måndag 18 mars 2013

Hemma igen...

..efter några intensiva dagar i Belgien där vi handlat en massa fint till butiken på olika loppmarknader.  Vi kom hem inatt efter en låååång bilresa och efter några timmars sömn är det nu dags att börja packa ur bilen. Även fast jag vet vad jag har köpt så är det ändå nästan som julafton när man får börja packa upp alla kartongerna. 
I sista sekunden innan vi skulle åka igår kom jag på att jag kanske borde ta några kort, så  här är några bilder tagna i alla hast innan avfärd mot Sverige. Som ni ser var det ett strålande vårväder, helt underbart när man som jag är urless på vintern!!!
Vi ses senare i veckan, nu dags att börja jobba!

Kram Marie

18 kommentarer:

Tre Engler sa...

Ååååååå...for noen utrolig vakre skatter du har funnet:)
Skulle så gjerne ønske at jeg også kunne tatt sånne herlige turer og fylt opp butikken....
Men så godt går ikke den lille butikken min at pengene strekker til!!!!
Har spurt deg før, men spør igjen:)
Vei at du har stort loppis 4 Mai:) og kunne så gjerne tenkt meg ned dit, men hvor bor du og hvor langt er det fra Norge og ned til deg???
Har så inderlig lyst til å ta turen, for ser at jeg kunne tenkt meg masse av dine herlige skatter:)
Ønsker deg en herlig uke og velkommen hjem:)
Klem Merete

Margareta sa...

Hej Marie!!
Ett säkert mycket krävande arbete du har,men såå roligt. Och sen att delar med dig av allt det fina..
Önskar dig en bra vecka med arbetsglädje och vårsol!

Krm Margareta

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint .Härligt att du delar med dej av allting fint.Ha en skön start på nya veckan och en fin måndag.Kramar Rita ♥

blockethuset sa...

Spännande affärsresa ni varit ute på...och att få se våren måste nästan varit det bästa:)

Levindas Värld sa...

Oj va spännande att få se vilka skatter du fått med dig hem från din resa :) Antar att du först behöver lite vila och återhämtning efter den långa resan! Men sen kliar det väl i fingrarna att få ta fram och göra fint med allt vackert du handlat hem kan jag tänka mig ;)

En fin vecka önskar jag dig! Nu hoppas vi att vårvädret håller i sig här hemma oxå!!

Kram-kram!

Chokladvillan 1910 sa...

Det var mycket vackra saker att titta på !!!! då blir det spännande att se vad du fick med dig hem ;)
Må så gott !
Kram Anki

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åh, vilka fina saker! Väntar med spänning! Skönt att få lite sol på näsan också!

Kramar
Petronella

Anonym sa...

Välkommen hem Marie. Så spännande att fylla "nya" butiken med en massa underbara saker. Vad härligt att du fick njuta lite av våren. Den väntar jag verkligen på nu.Kram Loppan.

MilleVanille.blogspot.com sa...

Sikke fine ting du har med dig hjem, det er en lang tur ja...vi har venner i Belgien så vi er også afsted et par gange om året..Men det er sjovt at gå på loppis hernede..og der er mange store og gode. Vi var i Lille i Frankrig det var også rigtig godt...
Dejlig dag til dig

Solveig (Svingenslillehus) sa...

åååååå sååå mye vakkert :-)

Randi sa...

Men sååå spännande. Förstår att du nu kommer att bjuda på en massa nya läckra ting i butiken!

kråke sa...

Vilka underbara skatter du hittat:))

Kram fina och härlig fortsättning på veckan:))

kråke

Annas skattkammare sa...

Åhh de där loppmarknaderna skulle man ju inte säga nej till.. Wow! Skönt med härligt väder också!
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Wiiieee så spännnade, jag längtar ihjäl mig tills du kan visa din nya butik, kan tro att den är jättefin...
Kraaam Anette

lallbacken sa...

Hej Marie. Åååh vad avundsjuk jag blir. Alla dessa saker!!! ska bli kul att se dom hemma i sverige ;)
/mia

Husprojekt Drömhus / www.lantligahem.se sa...

Så underbart att få packa upp alla vackra köpen och vilken lycka att åka till Belgien & loppa!

Kram Tiina

Johanna sa...

Så mycket finheter ni hittat!

Varm hälsning Johanna

Anno 1924 sa...

Heldige du som har vært i Belgia!!! Sååå mye fint du har kjøpt:) Det var sikkert godt å få nyte skikkelig vårvær!! Ha en super kveld:) Klem