måndag 6 maj 2013

Loppis

Tusen tack till alla fantastiskt gulliga människor som besökte våran loppis i lördags. Så roligt att så mycket folk hade tagit sig hit även i år och vilken tur vi hade med vädret!!!! Jätteroligt att så många även besökte min butik, blir så glad! Här kommer lite bilder på hur det såg ut tidigt på morgonen i lördags, innan klockan hade slagit 11. Här ovanför har ni delar av mina bord.
Nellie
Sandra
Pernille och Kurt
Mia
Mia
Anna
Vi hade även en liten växtloppis där mina barn skötte försäljningen.

En stor kram till Nellie, Sandra, Pernille, Kurt, Mia, Mia och Anna som åter igen delade denna dag med mig (Carina skulle också varit med men blev tyvärr sjuk, vet dock att hon kommer ordna en loppis hos sig lite längre fram). Och som alltid den allra största kramen till min man, mina barn, min mamma och hennes man som hjälper mig att arrangera detta varje år. Vilket otroligt jobb ni lägger ner på denna dag både innan och efter!!!

Kram Marie

Tyvärr finns det alltid någon/några som tydligen inte har lärt sig att man inte tar saker som inte är ens egna. Vi var många som fick saker stulna under dagen och även min butik drabbades av dessa tjuvaktiga skator. Vill att du/ni ska veta att man blir väldigt ledsen och besviken.

23 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

åhh vad fint...så roligt att det blev lyckat..men att det smög sig in tjuvar var ju inte alls kul..fy alltså..
Kraaam Anette

Anonym sa...

Tack än en gång för er fina loppis. Vi har varit med alla gånger och ser det nu som en tradition. Gjorde flera små "fynd" som glädjer oss nu. Så himla tråkigt att det överhuvudtaget förekommer tjuvar :( vad är det med människor som inte kan respektera andras saker och uppföra sig!?!
Ser redan fram emot nästa års loppis Marie!
Kram från AnnaLena

mirjamsdrøm sa...

Oi så mange fine lopper :)
Dumt når folk ikke betaler for seg!
Ha en fin ny uke!
Klem Mirjam

Lilla Majken sa...

Jag hade tyvärr ingen möjlighet i år heller men jag hoppas verkligen på ett besök i din fina butik istället.

Vad tråkigt det är att man inte kan lita på människor, jag blir så arg när jag läser sådant här. Jag hade en tjej som hade tänkt att handla för över 3000 kr i webbutiken men hon blev nekad av Payson, och det visade sig att hon hade skulder på en halvmiljon kronor hos kronofogden. Så vad du än gör hantera inte fakturaköp själv, det är värt att betala extra för den tjänsten. Man vill ju kunna lita på människor men det går uppenbarligen inte.

Ha en fin start på veckan! Kram Therese

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken härlig dag ni haft. Jag ville såå gärna komma till er men hade ingen möjlighet. Vilket härligt gäng fina flickor ni är. Jag önskar dig Marie stort lycka till med din mysiga butik av hela mitt hjärta. Kram på dig/Ingela.

Hanna sa...

så roligt med loppis och så mycket fint.
Ha en fortsatt fin vårvecka.
Kram
Hanna

idémakeriet sa...

Härligt att läsa attt er dag var så himla lyckad.
Vilken vädre ni hade och det ser ut att ni hade verkligen fin fina saker till salu.
Roligt att du också sålde lite växterur trädgården.
Tråkigt att man inte kan lita på människor men tyvärr så är det ibland.
Man vill ju så gärna kunna göra det men en och annan tycks förstöra det förtroendet.
Nu kan du pusta ut efter en härlig helg.
Kram på dig fina du.
Gerda

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilka underbara bilder, vilken drömloppis! ❤
....men att knycka på en loppis... Hur lågt får man sjunka?
Måtte deras stulna "fynd" gå i kras!!
Ha en solig och vacker vecka!
Kram
Jenny

fianathome sa...

Åh där fanns ju jättemycket som jag skulle kunna tänka mig köpa :)
Fy attans tvi för tjuvaktiga skator som inte gör rätt för sig. Jag fattar inte människor som göra sånt där. Undra om de mår bra sen när de tittar på grejerna. Synd om er. usch!
kram
Fia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina Marie !

Tack själv för den fina Loppisen.
Alltid är det lika glatt få komma.
Nu är det ju en tradition så jag hoppas att ni fortsätter.
Och tur var det ju med vädret också.
Så Ledsen jag lir när jag läser detta.
jag hörde ju det där men att dom finns.
Jag kan inte fatta värför...Så Tråkigt!!!
Fy på dom . Och hur kan man gå hem och sätta upp en sak som man har snott ?

Hur som helst tack ännu en gång.
Så mycket fina saker det var.
Kram på dig !

Margareta sa...

Hej Marie!
Vi hade en härlig dag i Hjo tack vare dina initiativ och framåtanda.Utan dig..ingen loppis eller butik.
När jag tittar på bilderna,ser jag hur otroligt mkt fint det fanns på loppisen. När man är mitt i folkhavet kan det vara lite svårt.
Jag är så glad för mina fynd..gammal knoppbräda och lite keramik från Lena och gipskonsoll.Sen köpte jag fina växter av dina duktiga flickor.
Först var jag i butiken och bestämde mig för en spegel och fågelbur...det stod margareta på båda två,tyckte jag mig se.
Sen när vi kom tillbaka efter loppisen,blev det en liten kanna också.(Och så fick jag rariteter av din gulliga mamma också-blev så glad för dom)
Mkt god service var det i butiken.Vi fick hjälp av din mammas man att bära spegeln till bilen,som vi hade en bit bort.(Det där lilla extra kommer man alltid ihåg).

Vissa saker förstår man dock inte.Hur kan människor stjäla i dessa sammanhang?????

Hoppas du får vila någon stund nu i denna fina vårvecka!

Kram Margareta

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det ser ut.Härligt väder blev det med .Kan en loppis dag bli bättre.Synd att det fanns fula skator där bara ,ja det finns folk till allt !!!Ha en skön måndag och en härlig start på nya veckan ,Kramar Rita ♥

Designe sa...

Åh det ser helt underbart ut! Önskar jag varit där! Stod dock på loppis själv hos Norrfrid på lördan i finvädret!:)

Nää...så trist med tjuvar! Att det ska vara så svårt att skilja på ditt och mitt! Usch, man blir så besviken!

Kram

Tinas bo sa...

Ser fantastiskt ut och vad kul att det återigen var så lyckat!!

Men fyyy för tjuvar!!
Man blir såbesviken och ledsen...

Ha en fin vecka
Kram Tina

Gamla Posthuset sa...

Vad kul att det blev en bra och lyckad loppis. Trist att ni blev drabbade av tjuvar. Ledsamt.

Ha det gott!
Kraam
Ina

Anonym sa...

Tack för en trevlig loppisdag =) Vi är ett gäng tjejer från Ulricehamn som har varit på er loppis nu två år i rad och det är jättekul.
Ser redan fram emot nästa år =)

Fy f..n för tjuvaktiga skator, hur kan folk med!!! :(

Ha en trevlig dag
Mvh Åsa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina bilder från loppisen! Ser att det var mycket vackert som fanns till salu. Roligt att du kunde ha din butik öppen också för det var nog många som passade på att besöka den samtidigt med loppisen. Å så bra väder också...

...men di där tjyvaktiga skatorna kunde man ju vart utan.

Jag ser fram emot något tur i sommar då jag får besöka din butik.

Kram,
Regina

Tre Engler sa...

Wow...for noen unike skatter dere hadde på loppis!!!
Er kjempe lei meg for at jeg ikke fikk kommet ned....
Men så utrolig morsomt at det ble vellykket og masse mennesker:)
Ønsker deg en herlig helg:)
Klem Merete

Annas skattkammare sa...

Tusen tack till er som arrangerat årets härligaste stund för mig, för tredje året i rad nu!! Din butik var otroligt fin!! Men fy för tjuvar, ogillas starkt!
Stor kram /Anna

Tidevarf sa...

Härligt att loppisen blev lyckad och att du hade massa besök i butiken.

Men trist att någon/några tog sig friheten att inte betala...så förstår besvikelsen.

Kramar
Anneli

Sallys hus sa...

Hej sötis!
Å vad roligt att det gick bra för er ävern i år..men huu så besviken man blir på människor som inte kan hålla fingrarna i styr..:(

Men duuu butiken den är verkligen helt ljuvlig. Jag ska deffenetivt komma i vår eller sommar.
Sååååå fint!
Tänk att du bloggat i 6 år redan och tänk ja vad livet ändrar riktning..
Du är så duktig Marie och precis som du skriver är det bara man själv som kan ändra synen på sig själv...men du måste verkligen släppa all din ångest nu för du ÄR duktig på det du gör!!
Ha en fin dag!
kraaaaaaaaaam Katarina

Ett Vitare Hem sa...

Tack för en trevlig loppis och är glad för de saker jag fick med hem, så trist att vissa inte gör rätt för sig!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Gabriella sa...

Åh så mycket fint på dina bilder! Men vad tråkigt att vissa inte vet att man gör rätt för sig. Beklagligt! Helt förståeligt att du är besviken med tanke på allt slit som ligger bakom att ordna loppisen.
Kram