fredagen den 4:e januari 2013

Tankar

Blev en liten bloggpaus eftersom jag blev så dålig i både rygg och med förkylning och feber, men nu känner jag mig helt bra igen. Så nu har jag dragit igång min vanliga januarisyssla, att rensa och röja. Just nu ser det lite kaosartat ut här hemma eftersom jag har en förmåga att röja lite överallt på en och samma gång, men det ska nog bli bra till slut.
Så här i början av det nya året funderar jag också alltid på hur det nya året kommer att bli. Mycket tankar och drömmar far omkring i en salig blandning (jag är ju en grubblande person som ni väl vet vid det här laget) och jag försöker även bringa lite ordning där. Inte alltid det lättaste, mycket enklare att städa bland sina saker!!!
Har inga nyårslöften, däremot har jag några mål som jag tänker försöka sträva mot under året. En del lite lättare, en del lite svårare, men inget som känns helt omöjligt. Vi får se hur det blir.
Ha en trevlig helg, nu ska jag städa vidare!

Kram Marie

22 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Gomorron fina Marie!

Skönt att det lättat i ryggen och att du känner dig piggare!

Hihi vi har samma januari röj hemma du och jag. Tänkte faktiskt på dig när jag började röja för ett par dagar sedan. Att "nu är Marie nog igång och röjer hon med" hihi

Underbara detaljbilder - ljuvliga saker! ❤

Kram
Mia

pernilles.com sa...

Godmorgen søde. Godt nytår - håber I er kommet godt ind i det nye år - trods forkølelse og ondt i ryggen (av .-(( Det der oprydningsprojekt - kunne du ikke lige kigge forbi Møn, når du er færdig derhjemme ??? :-))) Knus og Kh Pernille

Grodmamman sa...

Skönt att du känner dig bättre!:)
Jag har också börjat röja och rensa här hemma och för en gångs skull har jag börjat med de svåraste och jobbigaste ställena i huset. Ska bli såå skönt när det är gjort.
Kram

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg godt nytt år :-)

Hanna sa...

skönt att du känner dig piggare. Så fina bilder.
Jag gillar verkligen tapeten med fåglar här under.
Kram
Hanna

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!
Här har du en till som grubblar & röjer:)) Mitt motto är "du har alltid ett val"....stort eller litet!
Tänkte kanske göra ett litet inlägg om det....
Finfina bilder;)

Kram Malin

InWhite4You sa...

Hej
Vad skönt att du känner dig bättre. Ja visst är det en underbar känsla att rensa så där. Jag gör likadant, röjer ivrigt överallt och tänker - synd att det är kväll nu när jag väl kommit igång. Då brukar jag göra klar fast klockan är typ tre på natten. vaknar trött men nöjd dagen efter.
Vad härligt med något nytt i sikte, man blir nyfiken när du skriver så där. Ja man behöver göra något, nytt, annorlunda och roligt i sitt liv och första dagarna på nytt år är väl perfekt för dessa planer. Lycka till!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Härligt att du känner dej bättre .Underbara bilder.Ha en mysig helg fina du .Kramar Rita ♥

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Skönt att du är bättre! Jag känner igen mig i allt du skriver. Du vet ju vad jag drömmer om.. ;) och det är så skönt att rensa och röja! Det är något jag verkligen njuter av! Vackra bilder du bjuder på!
Kram Anna

Mina drömmars hus sa...

Vad skönt att du mår bättre.
Att röja och dona, är ett av det mysigaste projekten i början av januari. Vi är nog flera som kör lite röjning då.
Mysiga bilder.
Ha en härlig fredag
Kram
AC

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God Fredag, Marie! :)
så bra at ryggen er bedre!
Flink du er som rydder, det skal jeg også gjøre iløpet av Januar! Rart hvor mye som samler seg ;)

God helg til deg!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara bilder och eftertänksamt inlägg.
man har många planer så här i början på ett nytt år... en del genomför man, en del bara påbörjas :)
Ska börja min städdag alldeles strax :)
Kram o ha en fin fredag.
Jessica

Anonym sa...

Här har du en till som rensar och röjer och smider planer för det nya året;) jag har som nyårslöfte att jag ska byta jobb och det ser jag verkligen fram emot. Hälsar Eva Salomonsson

Malin - Stjärnflocka sa...

Så vackra bilder!!!
det är verkligen härligt med nya planer!
Kram malin

Anno 1924 sa...

Så bra at du føler deg bedre!:) Det er så godt å få ryddet og sortert litt. Mye arbeid, men så utrolig deilig når man er ferdig!
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!!

Ljuvliga Vita sa...

Det ser ut som om vi är många som fixar och grejar så här efter nyår:-)

Fantastiska bilder som vanligt. Gott att höra att du mår bättre.

Kram
Jeanette

Tre Engler sa...

Så godt at du føler deg noe bedre:) ikke godt å ha vært sånn over tid, man blir så satt ut....
For noen herlige bilder og ord du gir oss i dag:)
Nydelig
Ha en herlig helg
Klem Merete

Lottas Fotografi sa...

En finfin helg till dig också!
Vilka mysiga bilder!
Kram Lotta

Anonym sa...

God fortsättning Marie. Skönt att höra att du mår bra. Ja visst är det härligt att röja och rensa såhär i början av året. Att ha mål som man vill förverkliga är också bra. Är man motiverad brukar det funka. Min mamma sa alltid att inget är omöjligt, bara man vill, och det tror jag absolut på. Ha en härlig trettonhelg. Kram Loppan.

Vita-hjärtan sa...

Här städas och röjs det också! Härligt.. Lovade mig själv att jag bara skulle städa ut tomtarna och julgranen, det är ju ändå bara 5 januari.. Men innan jag hann hejda mig hade allt som kan förknippas med julen städats undan.. Så nu flyttas det på saker hit och dit.. Men det blir nog bra i slutändan. :)
Må så gott!

Mittgodastefinaste sa...

Vilka jättefina bilder!

Har också fullt januariröj här, jag tycker man tänker bra när man städar och rensar.

Skönt att du mår bättre.

Kram Jenny

G:a Affären sa...

Skönt att du mår bra!
Jag tror vi är många som röjer just i januari, det känns som att det nya året måste inledas med ordning.
Visst är det lättare att städa bland sina saker!

Kramar
Cia