tisdag 5 mars 2013

Nu flyttar jag!!!

En epok är över, nu är det dags för nästa. Nu har jag haft öppet min lilla butik för sista gången. Istället väntar nu nya utmaningar när jag flyttar butiken ner till stan och blir en "butik som har öppet varje vecka". De senaste månaderna har jag varit tjänstledig från jobbet och under den tiden har tankarna på att flytta butiken vuxit sig starkare och när "rätt" butikslokal blev ledig så blev planerna till verklighet. Skulle kunna skriva ett hur långt inlägg som helst om dåligt självförtroende, om hur modig jag känner mig, att inse att man kan, hur nervös jag är och framförallt om att våga, men det tar vi en annan gång. Nu ville jag bara berätta att ni från och med någon gång i april (återkommer med exakt datum) kommer hitta min butik mitt i centrala Hjo istället. Kommer fortfarande mest att sälja gamla saker, men kommer komplettera utbudet  med några nya väl utvalda märken som jag själv gillar. Och så blir det mer blommor och grönt förstås, den allra viktigaste inredningsdetaljen om ni frågar mig!!! 
Att våga är att förlora fotfästet en stund
Att inte våga är att förlora sig själv

Dessa ord har jag haft i huvudet det sista året för att peppa mig själv till att göra sånt som jag egentligen inte trodde att jag skulle kunna klara av, så det är ingen slump att de har dykt upp på bloggen lite då och då.

Ha det bra!
Kram Marie

62 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Så roligt! Då vet man vart man ska om vägarna går förbi Hjo då!

Stort lycka till!

De där orden försöker jag också leva efter...

Kram Jenny

Lottas Fotografi sa...

Åh vad roligt!!! Härligt att förverkliga sina drömmar. Du gör helt rätt som vågar. Det kommer att gå hur bra som helst :) Här kommer en massa LYCKA TILL kramar från mig!

Lenas trädgård sa...

Modigt! Och så roligt det kommer att bli för dej! Har man haft återkommande tankar åt ett visst håll, så är det nog "dit" man ska! Ett jättestort LYCKA TILL! Och hoppas jag kan besöka din butik nån gång...Inte ofta man är åt Hjo-hållet, tyvärr.
Kram Lena

Rummet för välbefinnande sa...

Jaaaa det kommer att bli så bra Marie!
Jag är lika förväntansfull och glad som förra gången när du skulle öppna. Hi hi
Nu börjar nedräkningen - jippi
Kram o lycka till min fina vän <3

Cat sa...

Gud så modigt och ROLIGT! Lycka till och jag är säker på att vi träffas till försommaren.
Ha de gott. Cat

G:a Affären sa...

Först blev jag så tagen av dina bilder och sedan läste jag! Stort grattis till ditt beslut, jag är övertygad om att det kommer att gå bra med din känsla för det vackra, inte minst blommor och grönt. Lyckliga alla de som bor i närheten för din inspirationskälla!
Jag hoppas att du fortsätter med webbutiken också!

Varmt tack för din kommentar!

Lycka till kramar från mig!
Cia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad underbart Marie
Kommer att bli hur bra som helst!!
Har också en överraskning på gång
Jättefint skrivet man måste våga tro på dig själv och gå sin egen väg
Massor av kramar och lycka till!!!!

Norrfrids Eija sa...

Åh så roligt! Jag ryser för jag vet vilka tankegångar du går med nu...en euforisk berg & dalbana av känslor tro och hopp men även tvivel. Precis så har det varit sedan vi startade vårat...
Önskar dig all lycka, det är rätt val och kommer att bli bra!

Lilla Blanka sa...

Du är verkligen modig Marie, och jag är så himla glad för din skull! Jag tycker du gör helt rätt i detta ❤

Jag hoppas att jag, Carina och Mia står först i kön när du öppnar, det har vi planerat :)))

Kram och stort Lycka Till!!!
Mia

Tre Engler sa...

Så utrolig flott og spennende:)
Dett kommer til å gå kjempe fint, du har jo en av de herligste butikker jeg vet om, så her kommer kundene til å strømme inn:)
Tøft gjort av deg og ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å følge deg:)
Ha en herlig dag
Varme klemmer Merete

Grodmamman sa...

Vad kul, Marie! Och stort lycka till!:)
Gillar verkligen det där ordspråket. I mitt liv handlar det om att våga utmana min egen fysik.
Kram

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad roligt Marie!! Grattis! Härligt att våga ta språnget. Och det kommer att gå sååååå bra ska du se, du gör helt rätt!!! Stor lycka till kraaaaam Paula

Johanna sa...

Åh vad kul Marie! Stort grattis! Väldigt modigt! Den 4 maj kommer jag på er loppis:)

Ha en fin tisdag,

Kram Johanna

fianathome sa...

Fantastiskt Marie! Jag högaktar de som vågar göra sina drömmar till verklighet. Tänk va underbart!
Nu önskar jag dig lycka till och go go go girl! <3
kramelikram
Fia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Marie till ett bra beslut och stort lycka till.
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Men Grattis Marie!!!! Vad roligt!!!! Det kommer passa dig perfekt!!!
Kram Agnetha

LantlivsAnette sa...

Grattis !! Sååå himla roligt..ååh vad glad jag är för din skull !! Kraaam Anette

Syster vit sa...

Så otroligt kul och än en gång önskar jag att Hjo låg mycket närmare ;)). Önskar dig ett stort grattis till ditt modiga beslut och är helt övertygad att det kommer gå som en dans.
Kram Liselott

Lilla Majken sa...

Din affär kommer att göra susen i fina Hjo! Ett STORT grattis och lycka till.

Kram på dig. Therese

Ellinor sa...

Wow vad häftigt att du vågar leva din dröm!! Ett stort lycka till och spännande att följa din resa!
Kram
Ellinor

Älskade pion sa...

Åhh,så roligt du gör helt rätt.Lycka Till!!!!!Kram Ulrika

Margaretha sa...

Så härligt det låter....Det kommer alldeles säkert att gå jättebra och det där med blommor är bara så rätt efter att ha följt dej på bloggen i flera år. Nu blir det enklare för mej att besöka din butik när det ska vara öppet hela veckan. Jag har en bit att åka från Lysekil nämligen. Jag önskar dej lycka till och hoppas kunna göra ett besök i butiken framöver. Modigt att våga....LYCKA TILL :-)
Kram från Margretha i Lysekil

Levindas Värld sa...

Wow va roligt!!! Stort Lycka till med nästa steg i ditt liv :) Man måste våga för att vinna!! Du inspirerar verkligen!! Jag har också en önskan om att mitt liv en dag i framtiden ska se annorlunda ut än vad det gör idag.. Och det är såna som du som vågar göra något åt saken som inspirerar mig och tydliggör att det faktiskt går att förändra sitt liv! Men det är bara jag själv som kan se till att nåt händer :) Tusen Lycka till!!!!

Millas hem sa...

Stort grattis till dig Marie! Jag är så glad för din skull och önskar dig all lycka till med den nya butiken!

STORT GTRATTIS ♥♥♥

Kram Camilla

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Gratulerer så masse, Marie ♥♥ :-) Så spennende og herlig.. håper jeg en dag kan besøke butikken din..den er jeg sikker pp blir flott :) Flinke deg :) Klem til deg ♥

Anonym sa...

Herregud vad kul! Vad glad jag blir för din skull! Vad modig du är! Då blir det att boka en resa till Hjo när det våras;) Hälsar Eva Salomonsson

Johanna Stålros sa...

Oj så spännande men samtidigt så självklart- och något som jag vet att du fixar!!!! Självklart kommer jag på ett besök så fort jag är i hemmatrakterna;) Grattiskram får du då/ Johanna

Vida sa...

men så roligt;))) ett mycket klokt beslut av dej..för man ser ju att du har det rätta tänket när man ser din butik;) det kommer gå sååå bra och jag önskar dej all lycka till ;o)

Vidavågarkram

hemma hos lilla mej sa...

Grattis Marie till ett bra beslut !.Vad skoj att förverkliga sina drömmar .Kommer passa dej perfekt.Vad underbart att du även ska hålla på med blommor som du är så himla duktig på .Stort Grattis och Lycka till.Kramar Rita ♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie
och stort Grattis och Lycka till!!

DU, det BLIR toppen!!

Kram monica

Anna Truelsen sa...

Härligt Marie!
kram Anna

Anonym sa...

Lycka till Marie detta kommer att bli jätte bra!
Marie man måste våga och tro på sig själv och förverkliga sina drömmar, önskar att jag varit lika modig som Du är när jag var i Din ålder då hade jag nog inte fortfarande suttit inom transportsidan på kontor.
Kram Moster Solweig

Annas skattkammare sa...

Wow vad spännande!! Önskar dig all lycka till, och kommer självklart att åka till din fina butik i fortsättningen också, älskar den!
Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Väldigt kloka ord och all lycka till nu! Underbart att följa sin dröm!

Kram
Petronella

VisitCarolina sa...

Vad spännande! :)Hade jag bott närmre hade jag absolut kommit och kikat i din butik! :)

Lycka till! :)

barbro.almquist sa...

Lycka till :-)
Kram Barbro

Nellie sa...

Grattis till nya lokalerna!
Så himla bra att kunna åka till dig närsomhelst. Ser fram emot allt det fina du kommer ha plats med nu!!

Om Ett Hus sa...

Men vad roligt för dig! :) Det kommer att gå så bra!! Lycka till!

Mina drömmars hus sa...

Låter fantastiskt spännande.
Det gäller att våga....
Lycka till
kram
AC

Tidevarf sa...

Jätteroligt Marie, och visst ska man våga! :) Sedan så hoppas jag att din webbutik blir kvar ändå.

Stor
Kram
Anneli

Anonym sa...

GRATTIS Marie till din "nya" butik.Jag blir så imponerad av människor som vågar följa sitt hjärta och du är en stor inspiration för många. Det kommer att bli toppen och räkna med en STOR kundkrets.Din butik är ju något utöver det vanliga.Grattis också till staden Hjo som får ett sådant tillskott i centrum. Det kommer många att få ta del av.Kramar Loppan.

Rofyllda rum sa...

Stort grattis Marie! Så härligt att du vågar följa dina drömmar, och det inspirerar ska du veta:-) Jag är säker på att det kommer gå hur bra som helst för dig, du har en sån fin känsla för detta!! Jag och Margareta ser fram emot att besöka dig snart:-) Ha en fortsatt go vecka! Varma hälsningar Camilla

Anonym sa...

Jag har ju vetat detta en tid och är jätteglad och stolt att du tagit det här beslutet. Det kommer att bli toppen och jag står gärna i butiken det vet du.STORT LYCKA TILL. Mamma.

Irene Kohrs sa...

Hej Marie, vad kul att du öppnar en butik inne i Hjo .. du gör helt rätt :-) kram Irene

Margareta sa...

Underbart Marie!
Jag beundrar dig som gör detta.Jag tror på dig!Du är en fantastisk kvinna som kan göra allt du föresätter dig.
Detta blir ett lyft för hela Hjo.
Jag hoppas ,som Camilla,att snart få göra ett besök.Vi ser fram emot detta.Alla kan ju inte vara först i kön...men
Lycka till med allt!!!

Kramar Margareta

Fröken Mårbacka sa...

Åh vad roligt! När vi åker till Hjo i sommar ska vi leta upp din butik!
Kram

Johanna sa...

Men ÅÅÅH så fantastiskt kul!!!!
Jag lovar att jag kommer att hänga på låset när du slår upp dörrarna i April.Ser verkligen framemot inslaget av blommor också :-)
Lycka till & på återseende!!
Kram Johanna

annika sa...

Härligt! Eftersom jag befinner mig i Hjo lite då och då så blir jag glad att kunna komma in i din butik oftare. Passerade Hjo i måndags efm så då blev det ett besök på Hem och hobby.
Kan hålla med dig om de kloka orden och måste säga att jag också testar lite att förlora fästet. Fast jag är nog feg :).
Lycka till!

Kram
annika

Blockethuset sa...

STORT LYCKA TILL...mysiga affärer är vi många som gärna stannar till och går in i. Jag gjorde det senast idag!
Kram
C

Gabriella sa...

Åh vad spännande och oj så roligt! Modigt och härligt för dig, stort grattis!!=)
Kram

Petra Eriksson sa...

Åh wow! Grattis Vännen! Det kommer att gå toppen!!! KRAM

Chatrin sa...

Lycka till!!!
Det är rätt man skall våga här i livet. Jag tänkte kom på loppisen. Blir den av?
Skickar lycka till kramar!!!
chatrin med Blomkattis

Anne-Lie sa...

Heja!!!!
Friskt vågat hälften vunnet!!!!
Massor av lycka Till från mig!!!!
Anne-Lie

Sonia sa...

Grattis i massor!! Med dina vackra saker och din inställning kommer det att gå bra. Bara hör av dig om du vill komplettera sortimentet med bambuhanddukar, silkeskuddar eller något annat från oss.
Varmt Lycka till!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Marie.
Stort Grattis till ditt stora steg :)
Jag vet exakt vad du menar.. Jag är också såm, drömmer och hoppas och vill... men tror sällan att jag ska klara det. Många i min omgivning peppar och försöker boosta mitt självförtroende men lyckas inte tyvärr.. Men nån dag så :)
Ska bli jättekul att se och följa ditt butiksbyte.
Stor kram till dig Marie.
Jessica

House of Daisy sa...

Stort lycka till !!! Det kommer att gå jättebra för dig, du gör precis det jag också önskar, men inte vågar riktigt ännu!
Kram kram

Anns Gröna sa...

Åh så kul! Grattis till en drömlokal och ett jättestort LYCKA TILL med öppet-varje-dag-butiken.
Har fortfarande irritation att vi missade din härliga butik när vi var i era trakter under förra sommarens semestertur.
Kram
Ann

Anonym sa...

Hejja dig!Du gör helt rätt!
Stort Grattis & Lycka till!
Kram
/Minna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt Marie! Grattis och Lycka Till! Kanske att man kan ta vägarna förbi någon gång i sommar.
Kram
MArie

Anonym sa...

Oh vad roligt!!! Grattis! Nu får jag verkligen se till att jag tar mig dit.

kråke sa...

Underbart roligt Marie! Kör så det ryker!:)))

Lycka till och stor kram:))

kråke

Liten Bod sa...

Åh så kul! Du är jättemodig, jag vet... Kämpar med liknande tankar, och börjar också inse att det är det man INTE provar på man kommer att ångra sen :) Stort lycka till, kanske kan man titta in någon gång. Kram, Tina