lördag 27 april 2013

Nypremiär av butiken!

Måste ju bara börja dagens inlägg med att tacka för den fantastiskt fina responsen jag fick på förra inlägget både här på bloggen, på facebook, via mail och i verkliga livet. Tusen tack!

Öppningsdagen av nya butiken är kommen, här några bilder därifrån. Bilder fotade sent igår kväll av en väldans trött Marie, så det är inte världens bästa bilder direkt, men ni ser ju iallafall på ett ungefär hur det ser ut.








Varmt välkomna ni som har vägarna förbi Hjo idag!

Butik Vita Ranunkler
Stora Torget 2c   Hjo

Öppettider:
Tis-Fre 11.00-18.00
Lör 10.00-13.00

Önskar er alla en fin helg!
Kramar Marie

49 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint ni har gjort!!! Underbart att se. LYCKA TILL IDAG.
Kraaaam ❤❤❤

Annas skattkammare sa...

Åhh vad fint!! Nu vill jag åka till Hjo idag! :) men det får bli nästa helg, är ju en bit att åka. Önskar dig varmt lycka till!!
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgom fina Marie ! :)

Jag har ju set lite förebilder inatt ;)
Tror du att jag kunde hålla mig nör paprrt var borta ! Hihiii...

Så Fint Allting är Marie ! Så Lyckad !
Så kul och det lyste upp hela torget !
Så Rätt !

Önskar dig all Lycka idag ! Första dagen !
Ikväll kommer du nog vara ännu tröttare ska du se ;)
Så kul ! Hjärtliga gratulationer till det som ni har tillsammans skapat!
:)

Kram.krma

ps...jag har jobbat inatt så jag måste nog sovs men kan erkänna att är så Nyfiken.Har en natt till så jag behöver nog ladda sömn.
Vi får se ! Hur som hels Lycka till ¡ Kram

Anonym sa...

Ha en riktigt bra dag i din nya butik. Din tidigare lilla butik har vuxit, i takt med dig själv, till ett större utrymme.

Önskar dig LYCKA TILL!!
Ulla i Tibro

Catarina Alexandersson sa...

Hilfe vad fint! Måste bara få komma iväg till dig ljuvliga butik snart =)

Ha en härlig lördag!
Kram Catta

Sommarro och vinterbo sa...

Så fint du har fixat i din butik! Önskar dig lycka till och hoppas det kommer många kunder med ett glatt leende och stora plånböcker :)
Önskar jag bodde i närheten och kunde titta in..
Ha en fin helg!
Kram Marina

Anonym sa...

Kram och grattis!

Från Anna-Karin

Anonym sa...

Herregud vad fint! Lycka till! Jag kommer förbi snart, jag har ju mina lediga onsdagar:))Hälsar Eva Salomonsson

Lantliv i Norregård sa...

Lycka Till Fina Marie <3
Så galet fint Ni gjort det kommer gå så bra!!

Kram Malin

Sofi sa...

Å så fint du gjort Marie!
Hoppas att det kommer massor av folk!:)
Förhoppningsvis blir det en tur till Hjo i framtiden (kanske redan i sommar) och då ska jag besöka din vackra butik!
Lycka till idag!

Kram på dig

Nina sa...

Wou Looks so beautiful! The Shop is :))))))))
Wishes from Misch Masch By Nina

Mittgodastefinaste sa...

Men så bra det blev, vilken butik! Så bra du är! Hoppas att det blir rusning, det borde det bli!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Fint det ser ut!:) Lycka till nu!
Läste ditt förra inlägg och jag är likadan. Jag har dock börjat utmana mig själv också fast på andra saker och man är verkligen nöjd efteråt när man vågat!
Kram

Nellie sa...

Aå fiiiint Marie! Men hade faktiskt inte väntat mig mindre ha ha. Hade så gärna velat komma idag men vi ska köpbesikta dotterns ev nya hem. Ha en helt underbar nyöppningsdag idag!! Ses nästa helg! Jag kommer maila dig innan dess med en liten fråga också. Kramar

LantlivsAnette sa...

Ohhh du milde vilken fin butik alltså..jag dör...Sååå himla duktig du är..det kommer att bli succe jag lovar..åhh vad jag skulle vilja ha en sån butik..
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Den ljuvligaste finaste butik jag sett!!! Sååååå fint och jag ser massor av villha saker precis överallt :-)) Vilket fantastiskt jobb ni gjort! Kram Paula

Vit Hortensia sa...

Stort LYCKA TILL Marie!
Man ska vara trött dagen innan man öppnar sin allra egnaste butik. Då vet man att man gjort sitt yttersta för att allt ska bli så bra som möjligt!
Kram till dig
Birgitta

Lilla Blanka sa...

Jag har bläddrat upp och ner bland bilderna om och om igen..och måste säga att det är alldeles underbart Marie, ni har gjort sååå fint!!!

Kraaaaaam
Mia

Anna Svensson sa...

Oh vad mysigt och fint där ser ut! Kommer jag till Hjo så ska jag definitivt besöka din butik.
Lycka till!

Syster vit sa...

Hur fint som helst Marie.
Kram och lycka till
Liselott

blockethuset sa...

Oj...vilken fin butik! verkligen lycka till...dock bor jag långt ifrån Hjo, men skulle mina vägar bära dit så absolut....jag skulle stanna till hos dig!

pernilles.com sa...

Jamen så fint det er blevet altsammen. Det er en rigtig "Marie-Butik" - Glæder mig til at se den næste weekend. Held og lykke med butikken. Knus og kh Pernille

Lilla Majken sa...

Det ser jättefint ut och jag gör säkert ett besök i sommar.
Önskar dig lycka till och ger dig massor av grattiskramar.

Therese

fianathome sa...

Åh så mycket fint du gjort! Hade varit så roligt att få kika in i din butik IRL.
Gillar färgklickarna du har där med rosa och lila. God smak...så klart!!
<3
Lycka till :))
kram
Fia

Fia sa...

Tjohoo, vilken fin butik ♥ Det perfekta urvalet av vackra ting, ser det ut som;) Härligt att få njuta av affären nu då, hoppas du får måååånga besökare o kunder! Kram fia

Mina drömmars hus sa...

Fy fabian vad fint!!!!
Helt underbar butik. Det är nog många som kommer att besöka den fina.
Ha det gott
kram
AC

Tidevarf sa...

En mycket ljufvlig butik, hoppas att det blev många besök idag.

Kramar
Anneli

Älfgärdet sa...

Ljuvligt! Det känns som om det bara måste bli en resa till Hjo i sommar!

Lovisa Bengtsson sa...

Otroligt inspirerande och fin butik, får nog blir en utflykt dit framöver! Stort lycka till! Trevlig helg/ Lovisa

Tre Engler sa...

For en utrolig nydelig butikk med fantastiske varer og herlige bilder av masse inspirasjon:)
Skulle så inderlig gjerne vært der:)
Ønsker deg masse lykke til i morgen og ønske om masse kunder:)
Klem Merete

Gabriella sa...

Åh så härligt fint det ser ut! Hoppas det blev världens succé!=)
Kram

Liten Bod sa...

Såå fint! Synd att det inte är närmare :) Lycka till! Kram, Tina

Anonym sa...

Den vackraste butik man kan tänka sej. Härligt med en butik som har det lilla extra. Många butiker ser likadana ut, men här ser man att det verkligen är Vita Ranunkler. Är bortrest i helgen och kunde inte komma på premiären. men nästa helg....då kommer jag. Kramar Loppan.

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilken underbar butik Marie ! Bara så fin.Kollar upp o ner ner och upp .Ja bara så himla underbar.Hoppas av hela mitt hjärta att invigningen blev succé !!!Lycka till med din helt underbara butik .Massor av kramar Rita ♥

Jennys Vita Villervalla sa...

Än en gång stort grattis till dig!
Jag håller med anonym kommentar här ovan, man verkligen SER att detta är VIta Ranunklers butik!
Jag antar att det blev succé när dörrarna öppnades!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så fint det ser ut! Tror nog att det var kö utanför dörren igår morse :).
Får se om du har något kvar efter gårdagen... :)
Kram
Marie

Kristin Betten sa...

HERLIGHETEN!!!! Så vakker butikk du har etablert:-D Virkelig helt nydelig altså:-)
Lykke til,
Kristin

Sussi.Sussinghurst sa...

ohh, hvor er det fint, tillykke

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Mari
Å vad jag är glad för din skull! Och jag önskar dig ett stort och varmt lycka till!!

Du har en talang som är unik - känslan för färg och form!! Din fingertoppskänsla för inredning är fantastisk. Du vacker och har en gåva!! Så fort jag bara kan så skall jag hälsa på i din butik, ser verkligen fram emot det!!

Tyvärr så lever jag och min familj i ett kaos just nu, boende på hotell bara några 100 meter från det som var vårt hem. En persons slarv orsakade en brand som gjorde oss hemlösa. Och allt vi äger är skadat eller förstört!! Men en dag så kommer vi få flytta in igen och börja om. Och snart är det sommar och vi kan bo på landet!
Kram och lycka till Monica



Loppe sa...

Fantastiskt
Grattis
Wauw
<3
Loppe

vitarosor.blogg.se sa...

Åh, vad fint det blev. Stort Grattis och lycka till.

/ Susanne

Designe sa...

Hej! Det ser helt underbart ut! Såå fin lokal och så mycket fint att köpa!:) Säger som många andra...önskar att jag hade lite närmare! :)
Hoppas du hade riktigt mycket folk och fick sälja mycket!

Kram på dig! :)

Tre Engler sa...

Wow....kjære vennen:)
Noe så utrolig flott:) kjempe flott butikk også så oversiktlig og nydelig:)
Håper du hadde masse folk på åpningsdagen:)
Ønsker deg masse lykke til og gratulerer så masse:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Chatrin sa...

Lycka till!!!
Tar mej nog en sväng till dej på
Lördag!!!!
Kram chatrin med Blomkattis

Johanna Stålros sa...

Så fint du fått det i din nya butik!!! Ser fram emot att hälsa på när jag kommer hem. Kram

House of Daisy sa...

Så underbart fint du gjort i din butik! Önskar dig allt gott!!!! Hoppas att jag kan ta vägen om nån dag, vore så roligt!!
Kram kram

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oiii for en nydekig butikk du har ordnet..skulle gjerne ha vært der :-)
Lykke til ;-)
Klem fra Solveig

idémakeriet sa...

O Marie din butik är ju bara underbart!
Skulle så gärna står där en lång stund och njuta av allt det vackra som du säljer och den vackra atmosfären men tyvärr ligger det inte brevid dörren.
Hoppas nu att många, många kunder hittar till dig och ge dig mycket beröm för du är värd det vännen.
Stor kram Gerda

G:a Affären sa...

Så otroligt fint du inrett i butiken, det här kan du! Bilderna går att kika på hur mycket som helst, tapeten är också så passande. Jag önskar jag kunde ha butiken på köravstånd. Lyckliga alla i Hjo med omnejd!

Önskar dig än en gång; stort lycka till!

Kramar
Cia