onsdag 24 april 2013

6 år

Idag när jag blickar tillbaka inser jag att den 24 april 2007 var början på en resa jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag har aldrig varit en person som velat synas eller höras, har alltid trivts bäst i bakgrunden, men mitt brinnande intresse för inredning gjorde ändå att jag den där aprildagen tog mod till mig och startade en inredningsblogg. Och då ska ni veta att det inte var något impulsbeslut, hihi, hade nog funderat ungefär ett halvår på om jag skulle våga. Min enda tanke med bloggen var att få dela mitt enorma intresse för färg och form med likasinnade.

Aldrig någonsin hade jag kunnat ana att det kom att bli ett avgörande beslut för mig och att jag idag sex år senare skulle ha ändrat på stora delar av mitt liv tack vare bloggandet. Dessa år har varit så innehållsrika och jag har fått vara med om saker som jag inte ens hade drömt om och lärt känna så många fantastiska människor.

 Men framförallt har jag lärt mig väldigt mycket om mig själv. Jag kämpar fortfarande mer eller mindre varje dag med min självkänsla och mitt självförtroende, men har samtidigt insett att det bara är jag själv som kan göra något åt det. Att utmana mig själv till att göra saker jag egentligen inte vågar har varit det avgörande för min personliga utveckling. Det har inte varit lätt alla gånger, jag har allvarligt talat spytt av nervositet vid vissa tillfällen. Men jag har utfört det jag bestämt mig för och efteråt har jag varit såååå stolt över mig själv.

Idag står det den 24 april 2013 i almanackan och om tre dagar öppnar jag min nya butik nere i centrum. Hade någon sagt till mig för sex år sedan att jag en dag skulle ha ett eget företag och syssla med inredning på heltid så hade jag bara skakat på huvudet och tyckt att den människan inte var klok. För i min värld fanns inte sådana tankar, eller framförallt fanns inte tron på mig själv. Så oavsett hur det kommer gå i framtiden med butiken har jag ändå redan vunnit, jag har nämligen börjat tro på mig själv .Till er som känner igen er (för jag tror att vi är fler) så vill jag bara säga att kan jag, kan ni.

Till alla som har följt mig här på bloggen genom åren, ni har förgyllt mina dagar. Tack!

Kramar Marie

57 kommentarer:

Designe sa...

Underbart inlägg! Vilken resa du gjort! Superkul! Det är du värd! Väldigt inspierande att läsa oxå!
Lycka till med nästa steg! Det kommer gå lysande bra!
Kram :)

Lantliv i Norregård sa...

Vackra Marie <3
Jag känner så väl igen mig, vi har vunnit båda två...så otroligt mycket!!
Du är så modig & klok:))

Varmt Lycka till:))
Kram M

Anonym sa...

Kram till dig, bästa Marie! Det är verkligen så häftigt att ha varit i periferin och sett din "resa". Det är verkligen modigt och stort att du öppnar en egen butik och på lördag kommer vi definitivt dyka upp och handla hos dig!

Maja m familj :)

kråke sa...

Åh vad härligt skrivet och vilken lycka att få göra dröm till verklighet:))) Stort lycka till med öppnandet av din dröm och största kramen till dig fina!:)

kråke

Velkommen hos indretning med farver / Sommerhusliv hele året sa...

Hvor er det dejligt at læse, jeg tror jeg har det som dig, men er helt klart også vokset igennem de snart 4 år som jeg har blogget.

Men der har også været tider, hvor jeg syntes det kostede en hel del at være blogger med hjertet,har oplevet en del "Jantelov" Som indimellem har været svær at tackle...
Syntes du har gjort det kanon og jeg elsker at læse med hos dig :-)

Held og Lykke fremover <3

Knus Susi

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar resa du har gjort sedan 2007.Önskar dej ett Stort lycka till med din butik och allting här i livet .Du är bara bäst .Kram Rita ♥

Jennys Vita Villervalla sa...

Du kan verkligen vara STOLT över dig själv Marie!
Hoppas få möjlighet att besöka dig och din butik någon gång i framtiden!
Stor varm kram till dig!
Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Marie. Är så glad att jag träffat dig, önskar dig stort lycka till med butiken.
Varm kram
AnnaMaria

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Tack till dig och ditt mod! Ditt mod förgyller vår vardag genom bloggen! En vinna- vinna situation av sitt bästa slag! Kram Anna

lallbacken sa...

halloj marie. vilken historia du bjuder på :) vad kul för dig och ditt välbefinnande att det har gått så jättebra för dig. jag har inte följt dig så där jättelängen, men jag kommer helt klart fortsätta ;) önskar också att jag bodde närmare din snart nyaöppnade butik!!
/mia

Anonym sa...

Du är fantastiskt duktig och har ett öga som få för de små detaljerna! Jag är väldigt glad över att ha fått lära känna dig och hoppas kunna fortsätta följa dig och din underbara blogg i många år framöver! Vi ses nästa lördag i vimlet! Kram Åsa, Karlsborg

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina fina Marie!
Så himla fint skriver
Känner verkligen igen mig i det du skriver
Du är så duktig i det du gör
Och det är lycka att hälsa på dig och din vackra butik!
Man måste våga annars vet man aldrig hur det skulle bli
Massor av kramar
Tina!!!!!!!!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken fin bild på dig!
Kram igen

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Härligt gjort av dig! Lycka till så hemskt mycket med din butik, det kommer gå alla tiders bra tror jag.
Jag ska själv inom kort öppna min egna inredningsbutik, från att ha jobbat som sjuksköterska så ändrar jag helt yrke, nervöst men spännande ska det bli:)
Varma kramar, Jennie

Anonym sa...

Så fina ord och tankar du delar med dej av. Du ska veta vilken inspirationskälla du är för oss som följt dej genom åren, och ditt beslut öppna butiken på stan är ju guld värt för Hjo. Dina ord om din resa gör mej tårögd, men full av beundran. Jag tror att det du delar med dej av i din berättelse , gör att många andra också får kraft att förändra något. För det är ju som du säger, det är bara jag själv som kan göra något . Så stort Grattis till din butik och TACK för att du finns söta Marie. Kramar L oppan.

Lottas Fotografi sa...

Tack fina du! Jag känner igen mig. Om jag byter ut inredning mot foto i din text. Men jag är bara halvvägs på resan. Drömmer om att en dag jobba med någon typ av foto. Men jag har ingen utbildning inom foto och har samma problem som du beskriver, att våga tro på sig själv och våga satsa. Men jag drömmer och jobbar vidare med mig själv....
Kram och lycka till! :)

Sis1 sa...

Thats great. Congratulations.
6 years!
Love your blog.

Greetings from Holland

Tidevarf sa...

Så roligt att du känner som du känner.
Visst är det så också att uttrycket "ingen minns en fegis" har någon slags sanning. Så var Super Stolt över DIG SJÄLV.

Kramar
Anneli

Mina drömmars hus sa...

Tänk vad många som du förgyller dagen för. Härligt inlägg och grattis till så många år.
LYCKA TILL med det nya du har framför dig, det kommer att gå strålande.
kram
AC

Margareta sa...

Hej Marie!
Du är verkligen en betydelsefull kvinna. Du ger andra så mycke inspiration och glädje genom din blogg och butik som nu växer. Tänk om du inte hade vågat.....Tack för att du vågar ta steget som bär till din dröm.Det betyder så mycke för dig,men också för många av oss utanför.
Jag ser dig som en förebild.
All välgång till Dig!!!!!1

Kram Margareta

Isabellgent sa...

Jag önskar att din butik fanns här i Stockholm där jag bor, då hade jag hängt på låset när du öppnar.

Jag följer många bloggar och din är en av dem. Du har verkligen sinne för att få ihop vackra saker och för att inte tala om alla vackra blomsterbuketter. Det är såååå inspirerande att besöka dig. Jättekul att du öppnar butik.

Lycka till!
/Isabell

Anonym sa...

Jag har haft glädjen att följa din blog ett tag nu och har fått mycket inspiration och fina idéer från den. Jag har den dröm du upplever och känner igen mig så väl i vad du skriver! Jag blir rörd av ditt mod och att du lyckats och önskar dig all lycka till med din nya butik! Jag hoppas få fortsätta följa dig här då jag bor lite väl långt bort för ett besök, just nu :)
En stor varm kram & lyckönskningar från Dalarna!
Ulrica

Mys och hemtrevnad sa...

lyckönskningar från mig mvh semlan

Tre Engler sa...

For et nydelig innlegg og vakkret skrevet:)
Du sier det så utrolig flott og det er deg så vel undt:)
Så utrolig gøy det blir den 27.04.13:) skulle så gjerne vært der hadde jeg bodd nærmere:)
Får følge med deg på bloggen og håper på masse herlig bilder av åpningen:)
Nydelig jente du er:)
Massse lykke til:)
Klem Merete

Bellevue Gård sa...

Grattis! Härligt att du vågade satsa för att nå din dröm! Lycka till med nya butiken!!

Sussi / Sussinghurst sa...

Held og lykke, du har - om nogen - fortjent at den nye butik bliver en kanon-succes.

Gabriella sa...

Vilken vacker bild på dig! Så fint att du delar med dig. Önskar dig all lycka till med butiken, så spännande!=)
Kram

blockethuset sa...

Stort lycka till...och tack för allt du delat med dig av till oss..

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Verkligen stort grattis !!! Det var en riktig solskenshistoria...ska bli så roligt att få besöka din butik !!

Stort lycka till du modiga o duktiga !!!!

Kram anette

Anonym sa...

Bra vågat Marie!!!
Önskar dig all lycka med ditt företag! Kan ej komma på premiären men ngr från ditt tidigare arbete dyker nog upp! Kram på dej!/Leena

Anthony Garden sa...

Jag gratulerar och önskar uppfyllelse :)Monika

Johanna sa...

Marie,du är en härlig inspiratör!
Jag känner igen mig fast jag är i början på min resa med mina drömmar.
När sjävkänslan & tron sviktar ska jag tänka på dig & alla modiga som utmanar sig själva & lyckas!
Det ska bli så kul & spännande att besöka dig & butiken på Lördag!
Varm kram & Lycka till
/Johanna

Gúa sa...

Min kära vän, Så rörd jag är av dina ord.
Jag ryser och känner igen varje mening.
Jag är så stolt över dig, så stolt!

Att våga är att vinna, och precis just nu blev du redo. För så är det, saker händer då man är redo. Och du ska se, himlen öppnar sig och ljuset och det vackra kommer att vaka hos dig.
Det kommer att gå så bra!

Jag är så stolt att vara din vän. Och jag önskar dig allt vackert i hela världen. För det är du sååå värd.

Lycka till på lördag! Jag är med i huvud och hjärta.

U ROCK!

Kärlek i mängder, alltid.

House of Daisy sa...

Tack för att du delar med dig och sprider glädje och inspiration!!! TACK!!!!!Och stort lycka till med butiken, det kommer att gå jättebra!!
Kram kram

Fia sa...

Så fin bild på dig, o modigt + underbart att du delar med dig av tankarna kring din resa. Härligt med egen butik, måste ratta förbi Hjo nångång så man får se den live <3 Stort lycka till med din satsning;) Kram fia

Älfgärdet sa...

Du är oerhört inspirerande! Har följt dig sedan jag startade, lite senare samma år. Du ger mig alltid MASSOR av inspiration <3

Petra Eriksson sa...

Jag är så glad att du den där dagen i april tog dig modet att efter betänksamhet öppna din blogg! Du har i sex år i allafall inspirerat mig! Jag tycker verkligen att du ska vara sååå stolt och glad över dig själv och det du åstakommit! Jag hoppas så på att få komma till din ljuva butik en dag, kanske skulle jag ta och lägga inredningsresan nästa år så att den kommer en sväng förbi dig? Har ju tankar på att styra färd mot Lustfyllt så det skulle ju pass :) Hur som grattis på 6 års dagen! KRAM/ Petra

Blommiga Rutan sa...

Hej!

STORT lycka till med butiken, hoppas att jag kan komma och besöka dig någon gång, vore jättekul.

Jag har haft min butik i 16 !!!! år nu.
Helt otroligt, känns som högst 7-8 år. Väldigt, väldigt roligt är det, mycket jobb, men det är det ju värt att få jobba med sin hobby!

Som sagt, stort, stort lycka till

Kramar Anncathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina Marie.!

Vad ska jag börja....

Först och främst så vill jag säga Hjörtligt mycket grattis till dessa åren !!!
Till ditt kommande Butik och det kommer att gå så Bra Marie med din fina sätt att vara !
Du är en god och varm tjej som är en förebild för oss Andra !

Härligt att du öppnar dig och berättar vägen för oss !
Tänk vilken resa och så duktig du är.

Det är Alltid lika hö
ärligt att få kika in på din fina och Inpirerande Blogg och alltid när vi ses ! :)
Hoppas på fler träffar framöver !

Så fin bild på dig Marie ! Otrolig Vacker !
Var Stolt över dig och öven din fina familj !

Det ska bli härligt att få börja besöka din butik oftare Marie ! :)

Ett varm Lycko önskning nu till dig ich Framtiden .
Så fina ord ! Många varma kramar från Sirpa med fam

junhe sa...

Lycka till med butiken!!! Ser fram emot att besöka din butik, hoppas ni har öppet under sommaren =)
Kram junhe

KuriÅsa sa...

Bra gjort! Så härligt inspirerande för alla oss andra som också går och funderar på förändringar. Så tack för det, och tack för din fina blogg!
Kram Åsa

Anonym sa...

Hejsan finaste, sötaste MARIE!!
Jag vill tacka DIg för alla inlägg under dessa år! Du har inspirerat mig mycket och ofta med dina fina inlägg och bilder!
All LYCKA TILL i framtiden med allt du tar dig för, av hela mitt <3 !
Zazza Susanne Jebara

LOPPISLIV sa...

Söta rara Marie :-)) När jag ser bilden på dig tänker jag att det var alldeles för länge sedan nu vi sågs. Kankse får jag en chans att besöka din nya butik en vacker dag!! Ja tänk vilken resa du gjort, helt underbart!!! Du är så modig och så önskar jag dig all Lycka till!! Det är du såååå värd!
Kraaaam Paula

Anonym sa...

Jag tycker du är fantastisk och tack själv, jag har följt din blogg med iver och har fått massor av inspiration och tips! Önskar dig verkligen Lycka till med allt!
Ser fram emot att besöka din butik! Eva Salomonsson

Liten Bod sa...

Härligt att du kommit så långt! Jo, vi är nog många sådana här ute :) Jag är i alla fall en... Lycka till nu! Kram Tina

Gail sa...

Hello , I'm so pleased for you ...what a success story ..when a person lacks self confidence the successes are hard won but so rewarding ...may you have continued good luck ..best wishes...Gail x

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk så mycket det har fört med sig det här med bloggandet.
I höst är det 6 år sedan jag började också. Men någon butik har det inte blivit :) Men jag har ju mitt lilla företag ändå, och det räcker för mig just nu.
Härligt att du nu ska öppna en butik, och du kommer säkert att lyckas fantastiskt. Det är jag säker på!
Lycka Till nu med Nyöppningen, förstår att det är pirrigt!

Kram
Marie

VINTAGELINE sa...

Marie

Så hærlig!!!
Jeg heier på deg!
Masse lykke til med butikken.

Klemmer

Jes/Vita villa vila sa...

Finaste Marie!

Jag som har följt din resa under alla år lyfter på hatten och bugar! Vilket mod du har visat och vilken kraft som kan komma ur drömmar, kreativitet och lite vilja!

Grattis till din nya butik och mina varmaste lyckönskningar!

Stor kram från Jes ♥

Anonym sa...

Så fint skrivet Marie och ja visst känner jag igen mig... tack för peppet för jag samma funderingar. Och något som jag ser fram emot är att åka till Hjo. Vi var där för två år sedan och det var en upplevelse att besöka erat loppis. Jag minns att vi sa både jag och min kompis. Vilken underbar tjej och så vackert hon bor. Lycka till med din butik, det kommer att bli super! Kram Erika

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det är så vackert Marie. Blir så rörd...
Önskar så att jag varit med imorgon men den här gången fick mamma gå före. Men du är med mig i tanken och jag hoppas det kommer vara en fantastisk dag. ❤❤❤
Varmaste kramen och lycka till!
Du är fantastisk (och gänget som har hjälpt dig)

Room Design By Nenne sa...

Otroligt starkt gjort, jag önskar dej all lycka till i världen!! Kram

Frøken Frida sa...

Tillykke Marie - Godt gået ! Du er meget dygtig og talentfuld. Jeg er sikker på at din butik bliver en stor succes.
Tak for de mange, mange dejlige billeder som du har lagt på bloggen gennem tiden.
Det har altid været både glædeligt og inspirende. - Jeg håber du vil fortsætte med at tage billeder, også nu hvor tiden kan gå hen og blive ekstra sparsom

Du ønskes alt godt fremover - Og vi ses i butikken !

Knus fra Frøken Frida

G:a Affären sa...

Vackra Marie, önskar dig all lycka till med den nya butiken! Du ska verkligen vara stolt över dig själv!

Tack själv Marie för all inspiration.

Varmaste kramen från mig,
Cia

Made in Persbo...Carina sa...

Åh goa Marie!
Vilket fint inlägg! Det kommer gå lika bra framöver som det gjort hittills Marie...för att du är den du är!
Så ledsen att jag inte kunde komma på nyöppningen av butiken och över att jag nu inte heller kan komma på loppisen men jag håller tummarna för att ni får en fantastisk dag!
Så fina bilder du visar från nya butiken! En dröm!
Din dröm...som DU förverkligat! Var STOLT över dig själv!
Varma kramar♥Carina

lisashus sa...

Vilken fantastiskt "resa" du har gjort!
Grattis till de sju åren här och varmt LYCKA TILL med nya butiken!
Du är så modig och säkert en förebild för många.
Kram
Lisa

Jennyshemochharmoni sa...

Gud så roligt och stort GRATTIS till fina du! Du är så värd all framgång du kan få. Massor med lyckokramar Jenny