fin helg till dig oxå! Hade tänkt att hämta mina saker innan jul men vädret ställde till det. Jag kommer så snart jag kan. Hälsar Eva Salomonsson

kråke sa...

Så vackert!! Önskar dig och dina skatter en riktigt härlig jul:))

kram kråke

Alexandra sa...

Så vackert och trevligt det ser ut!!

Kram Alexandra

Tinas vita bo sa...

Underbart vackert pyntat!!!

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!!

Kram Tina

Johanna sa...

God Jul till dig med! Så ljuvligt du pyntat!

Kramar Johanna

Anonym sa...

Finaste Marie!
Vill tacka dig for detta ar och din fina blogg och alla inlagg som ger mig sa mycket gladje och inspiration i vardagen!!
Onskar dig och din familj en fridfull helg och ett nytt fantastiskt 2013 med allt gott av det basta som HALSA, KARLEK, FRAMGANG, TALAMOD,PENGAR, GLADJE och manga SKRATT!
Vidare onskar jag dig all energi, kraft och inspiration infor kommande projekt!
Kram!
Zazza Susanne Jebara