tisdag 26 mars 2013

Kaos och påskpynt

Jag har inte hunnit påskpynta något alls än, men idag ska jag och barnen försöka göra lite påskfint här hemma. Lite grenar, några blommor och så ett par ägg, det är så mitt pynt inför påsk brukar se ut (bild från tidigare år). Men först behöver vi städa och plocka undan, ni kan ju bara föreställa er hur det ser ut här hemma med saker till nya butiken lite överallt. Kaos är nog rätta ordet, hihi. Men nu måste vi försöka organisera lite i kaoset, det vankas nämligen födelsedagskalas till påsk och vi vill ju gärna att gästerna ska få plats!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

19 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie ! :)
Det samma råder här ;)
Dock har jag inga saker till Butiken.
Men det är fotvarandre oorganiserad efter ommöbleringen ... idag ska jag försöka komma igång.
Igår satt jag ute sen på eftermiddagen.

Vi tar promenaden gärna en annan kväll !
Jag ska försöka komma ut nu på en promenad :)
Men hjälp vilken tränings verk jag har efter igår :)

Ha en fin dag du med ! Kram kram

ps... Oj vad jag längtar efter din Butik ! Så Nyfinen ska du veta ! :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Och så klart så Kul Marie !
Stort Lycka till och så kul ! :)
Kram igen

Min-Hus sa...

...very nice!!!

Hugs Anja

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Såklart att det blir lite rotigt i och med att det händer mycket i ditt/ert liv nu!
Ska bli så kul att se bilder från din nya butik.
Stooor kram
Jessica

hemma hos lilla mej sa...

Underbar bild Marie .Njut dagen och bara ha det gött .Mys och njut.Massor av kramar Rita ♥

lallbacken sa...

Hej Marie. Det behövs ju inte så mycket för att det ska vara fint. Dina ägg är superfina!!!
/mia

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Förstår precis! Här behövdes det bara en loppisutrensning och en barnklädersbytardag för att vända upp och ner på ALLT, så hur skulle det då vara med en massa nya saker!? Som jag har skrivit tidigare...fantastiskt spännande och otroligt modigt och föredömligt av dig att satsa! Skall bli så kul å besöka dig snart igen. Lycka till och GLAD PÅSK!!! Kram Anna

Designe sa...

Så otroligt vacker bukett och fina ägg! Ha det gott i helgen! Kram :)

Gail sa...

Such nice photo ! Happy Easter ! Gail x

Kaylovesvintage sa...

wonderful flowers,they look so pretty

Carole sa...

C'est très beau!
J'adore.
Carole

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så kul och spännande med din nya butik!! Önskar dig stort lycka till!!

Och jag tror minsann att det är en av dina tjejer som fyller år. Har något svagt minne att vi fyller nära varandra, hi hi... här äter vi tårta idag!

Hälsningar Monica

Lottas Fotografi sa...

Gästerna kommer säkert trivas trots koas i ditt fina mysiga hem ;) Man hinner ju tyvärr inte precis allt man vill. Men oftast blir det bra ändå.
Trevlig påsk önskar jag dig!
Kram Lotta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar bukett med ranunkler! Äggen är så fina, inte behövs det mer pynt!

Kram,
Regina

Tre Engler sa...

Hei skjønne du:)
Tusen, tusen takk for utrolig omtanke, jeg setter så utrolig stor pris på det og det varmer virkelig å se at så mange bryr seg og gir omtanke!
Setter veldig stor pris på deg:)

Sp kjempe koselige innlegg som alltid hos deg og bilde i dag var jo bare utrolig nydelig:)
Ønsker deg og dine en herlig Påske, nyt dagene o ta vare på hverandre:)
Klem Metete

LOPPISLIV sa...

Vad härligt med din nya butik Marie, det kommer att bli toppenfint och gå hur bra som helst!! Kaos är det här också, fast utan saker till en butik...hiihi, måste påskstorstäda ikväll!! Ha en toppendag!

Underbar bild, så fina färger på blommorna :-) Kram Paula

kråke sa...

Hihi, ja kaosigt blir det ibland:)) Önskar dig en glad påsk:)))

kram kråke

STENLYCKA sa...

Stor påskram till dig!
Önskar dig en underbar helg!
Kram Raina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken underbart vackert färgsprakande bukett i den vita terrinen och grattis til din söta tjej!!! Glad Påsk önskar Mari.