tisdag 22 januari 2013

Sovrum

Bara några bilder från sovrummet. 
En av mina absoluta favoritmöbler här hemma, mitt rangliga gröna trädgårdsbord.
En utav mina speglar (köpt på loppis i Danmark) har kommit upp på väggen här i sovrummet. Bredvid hänger mina halsband.

På väggen svartvita foton av barnen.
Var på Formexmässan i lördags, men har inte ett enda foto därifrån. Det har däremot Malin (med Butik Norregård) som jag hade den stora glädjen att träffa. Så kika in till henne om ni är nyfikna på Formexbilder. 

Ha en bra dag!
Kram Marie

34 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint ni har det i ert sovrum..ljust och rofullt..Och det där trädgårdsbordet det är verkligen jättefint..
Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Gomorron!

Erat sovrum är så mysigt! Gillar verkligen känslan med det rustika i de grova kuddarna, svart-vita bilder och sänggaveln...och trädgårdsbordet!

Ha det gott Marie, vi hörs!
Kram
Mia

mormorMärtas sa...

Vilket rofyllt och härligt sovrum ni har Marie!
Så fina detaljer, lampor och spegeln...och bordet förstås♥

Kram Annika

Helénes Lantliv sa...

Så fint sovrum!!!!!!

Ha en fin dag
Kram
Heléne

Tidevarf sa...

Så vackert och väldigt fint med svartvita foton på barnen.

Hoppas din dag blir härlig.
Kram
Anneli

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Så fint ljust och luftigt...
Å barnen så fint över sängen...
Ha en fin tisdag!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

Halloooo Marie!!

Så rofullt och vacker det är i ert sovrum..gillar den varma ton det beiga ger utan att vara en "riktig färg"
Personligt med era söta flickor på väggen där ovan. :)

Jag var också på Formex men i söndags..så nu är huvudet sprängfullt med vårkänslor och idéer..vilket är underbart!!

Ha det gott!! Kram Sanne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint och rofyllt sovrum ni har .Fint med barnen över sängen.Ha en skön tisdag fina du .Kramar Rita ♥

Malms Verden sa...

Hej Marie
Hvor er der fint og roligt i dit sovrum. Det er rigtig flot med de sort-hvide billeder af børnene, spejlet og ja, det hele! Tapeten på væggen er bare så flot - må jeg spørge dig hvad det hedder og hvilket firma der har lavet det?
Hav en dejlig dag!

Kram Rita

Annas skattkammare sa...

Så otroligt fint ni har i sovrummet!
Kram Anna

Johanna sa...

Supervackert och härligt sovrum du har! Förstår verkligen att det där trädgårdsbordet är en favorit för dig.

Kram Johanna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va fint ni har det...
Ert sovrum känns svalt och fyllt av värme på en o samma gång :)
Ha en mysig eftermiddag.
Kram kram
Jessica

Lantliv i Norregård sa...

Vackert & vilsamt Marie!

Kram M

Fia sa...

Så fint o stilrent du har, känns lugnt o harmoniskt ♥ Tack för den söta terrinen, blev kanonbra på bordet med pärlhyacinter o lite ull runt;) Ha en härlig kväll ♥ Kram fia

Photo by Maria sa...

Vilket mysigt och fint sovrum ni har...

Kram Mia

Sommarro och vinterbo sa...

Så fint när bilderna hänger i klämmor! Ljust och vackert sovrum :)

Eva sa...

Himla snyggt!
Undrar om jag inte ska "låna" idén med svart/vita foton..

Hrm... tål att tänkas på!

Kram

fianathome sa...

Så mycket fint. Jag har kollat på Norregård. Jättefint!!
ha det så bra
kram
Fia

Gabriella sa...

Åh så vackert du har det hemma! Så vilsamt och fint.
Kram

Veronica Markström sa...

Åh jag blev så glad när jag hittade din blogg igen. Så mycket fint att vila ögonen på.
Hoppas det går bra att jag länkar dig? Har haft det tidigare men min blogg har legat nere en tid. Nu back in business :)

Malin sa...

Riktigt fint! Bordet är underbart! Jag har ett likadant fast vitt och slitet. Jag gillar det massor!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint ni har det i sovrummet, bordet och spegeln är så fina. Önskar mig själv en gammal nött kaminspegel dom är så mycket finare än nya.
Kram Theres

katha´s kortmakeri sa...

Enkelt,vackert och vilsamt.
Ha de gott!
Kram Katha

vintagetraeume sa...

... ein Traum!
Danke für die Bilder.
Liebe Grüße läßt Antje da

Renata sa...

Dear Marie,
I love absolutely everything from your bedroom. Nice vintage pieces decorated with charm creates a unique room.
Greetings. Renata.

Hulda sa...

Så utrolig fint soverom. Delikat tapet, og så flott interiør. Jeg falt helt for vindusnisjen, og den lille veggen som utgjør kroken til bordet. Bordet forstår jeg godt at du liker, nydelig er det. Flott speil også, og skjønn lysekrone. Likte også ideen med de svarthvite bildene av barna over senga. Stilig med de rustikke putene også. Dette var flott!

LissasVita sa...

Ja vi har alla våra favoriter....av nån anledning är mitt fårskinn,loppisfynd min stora favis....och en lerkruka som varit klädd med notblad och nu är så shabby....tänder ljus i den..visst är man konstig ibland...Men så vackert sovrum du har :) Kramen Lisbeth

Le Trung Thanh sa...

Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
--------------------------------
Thanh Le - HomeDesignLove.Com
http://www.homedesignlove.com

Anna-Leena sa...

Vilket vackert härligt sovrum.
Och så fint med korten ovanför sängen.

Trevlig dag.
Mvh Anna-Leena.

lallbacken sa...

Hej Marie. Du börjar med "Bara några bilder...". Det är väl inte så Bara! Ditt sovrum är jättesnyggt! Med precis alla detaljer! Ha det bra ;)
/mia

Meta sa...

vad fint du har det.
Ha en fin fredag
Kram Meta

kråke sa...

Underbara bilder från ert sovrum!:))

Ha en mysig fredag och helg:))

kram kråke

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ingenting annet å si enn NYDELIG!!! Utrolig vakkert, stemningsfullt og lekkert. Flotte biler, verdig et interiørblad. Strålende helg til deg og dine! Klem

G:a Affären sa...

Jag såg minsann en bild av dig och Malin från Formex. Säkert roligt att träffa på bloggvänner!
Så fint sovrum ni har och jag gillar det lilla prånget med trädgårdsbordet. Visst är det så att ingen annan skulle kunna gissa vilka möbler vi gillar mest i våra hem, jag kan förstå dig med det härliga trädgårdsbordet, så charmig!
Dina täcken är också så fina!

Kramar
Cia