onsdagen den 16:e januari 2013

Att sätta lite guldkant på tillvaron

Januari är inte min favoritmånad, är ingen vintermänniska. Visst tycker jag det är vackert med all snö och så, men ändå  känner jag inombords en svag längtan efter något annat. Men eftersom jag har bestämt mig för att gilla alla dagar, leva här och nu och uppskatta vardag som helg så gäller det att sätta lite extra guldkant på tillvaron ibland. Blommor och ljus gör mig alltid glad och den där guldkanten behöver inte vara mer än så för mig, det gäller att kunna glädjas över det lilla här i livet.
Ny kudde i soffan (den svart/beiga), fyndad på Noa Noa för halva priset.
Krispiga tulpaner i vackra färger.
Favoritljuset just nu med doft av lavendel och citron, luktar ljuvligt!

Ha en bra dag och lova att ni kör försiktigt i vintervädret!

Kram Marie

18 kommentarer:

idémakeriet sa...

Så rätt Marie, de där små saker kan göra så mycket, det gäller bara att vilja se det.
Underbar de tulpanerna i korgen.
Ha det gott.
Kram Gerda

LantlivsAnette sa...

Sååå fint du har det..och jag håller med dig, vintern är bister, känns som om man bara vill hoppa över Januari och Februari, men man får lov att härda ut o göra det bästa av allting...
Kraaam Anette

Proje Çantası sa...

Eviniz çok güzel, çok zevk sahibi. Sevgilerimle.

fianathome sa...

Visst är det så att man måste gilla läget och man får det inte bättre än man gör sig. Gäller och hitta gobitarna. Älskar såna ljus. Det luktar så gott så man blir lycklig :)
kram och ha en riktigt bra vinterdag
Fia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag kan bara hålla med dig.
Ju äldre jag blivit så vill behöver jag mer värme tror jag ... Jag gillar INTE kylan och det obehagliga väglaget... Fy så mycket tragiskt det ställer till med...
Dina bilder andas vår och det är det som jag vill ha!
Kram kram
Jessica

Annas skattkammare sa...

Så fint Marie! Njuter och inspireras av dina bilder! Själv är jag dålig på att unna mig saker som blommor osv, det borde jag bli bättre på! För det piggar verkligen upp.
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där tjejen, mmm, sååå vackert , och ett hopp om att det kommer ett liv efter vintern också;)

Jag gillar heller inte vintern, men, det finns många som gör det och 9 ggr av 10 är det för att de är födda vintertid! Eller älskar vintersporter! Jag är ingetdera.

Måste man ha med två bilar att göra, köra långt,nattetid, jobba på tåg, bo i ett "torp" som drar en massa el, tycka synd om alla stackars djur ute... så är det svårt att se tjusningen med denna årstid...älskar dock advent och julen men nu får det gärna bli 1 maj;)

TUR det finns vackra bloggar såsom din att få drömma sig bort i och som du säger, vi får göra det bästa av saken och det går ju givetvis se ngn tjusning med alla årtsider, visst är det krispigt vackert ute och visst är det mysigt att mysa inne med lika krispiga tulpaner och få frossa i ljuvliga doftljus!

Underbara bilder Marie, och blommor! Ranunklerna nedan var en riktig energikick!!!! Mari.

Photo by Maria sa...

Väldigt vackert ute men nä, januari är inte favoritmånaden hos mig heller.. Men om ett par månader så är vi framme vid månader som känns bättre =)

Ha en fin dag..

Kram Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

Håller med dig men det är ju som du säger...
Man får göra det bästa av det.
Bara att koka choklad med visppgrädde och tända ljus är guldkorn i vardagen!
Ha en bra dag ! Kram.kram

Gail sa...

Hi Marie...lovely photos and the tulips look perfect in that basket ! stay warm and cosy ! Gail x

Fia sa...

Bra råd, att leva o njuta i nuet o inte bara tänka framåt hela tiden;)) Fin kudde du fyndat på rean, o jag ser fram emot den lilla terrinen jag köpt hos dig <3 Kram fia

hemma hos lilla mej sa...

Håller med dej att leva här och nu .Göra saker som gör att man mår bra och ha det fint och mysigt omkring sej betyder mycket för mej.Blommor och ljus är en stor del i mitt liv.Underbara bilder och fint ljus.Njut dagen fina du .Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Håller med dej Marie. Dét är precis så man ska göra. Små, små saker kan bli den guldkant dagen behöver. Din blogg sätter också guldkant på MIN vardag.Så TACK för att DU finns och skänker glädje och inspiration.Kram Loppan.

Lilla Blanka sa...

Hej fina vän!

Januari kan vara lite seg, men det känns som att ljuset börjar återvända och det tycker jag alltid är lika skönt.

Ljuvliga bilder, vilken bukett!!!

Ha det så kul nu Marie, så ses vi förhoppningsvis snart då!
Kram
Mia

Tre Engler sa...

Holder så med deg:)
Men nå går vi mot lysere tider så mye å se frem til:)
Kjempe koselig du hard det, vakkert hjem:)
Nydelige bilder:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Berså sa...

Det är alltid bra med en liten guldkant på vardagen, så resonerar jag..:)och det blir allt som oftast något i blomväg, för man blir ju glader av blader!

LOPPISLIV sa...

Dessa årets två månader är extra dryga, men snart har vi våren här :-)) Du har rätt det gäller att se varje dag som en gåva!! Så himla fint du har det. Tulpaner piggar upp och det där ljuset har jag också funderat på att köpa, måste nog ta och göra det nu, för att tända lite ljus om kvällarna ger det där lilla extra myskänslan som vi behöver just nu :-))

Stor kram till dig //Paula

G:a Affären sa...

Ja jag förknippar alltid dig med vackra blommor Marie. Du har ett mycket vackert hem.
Min systerdotter blev så glad för lotion, tvål och annat lukta gott från dig. Nästa gång jag beställer ska jag nog prova doftljusen också.

Kramar
Cia