fredagen den 1:e februari 2013

Butik Vita Ranunkler - Februari

Dags att åter ha öppet butiken igen. Kul! Varmt välkomna ni som har vägarna förbi Hjo i helgen (2-3 februari). Adressen hittar ni i högersidan på bloggen och öppettiderna är som vanligt lördag - söndag kl. 11-16.











Förutom att ha öppet butiken ska vi greja med lite allt möjligt i helgen. Jag håller t.ex fortfarande på och rensar huset från topp till tå. Framförallt försöker jag bringa ordning i skåp och lådor (där det har en tendens att bli väldigt rörigt). Sen blir det lite som kastas, en del som skänks och så hamnar givetvis en del saker i loppishögen (för ni har väl inte missat att årets loppis blir den 4 maj, läs mer här). 

Ha en fin februarihelg!
Kram Marie

33 kommentarer:

G:a Affären sa...

Men så fina bilder från din butik, minsann ser jag inte solens ljus också! Och så blommor så klart! Du kan få till det så fint Marie, det är alltid så mysigt att kika in via nätet, det är ju alltför långt till dig.

Önskar dig också en bra dag!

Kramar
Cia

Mittgodastefinaste sa...

Här finns en som önskar att hon hade vägarna förbi Hjo i helgen...

Vilka underbara bilder, så mycket fint!

Kram Jenny

Tre Engler sa...

Åååååå...du har så utrolig mye flott:)
Blir helt satt ut:)
Ser du har et gammelt hvit "blomsterbord" med noen kanner oppi:)
Hva koster det og hva vil det koste å sende til Norge???
Ha en strålende dag:)
Klem Merete

Mail: tre-engler201@hotmail.com

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Fina Marie !

Oj oj så mycket fimt !
Men jag får nog nöja mig denna gången på att titta på alla vackra bilder.
Vi är sjuka än här hemma. Det vart riktigt influenssa....

Men hoppas på aty det är många som kommer ! Mycket fint !
Vilken stotlek är det på den stora gamla kamin spegeln som du har där i butiken?
Den mittimellan storleken?
.ha en fin fin helg nu !

Varmaste kramar från mig

Hälsa alla !!!! Kram.kram

Min-Hus sa...

...soooo nice..your shop is so beautifull!!!
Hugs Anja

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh vilka vackra bilder från din butik, har sagt det förr men det tåls att sägas igen... Om jag bara bodde närmare..
Jag har varit ute efter en tallrikshylla jättelänge men inte hittat nån.. Den ska vara max 82 hög och 72 bred, är det något som du har på lager kanske :)
Ha en jättefin fredag.
Kram kram
Jessica

Vitsippan sa...

Hejsan Marie !

Lika vitt och fint som vanligt. Har Du alltid det.

Det enda vita är mina vardagsrumsgardiner, och botten på mina tulpangardiner i köket.

Ville få målat i badrummet, men det får jag bekosta själv. Inrökt, men slutade 2008.Har försökt få bort det mesta så det inte luktar längre.Nikotinfärgat, ganska snyggt,nä fy.

Ha en fin Fredag

Kram Mi

Lantliv i Norregård sa...

Jisses Marie så fint!!!!!

Kram M

Vita små hjärtan sa...

Helt ljuvliga bilder från butiken!!! Massa härliga saker och ting!
Ha en fin fredag o helg.
Kram Agnetha

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

En ting å si FANTASTISK Marie!!!Jeg hadde elsket å vært i din butikk,alt etter min stil og smak:)
God helg til deg og dine:)Klem Vibeke

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie
Vilka fina butiksbilder
Önskar dig en jättefin fredag och trevlig helg
Kramar Tina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så vackert och inspirerande det är i din butik!!

Trevlig helg!
Monica

Elsas Cottage sa...

Hej, I LOVE your Butik!!! And I am always happy if you post some pictures of! Is it possible to order and ship to Germany? :-) Lovely Greez, Simone :-)

Sofia sa...

Jätte mycket fint... som vanligt, Marie!!!
Ha det gott och lycka till med försäljningen!
Kram Sofia

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vilka underbara bilder du visar från din underbara butik.Bara älskar ljuset jag köpte av dej vännen.Ha nu en skön och mysig helg .Kramar Rita ♥

Fia sa...

Så mysig liten butik du har, blir sugen på att ta en sväng till Hjo framåt våren <3 Ha en härlig helg;) Kram fia

mormorMärtas sa...

Vilka fina bilder från din mysiga lilla affär!
Underbart med alla blommor och alla fina saker du har...

Kram Annika

Gail sa...

your shop looks lovely ..all that lovely white with just touches of soft spring colours...perfect !
Gail x

Norr om Köpenhamn sa...

Så fint du har gjort det i butiken...härligt vårigt :)
Nästa lördag är det dax för mig att öppna igen. Så jag vet vad jag ska hitta på nästa vecka ;o) In med våren i butiken här med!!

Ha en riktigt go' helg fina!
Kram
Ulrika

Vintage sa...

Jätte fina bilder från din butik! Önskar en fin helg kramar Susanne

Tidevarf sa...

Du är så himla duktig på att fixa i din butik och ta fina bilder så att köpbegäret väcks direkt.

Hoppas helgen blir underbar.
Kram
Anneli

Margareta sa...

Underbara bilder från butiken....längtar dit.
Härliga blommor och allt annat och t.o.m solen skiner in....

Ha en skön helg!!
Kram Margareta

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Hanna sa...

så fint det ser ut, blir helt tokig.
Ha en bra fredagskväll.
kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Helt galet så mycket fint du har i din butik. Tänk om man ändå bodde närmare :-))

Ha en toppenfin helg!
Kram Paula

Lottas Fotografi sa...

Det ser så mysigt ut i din fina butik. Måste ta mig tid och fara dit i vår eller sommar. Även om det är en bit att åka.....
En finfin helg önskar jag dig!
Kram Lotta

Gabriella sa...

Åh så vackert det ser ut i din butik! Synd att jag inte bodde närmare=)
Kram

The Rosegarden in Malevik sa...

Men Åååååååååååååååååå vad fint...
ALLTIHOP :)
kramkram
Håkan

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ha en fin helg i din underbara butik, jag önskar att jag kunde åka upp..men det får bli en annan gång.

Den svarta kaminspegeln är så fin! ��

Ja, allt är fint, hihi, men den ser extra fin ut ;))

Kram
Mia

Anonym sa...

Så himla kul att äntligen få besöka din butik och träffa dig! Jag har julafton nu hemma med alla fina saker jag köpte. Det blir garanterat ett besök igen till sommaren!!!!! Hälsar Eva

Lilla Majken sa...

Så många gobitar på ett och samma ställe!

Ha en fin kväll. Kramar Therese

Om Ett Hus sa...

Åh så fint! :) Jag hoppas jag har vägarna förbi din butik någongång för att kika! :) Jätte fint har du! /Susanné

Lovisa Wallin sa...

Jag gillar verkligen det gröna bordet, så häftigt!