onsdag 27 februari 2013

Månbord och pelargoner

Här kommer några bilder på mitt ommålade månbord. Det blev en svart klick i allt det övriga ljusa och jag känner mig nöjd. Den andra möbeln som jag målade här i vardagsrummet får ni se en annan dag, den blev dock inte svart utan fick en annan kulör.

Några utav mina Mårbackapelargoner har fått flytta hem igen efter att ha vintervilat i mammas källare.  Tillsammans med solen gör de att vårstämningen definitivt infinner sig. Härligt!

Önskar er alla en fin dag!
Kram Marie

18 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!
Åhhh vad fint du har det !! Bordet blev såå fint o passar så bra ...
Härligt att pelargonerna har fått komma fram, det är ett fint vårtecken !! Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Vilken ljuvlig stämning, allt är så fint och vårsolen är pricken över I:et ❤

Kram
Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilken härlig stämning det sprider över bilderna.
Bordet blev fin.
Härligt med en till solig dag ...sitter i nya köket (dock inte klart ;) ) och öter frukost.
Sen ska jag sova ...ha det gott !

Kram från mig

LOPPISLIV sa...

Då ska jag ta fram min stora pelargonia nu jag också, ser härligt vårigt ut :-)) Och bordet...ohhhh så fint det blev svart och kudden i soffan som tar upp färgen, superflott!!!!

Kram Paula

Photo by Maria sa...

Vad fint det blev med svart i ert ljusa rum..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Marie.
Bordet blev verkligen superfint och en härlig klick i ditt vackra vita hem :)
Det är mycket vårkänslor nu och mårbacka hör verklien till en av dom : ))
Ha en underbar dag.
Kram kram
Jessica

blockethuset sa...

Kanonfint med det svarta att bryta av med...!!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint ,månbordet blev ju så snyggt att bryta av med .Underbart♥.Ha en skön onsdag söta du .Kramar Rita ♥

Lilla Majken sa...

Fantastiskt fint i hela rummet, och bordet blev så bra. Nu vill jag också måla mitt månbord.

Kram Therese

Solveig (Svingenslillehus) sa...

åååååå såååå vakkert du har det... nydelig kakkelovn ♥♥ Klem fra Solveig

Anonym sa...

Så vårligt och härligt, och vilket snyggt bord.Mårbacka är absolut ett måste hos mej och mina har också börjat vakna ur vintervilan.Utsökta saker i din butik. Lammet är ju helt underbart.Kram Loppan.

Mina drömmars hus sa...

Snyggt ned bordet. Att bryta av lite är inte helt fel.
Önskar dig en härlig kväll
Kram
AC

Annas skattkammare sa...

Alltid fint och inspirerande hos dig Marie!
Kram Anna

Gabriella sa...

Så fint de blev, är kul att kunna bryta av med andra kulörer ibland=) Underbart att få ta fram pelargonerna!
Kram

Tidevarf sa...

Fint med svart månbord, det blev en härlig kontrast. Mina är fortfarande mörkbruna och de får nog vara det ett tag till.

Ha det härligt Marie.
Kram
Anneli

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Så fint bordet blev! Toppen, tillsammans med allt annat vackert du har!
Ha en fin torsdag!
Kram Agnetha

Therese sa...

Bordet blev jättefint! Vilken fin blogg du har.

Kram Therese

G:a Affären sa...

Så otroligt trivsamt och härligt du har och bordet blev så bra, verkligen. Vårstämningen känns ända hit!

Kramar
Cia