fredag 5 april 2013

Organiserat kaos....

...skulle jag nog kunna kalla vårt hem för tillfället. Till skillnad från innan påsk då det enbart var kaos, skulle jag nog nu kunna få det till att iallafall vara organiserat. Så här ser det ut över hela vårt hem för tillfället (här ser ni då porslinsavdelningen, hihi), och det är därför som ni kan förstå lite svårt att fota några interiörbilder. Så ni som har ledsnat på "butiksprat", ni får helt enkelt hoppa över min blogg ett tag framöver, det är liksom det enda som gäller just nu.

Idag ska jag städa ur nya butikslokalen och så ska jag börja packa alla saker, för i helgen går första flyttlasset. Men jag vågar fortfarande inte gå ut med något exakt öppningsdatum, det är fortfarande extremt mycket som ska fixas, byggas, funderas på, målas och så vidare. Men kanske har jag lite bättre koll på läget efter helgen, vi får se.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie


Ps. Allt på bordet kommer finnas till försäljning i butiken/webbutiken framöver. Dock säljer jag inget av detta nu innan jag har öppnat.

28 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad mycket fint..och jag vill verkligen att din blogg ska handla om butiken just nu, det är ju sååå himla spännande !!
Kraaam Anette

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilken underbar bild!
Man blir ju helt salig!
Ha en fin helg!
Kram!
Jenny

Mittgodastefinaste sa...

Vilken härlig bild!

Så spännande, man får verkligen lust att ta en omväg förbi din butik i sommar!

Önskar dig en underbar fredag

Kram jenny

LOPPISLIV sa...

Jisses så mycket "guld" på ditt bord, underbara porslinsföremål!! Det är bara roligt när du skriver om butiken, så himla spännnande!!


Ha en fin fredag!! Kram Paula

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättefin dag
Och vilken underbar kaos!!!
Kram Tina

Margareta sa...

Hej Marie!
Det är detta vi vill se... Underbar bild,med sååå mycke skatter.
Förstår att det är mycke arbete innan öppning.Oj...
Ska bli så roligt att få göra ett besök snart.

Kram Margareta

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Vilken hörlig organiserad kaos :)
Allt det där är sådant som Sirpa skulle vilja ha ;)
Oj oj....vad jag längtar hihii.

Ha en skön helg och lycka till med fixandet :)

En kram från mig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ur det här kaoset som ser riktigt snyggt ut kommer det komma något alldeles jättefint. På min lista att göra saker finns ett besök i din butik med.
Ha en bra helg med packning och grejande
Kramar
AnnaMaria

decorina sa...

wonderful dishes...soo lovely!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Det är INTE tråkigt att höra om din "nya" butik. Underbara bilder på porslinet och jag vill gärna köpa en soppterrin. Hänger på låset när du öppnar eller på webblåset ;)
Ha en skön fredag
Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Åh vad mycket fint det finns i itt kaos.Vad spännande med din butik.Ha en mysig helg med fixande och grejande i din butik.Kramar Rita ♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilket härligt veckert kaos!!

Ser med spänning fram emot att få kika in i din butik.

Hälsningar Monica

Sallys hus sa...

Heeeeeeeeeej vännen!
Men ååå så mycket fint.
Å glimtarna du visar från butiken ser helt underbara ut. Jag tror det där kommer bli en butik man vill vara i lääääänge..;)
Jag kommer absolut göra en utflykt till dig i vår/sommar...tycker ju din lilla stad är så himlans mysig.
Kram Katarina

Tulipa sa...

Hej!

Ja du var du också med! KUL!!!
Älskar dina vackra bilder, det har du en känsla för som få andra!

Jag är också helkass på att kommentera, och det är ju tiden som inte räcker till. Jag fattar inte vart den tar vägen...

Så spännande med nya butiken!
Har ju dock inte förstått om det är hemma nånstans eller om du hyr lokal.
Men vackert ser man ju att det blir...

Stort lycka till nu med allt det nya spännande!!!

Kraam Mariette

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Lycka till med allt slit
och hoppas du får en härlig helg
Med vänlig hälsning
Gabriella

Gjuterian sa...

Oj, så otroligt mycket fint. Måste självklart komma tillbaka och titta när du öppnat webbutiken.
Lycka till med flyttandet och trevlig helg.

/Helen

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej Marie, väntar med spänning på tredje trädgårdsloppisen som blivit tradition för oss. Var i Hjo ligger den blivande butiken, så vi hittar dit?
Kram A & A

Gabriella sa...

Åh så mycket fint på bordet jag skymtar=)
Kram

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
jisses vad mkt fint du har.....
tror en del skulle passa med mina rosor :)
kramkram
Håkan

Tre Engler sa...

Wow...så utrolig mye flott:)
Jeg bare elsker gammelt service:)
Skjønner godt at du har mye på gang og det blir spennende med butikken:)
Kommer til å savne dine nydelige innlegg hver dag:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Inspiration i vitt sa...

ååååå så mycket roligt du har framför dig nu Marie. Förstår att du har fullt upp. Jätte jätte mycket fint du visar, vill haaaa. Kram på dig/Ingela.

Camillas Lantliv sa...

Ja du detta var ju en ren skattkammare. Så roligt med flytt av butik, lycka till med allt. Ska bli roligt att följa flytten.

Kramis

Marie sa...

Hej A & A!

Vad kul att loppisen har blivit en tradition för er, det har den verkligen blivit för oss också. Håll tummarna för att vi får riktigt fint väder i år nu!

Nya butikens adress är Stora Torget 2c, precis som adressen säger så ligger butiken precis vid Hjos torg, mitt i centrum. Jättelätt att hitta.

Ha en fin söndag!
Hälsningar Marie

Home Bohemia sa...

Lycka till med nya butiken:))
Jag förstår att det är mycket jobb...men så otroligt KUL!! /Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härlig porslinshög och den gröna lampan älskar jag! Oj va fint det blir i din nya butik, så spännade, den tapeten nedan var ju bara sååååå läcker!!! Varmt Lycka till Marie!!!

vitarosor.blogg.se sa...

Åh, vad mycket fint du har på bordet. Kan tänka mig en hel del till mig själv. Lycka till med din butik =).

/ Susanne

Vitt Lantligt Romantiskt sa...

Hej,
Du har en väldigt fin blogg och en hel del vacker inredning på den! Det skulle vara roligt om du kom med i den nya inrednings samlingsbloggen Vitt, Lantligt & Romantiskt. Där kan man både ge och få inspiration. Dessutom får din blogg mera synlighet. Klicka in på: http://vlrinredning.blogspot.com.

Ha en bra dag!
Vitt, Lantligt & Romantiskt